Grrr.....visite te vroeg....

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hééél irritant!
    Ik heb liever dat mensen te laat komen ( wat ook irritant is ) dan te vroeg!!
    Bah, vervelend zeg!

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dat is inderdaad verschrikkelijk irritant.
    Mijn zus had dat met kraamvisite's zet ze er met grote letters op dat ze even moeten bellen van te voren, en de rusttijden.
    De mensen kwamen gewoon binnen vallen wanneer ze zelf zin hebben.
    En ook nog zonder te bellen, en in haar rust uurtje verschrikkelijk.
    Je zet zoiets op een uitnodiging dus ik snap ook niet dat ze er niet naar luisteren.
    Heb je er niet iets van gezegt?

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier is het juist weer andersom hier komen ze om een kindervejaardag pas om 1830 1900 terwijl je het 's middags hou lekker is dat dan. Kids moe en ik ben dan heel hatelijk ze gaan dan ook gewoon naar bed. Bij de jongste kwamen ze pas om 1930 op verjaardag van d'r waren ze boos dat ze al op bed lag.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Toen ik net 2 dagen bevallen was, hadden we afgesproken met vrienden dat ze om 3 uur smiddags ná mijn slaapje zouden komen.
    Stonden ze om kwart voor 12 aan de deur, want ach.. ze waren toch in de buurt!
    Nou lekker dan..

5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Dan zou ik ze dus wel mooi zelf wegsturen of ddaar de kraamverzorgende voor aanwijzen.

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ze zijn toen ook maar een kwartier geweest omdat de kraamverzorgster ons eten klaar had en ze min of meer de deur wees.
    Ik was ook niet heel vrolijk, werd door de vriendin wel gefeliciteerd maar door de vriend niet.. :( Ze waren er pissig om. En hebben ze niet weer gezien daarna!
    en dat zijn goede vrienden??

7. tulip

tulip Niet meer actief

o wat een gemene actie van haar zeg!!! Dat zou ook iets voor mij geweest zijn, ik ben dan zo'n heks dat ik er gewoon achteraan bel om te zeggen hoe het echt gegaan is, iets als: oma heeft het voor haar eigen kleinkind niet eens over om op tijd te komen.:x

Hier heeft een tante van mn vriend ook al eens de kous op de kop gehad. Die stond 2 dagen na m. haar geboorte om half 9 's avonds op de stoep onverwacht. Tja, we verwachtten geen bezoek, dus ze lag al in bedje en heeft haar dus niet gezien.
    Helft van de familie vond mij een trut, maar daar heb ik schijt aan. Ik heb gezegd dat als ze eventjes belt, dat ze dan van harte welkom is. Ze is nooit meer geweest en heeft m. pas voor het eerst gezien toen ze een half jaar was op de verjaardag van mn smoeder.

8. tulip

tulip Niet meer actief

dit vind ik ook schofterig zeg!!! Het is hun eigen fout. Zo zie je echt wie je vrienden zijn.

9. namya

namya Niet meer actief

je kon toch vragen of je schoonouders wat rustiger aan konden doen, lijkt me sterk dat ze dat niet zouden doen voor hun kleinkind

en als het "maar" je schoonouders zijn kon je ook vast nog wel even weg glippen om je make up af te maken

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Verschrikkelijk irritant is dat ja. Hier hebben de schoonouders daar ook een handje van. Alleen die bellen nooit van te voren hoe laat ze welkom zijn. Ze gaan er altijd van uit dat ze op elk tijdstip en altijd welkom zijn. Grrr! Laatst ook weer had gezegd kom maar rond half 8 dan is ie wakker en heeft ie zijn flesje gehad. Mijn vriend en ik zijn namelijk de enige die hem zijn flesje geven omdat hij hem anders gewoon niet leeg drinkt. En dat weet iedereen en dan toch nog voor 7 uur komen. Pakt ze hem snel uit de box op het moment dat ik aan kom lopen met zijn flesje. Nou mooi niet dat ik haar het flesje heb laten geven...haha zal ze leren.

Mijn zwager en zusje presteren het altijd om veel te laat op te komen dagen vind ik ook zo bloed irritant. Ja helaas hij slaapt! en no way dat ik hem dan wakker ga maken.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wakker maken (of wakker houden wat dat betreft) doe ik niet en heb ik nooit gedaan, hoor. Vind ik zo'n onzin. We zeggen tegen iedereen hoe laat hij ongeveer naar bed gaat (19.00) en als ze daarvoor kunnen/willen komen: gezellig! Maar zijn ze later, ja, dan ligt hij dus al en blijft hij ook liggen. Laatst hadden we vrienden die wel vroegen of ze dan heel stilletjes even mochten gluren, want ze hadden 'm al zo lang niet gezien. Ja, dat mag natuurlijk wel :) Maar als ie slaapt, slaapt ie.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    hihi...misschien moet je dat gewoon eens doen, doet ze het NOOIT meer!!

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij doen dat ook niet. Vind rust en regelmaat heel belangrijk voor mijn zoontje. Vooral omdat ie snel geprikkeld is.
    Zo heeft mijn schoonmoeder hem een keer uit bed gehaald toen we bezoek hadden. Ze was naar de wc geweest en had hem toen geluid horen maken (doet ie in zijn slaap wel eens) had ze maar even zelf besloten om hem uit bed te halen kon ze hem toch nog even vast houden. :$ Geloof me ik was in alle staten en dat heeft ze geweten ook. Niemand haald mijn kind uit bed alleen ik of mijn vriend!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kan het heel goed voorstellen hoor!
    Je hebt al duidelijk aangegeven vanaf wanneer ze welkom zijn, dat zet je niet voor niks neer toch?
    helemaal van ouders en schoonouders vind ik dat je wel kan verwachten dat ze zich eraan houden, die komen vaak toch vaker langs.
    En op een verjaardag kan ik me voorstellen dat ze al meer prikkels krijgen.

