Hoi, Ik werk dus in een heel groot bedrijf en heb net me contract gekregen (dat zal ingaan op 1 juni 2007) voor onbepaalde tijd, dan werk ik hier inmiddels een half jaar. Ik vind het zo moeilijk om te vertellen dat ik zwanger ben, ook omdat ik in een team werk van 5 personen en 1 van de collega's op dit moment met zwangerschapsverlof is. Het is allemaal best dubbel. Wanneer vertel je het dan, is het niet schijnheilig omdat ik net een vast contract heb? Ik weet wel dat ze niet van je af kunnen maar ze kunnen wel verkeerde opmerkingen geven en daardoor zal je je ook niet al te fijn voelen! Hoe vertel je het dan? Eigenlijk wil ik doen overkomen alsof het per ongeluk is gebeurd omdat ik me dan wat fijner zal voelen, minder schuldig dan het express doen! Ik weet wel dat het je eigen keuze is maar goed na een half jaar al meteen en dan meteen zwanger enzo? Ben ik gewoon onzeker of hebben meer van jullie dit? Ik zie zwanger worden nog steeds als iets naars tegenover werkgever, uit ervaring weet ik dat ze hier niet echt blij mee zijn (niet in dit bedrijf maar over het algemeen) Wie kan me even geruststellen?
Als ik jou was zou ik mij niet zo heel druk maken en het gewoon vertellen. Jij schreef dat een collega nu met zwangerschapsverlof is, in jouw banner zag ik dat jij 11 weken zwanger bent. Dus die collega is alweer aan het werk als jij met verlof mag. Daarnaast ben ik van mening dat een leidinggevende er rekening mee moet houden dat wanneer hij vrouwen aan neemt er een kans bestaat dat ze zwanger raken. Waarom zou jij een beter gevoel krijgen om te vermelden dat je niet gepland zwanger bent geraakt? Gewoon op je leidinggevende afstappen en hem vertellen dat je zwanger bent. Ik zag er ook heel erg tegenop om het te vertellen (zat in een soort gelijke situatie), maar mijn ervaring is dat iedereen er heel positief op reageerde. Succes!
meis, iedere moeder is zwanger geraakt... En een groot gedeelte van alle vrouwen is moeder. Maak je maar niet druk. Kinderen krijgen is de normaalste zaak van de wereld...
Same problem here, ik werk in ploegen volcontinu. Als er iemand afwezig is , moet er iemand opgeroepen worden. Het is dus geen job waar je al het werk een paar dagen kan laten staan tot je je weer beter voelt of zo. Ziek betekent iemand anders uit zijn bed bellen. Ik ben dus ook een beetje bang om het te vertellen aan de collega's (de baas heb ik het verteld ivm de arbeidsgeneesheer en de medische controle)
Ik kan je goed begrijpen! Ik ga 1 juni beginnen bij een nieuwe baas, op uitzendbasis. Ik ga daar iemand vervangen die met zwangerschapsverlof is. In principe is deze baan voor 5 maanden maar er is al gezegd door de werkgever dat als ik het goed doe ik een kans heb om bij hun in dienst te komen. Maar ben nu 8 weken zwanger.... Ik ben er echt wel bang voor, wat ga ik straks zeggen.....ik moet er nog gaan starten en dan al zwanger? Hoe zullen zij reageren? Ik denk namelijk dat als ik vertel dat ik zwanger ben ik die baan wel op mijn buik kan schrijven! Ik kan dus goed begrijpen dat je bang bent, ben ik ook. Ik heb ook nog geen idee hoe dit op te lossen....
Ik ook niet, ja ze kunnen nu moeilijk van me af natuurlijk maar vind het wel gemeen tegenover mijn werkgevers, collega's! Maar hou mezelf voor als ze stom reageren kom ik na me verlof niet meer terug
Ja jij weet tenminste nog dat ze je niet zomaar kunnen ontslaan, maar bij mij ligt het dan toch wel wat moeilijker. Mij kunnen ze eruit flikkeren wanneer ze willen! En dan moet ik daar nog gaan beginnen, wat moet ik doen? Na een maand of vier zwanger zullen ze het toch gaan zien en is er geen ontkennen meer aan! Dus ja verborgen houden is ook geen optie, maarja moet ik dan na 1 maand werkzaam daar vertellen ik ben zwanger.... Ik vind het echt moeilijk. Mijn vriend zegt het komt allemaal wel goed, maar toch heb ik er een naar gevoel bij.
Ja dat zou ik ook hebben! Pfff volgens mij zeuren we ook om niks en reageren ze hartstikke leuk maar toch het idee alleen al haha Ik voel me gewoon heel schuldig er tegenover.
Voor schuldgevoel koop je niets meid, je functioneert al een 1/2 jaar naar tevredenheid, je krijgt een vast contract. Iedere baas weet dat als ze een meid/vrouw van jou leeftijd aannemen dat die in de loop der jaren aan kinderen begint. Een enkeling wil geen kids, maar dat is volgens mij minimaal. Dat het allemaal wat sneller gaat als verwacht voor je baas, tja dat is dan zo. En of je op uitzendbasis werkt of een vast contract hebt dat maakt allemaal niet zo heel erg veel uit, ik heb een vast contract en mijn baas wurmt zich nu in allerlei bochten om van me af te komen na mijn verlof. Als dat je overkomt wil je niet eens meer daar werken, en dan lost het probleem zich ook wel weer op. Maar aangezien je in een heel groot bedrijf werkt is de kans daarop heeeeel erg klein, wel zou ik wachten tot je ruim 12 weken zwanger bent en je contract getekend is. Denk dat je probleem uit zichzelf wel oplost, maak je niet te druk en ga je zeker niet schuldig voelen. Ik heb ook (heel eventjes) de zwangerschap de schuld gegeven van al de shit die ik er mee kreeg op mijn werk, maar als ik over 1 jaar zwanger was geraakt was het probleem er ook geweest.
ik ben dus nu net 3 weken begonnen en heb een contract voor 3 maanden om mee te beginnen en ben nu 2 dagen overtijd. stel dat ik nu dus zwanger ben . en me contract loopt af weet ik niet of die wel verzet wordt
Hangt ook af hoe je baas is denk ik. Ik werk voor mijn ex.. en heb een vaste baan Hij weet dat ik het graag zou willen een kindje. En weet zeker dat het eerst ff slikken zou zijn voor hem. Maar zeker blij is voor mij. Dus ik denk dat ik het hem meteen ga vertellen. ( we zijn goede vrienden ) Maar snap jullie wel allemaal. veel onzekerheid. Maar wees eerlijk tegen de werkgever. Stel dat je iets niet eerlijk verteld en ze komen er achter kan het nog je ontslag zijn.