Heeft ze het een beetje kunnen volhouden?
    Nog gefeliciteerd:)

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    pffffff,als ik dit zo lees staat me nog wat te wachten zeg.
    gelukkig heb ik met mijn ouders wel geluk als ik sommige andere verhalen zo lees.
    schoonouders zijn bij ons niet van de partij,dus dat scheelt al.
    wel heeft mijn vriend een hele fijne zus,die meent zich overal mee te moeten bemoeien.
    met verjaardagen presteert ze het altijd rond 17.00 te komen,als we gaan eten.
    ze woont in maastricht(uurtje rijden naar ons,is toch te doen lijkt me).
    omdat ze nog zo ver moet rijden komt ze eerder,anders moet ze nog zo laat terug naar huis rijden,met als gevolg dat als al het bezoek al weg is,zij er nog is,zich overal mee bemoeit,de vaatwasser op eigen houtje gaat inruimen,en lekker blijft hangen.
    ze kreeg het voor mekaar om hier op een zondag op bezoek te komen,ik had toen net vermeld dat ik zwanger ben,en vrolijk binnen ging zitten roken.
    bij ons rookt verder niemand,dus vindt het fijn als dat in huis niet gebeurd,dit omdat ik ook veel problemen heb met mijn luchtwegen.
    met verjaardagen gaat ze altijd naar buiten om te roken,en net nu,ik was toen erg misselijk,benauwd,gaat ze zitten roken????
    heb er wel wat van gezegd,en na een lang gezicht ging ze toch maar buiten in de "kou"staan roken.
    Maar nu komt het,rond 16 juni ben ik uitgeteld,en nu kwam ik er van de week achter dat ze na mijn bevalling op kraamvisite komt,en dan wel 1 of 2 nachtjes blijft slapen.
    kan ze lekker bij haar nefje of nichtje zijn,en hoeft ze niet zo vaak op en neer te rijden.
    mijn vriend is hier net zoals ik niet blij mee,en we hebben haar gezegd dat dit gewoon niet kan,dat we dan samen van onze kleine willen genieten,en het gewoon te druk is...maar madam houdt vol dat ze niet in de weg zal lopen,en dus komt.
    nou,komen mag ze,maar ze gaat daarna ook mooi naar haar eigen huis,hoe groot de tas ook is die ze meezeult,hier blijft ze niet slapen...of ben ik hier nou te hard in???

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @TS: vreselijk irritant ja! Kan me voorstellen dat je ff kwaad was. Was de verjaardag nog wel gezellig verder?

@Pinter: is die schoonzus nou helemaal van de pot gerukt?! Als jij niet wil dat ze blijft logeren, dan blijft ze niet en zeker niet na de geboorte van je kleine! Je bent dat zo moe en je hebt je rust en privacy met z'n 3-en hard nodig! Dus als je het niet wil, moet je dat haar nu heel goed duidelijk maken en ook vermelden dat er GEEN discussie over mogelijk is! JIJ bepaalt, samen met je vriend, hoe of wat en niet zij!

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Pinter, ik zou haar echt niet bij je laten slapen!
    De eerste dagen moet je al zo wennen aan je kindje, alles leren over flesjes, slaapjes, krampjes, in bad doen etc.
    Ik zou dan echt niemand in huis nemen.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    dat heb ik haar ook echt duidelijk gemaakt,maar ze is het type van opdingen en haar zin doordrijven.
    maar ze blijft hier ook echt niet slapen.
    de eerste 2 dagen zijn mijn ouders welkom,en dat was het.
    de rest komt daarna wel,de deur gaat dan echt op slot.
    ben nu lichamelijk al een wrak,heb BI,en slaap bijna niet meer s'nachts,maar dat wil ze maar niet begrijpen.
    het zal wel uitlopen met haar op drama,maar dat moet dan maar.....dit is ons huis,en daar gelden onze regels...

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Pinter: ze heeft het maar te pikken, klaar! Wat je zegt, jij bepaalt en je vriend bepaald. Dat de opa's en oma's even komen kijken prima, dat zij even komt kijken, ook nog goed. Maar ik zou haar absoluut niet laten logeren. Die tijd krijg je nooit meer terug met z'n 3-en.
    Toen mijn dochter net geboren was, is mijn zusje vanuit Drenthe hiernaartoe gekomen. Ik woon vlakbij Den Haag. Zij is toen bij mijn ouders blijven slapen en dus ook niet bij mij. Zij begreep ook dat dat gewoon geen doen is als je net bevallen bent.
    Probeer nu lekker je rust te pakken en je niet druk te maken om haar. Laat je vriend anders met haar praten en het haar nog eens duidelijk maken. Gewoon geen discussie ;)

Hou je poot stijf om het zo maar even te zeggen

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    tjsa,we kunnen hier in de buurt wel iets vinden waar ze zou kunnen slapen,maar ik ben bang dat ze dan s'morgens al op de stoep staat.
    het is gewoon beter dat ze naar huis gaat,en als ze dat niet kan of wil begrijpen,helaas.
    ze had al aangeboden om met de kleine te gaan wandelen......no way,de eerst die met onze uk in de wandelwagen naar buiten gaat,zijn mijn vriend en ik.
    pffff,voel me wel echt een bitch zo,alsof ik een ander niks gun....

Deel Deze Pagina