Grrr.....visite te vroeg....

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pinter, je bent echt geen bitch, je doet wat iedereen zou doen! Je komt op voor jezelf en je eigen gezin. Ik vind haar eerder de bitch dat jij, dat ze jullie niet je privacy gunt.

Wandelen? De kleine mag pas na 1 week naar buiten en niet eerder en inderdaad..dat doen jij en je vriend en niemand anders.

Ik zou nog een keer met haar praten, samen met je vriend en het nog 1x duidelijk maken. Mocht ze dan weer beginnen, dan gewoon hard zijn hoor!

Jij bepaalt de bezoektijden. Wanneer ze welkom zijn en wanneer niet. Je hebt je rusturen nodig. Wij hielden onze tijden strak aan en als iemand dan voor de deur stond die niet had gebeld of het viel buiten de bezoektijden, dan bleef de deur gewoon dicht hoor!

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nou wordt al helemaal kriebelig als ik dit lees.
    Gelukkig is het hier met verjaardagen dat ze wel op een 'normale' tijd komen. Op de eerste verjaardag van ons zoontje kwam eigenlijk iedereen zo tussen 2 en 3 en was iedereen ook wel rond etenstijd vertrokken. Voor diegene die op de verjaardag mogen komen die bellen we op, de rest die niets hoort die komt ook niet. Dus daar hebben we geluk mee.

@op tijd komen. Hier heeft mijn man er vooral last van om overal te laat te komen. Zelf ben ik nogal iemand die graag op tijd aankomt (niet te vroeg natuurlijk) maar probeer altijd zo te plannen als we met iemand om 15.00 uur afgesproken hebben max 5 minuten te laat te zijn mocht ik vertraging hebben ofzo. Maar meestal ben ik 5 min. eerder. Hou er niet van om te laat te komen, tijd is tijd klaar.

@ kraamvisite. Grr, daar kan ik me ook aan ergeren als ze niet op de afgesproken tijd komen, dan hoeven ze hier ook echt niet door te lopen naar boven, mits ze van te voren gebeld hebben en met ons overlegd hebben. Hebben ze niet gebeld jammer maar helaas volgende keer even bellen. Staat ook niet voor niks op het kaartje. Zelfs eigen ouders en schoonouders bellen voordat ze willen komen, dus dan al helemaal als iemand anders wil komen.

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Jij bent echt geen bitch hoor! Zij hoeft echt niet bij jullie te blijven slapen als jullie dat niet willen, zij heeft naar jullie te luisteren, en hallo je bent net bevallen, je zit echt niet te wachten op iemand die bij jullie komt logeren. Je hebt wel even je handen vol aan een nieuw wezentje. En daar wil je gewoon alleen met je man van genieten en heb je niemand anders voor nodig. En met de uk gaan wandelen? Jullie zijn de eerste die met jullie uk gaan wandelen, en als ik me goed herrinner mag je pas na 6 of 7 dagen voor het eerst met jullie uk naar buiten een klein blokje wandelen.
    Maar nog maals jij bent geen bitch, eerder die schoonzus van je! (sorry als ik zo hard over kom, maar kan me daar gewoon kwaad om maken)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pinter; echt niet pikken inderdaad hoor... die eerste paar dagen is juist zo belangrijk voor jullie als gezin om aan elkaar te wennen, bv op gang te krijgen, kroelen, genieten etc. Daar kun je niemand anders bij gebruiken en dat zou ik haar heeeeeel duidelijk maken voordat ze bij je op de stoep staat.

Voor ts; nog gefeliciteerd met je kleintje!! Hopelijk hebben jullie verder wel een leuke verjaardag gehad? Mijn moeder is ook zo'n tiep die standaard te vroeg komt, dan zeg ik vanaf 15.00 en dan staat ze om 14.15 aan de deur terwijl ik nog in mijn huispakkie sta te stofzuigen ed. Heeeeel irritant!

5. namya

namya Niet meer actief

vindt dit wel hard hoor, tis je eigen moeder....maakt toch niet uit :(

beetje kil om met je moeder een tijd af te spreken en dan uit je panty te schieten als ze wat te vroeg is, maar goed ik zal wel een vreemde eend zijn wat betreft deze kwestie..snap veel van jullie reactie's niet echt...

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Uh watte? na 1 week? Wij liepen dezelfde dag nog over straat (met de bus naar huis) en hebben daarna dagelijks gewandeld. De tweede was 4 dagen oud toen hij in de maxicosi in de fietskar meeging naar de winkels.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum

Waar lees jij dat ik uit mijn panty schiet??? Ik zeg alleen dat ik het heel irritant vind als ze (of wie dan ook) veel te vroeg komt en ik nog vanalles moet/wil doen. En kil... tja, het is kil als je eigen moeder je opbelt om te zeggen dat ze niet kan komen op de surpriseparty die je vriend voor je aan het regelen is terwijl je dus zelf van niks weet....

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij mochten (buiten het naar huis gaan uit het ziekenhuis) pas na 1 week naar buiten met de kleine van de kraamhulp. Misschien dat het bij jullie anders is verteld, maar hier mogen we (ook m'n vriendinnen met baby's) pas na een week naar buiten.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Pinter, het is dikke pech als zij dat niet wil begrijpen, maar het is jullie huis, jullie kind en jullie kraamtijd. Bedenk je dat je dit nooit meer over kunt doen en je niet wilt dat er altijd een donkere wolk over de herinnering blijft hangen.
    Dit zijn wel dingen die je het beste even kunt melden bij de intake van de kraamzorg, zo kunnen zij er rekening mee houden. Vaak vragen ze daar ook wel naar.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinter, heel lullig dit misschien maar ik zou zo´n kop hebben om pas een paar dagen na bevalling te bellen dat jullie wondertje geboren is!
    Als je hier al tegen aan moet gaan hikken terwijl jij wel meer en betere dingen hebt om aan te denken pfff wat een schoonzusje zeg!

Fiene, een pasgeboren baby mag officieel pas naar buiten als hij-zij weer op het geboortegewicht zit omdat ze nadien vaak nog altijd wat afvallen. (je kunt niet het naar huis gaan van ziekenhuis mee rekenen denk ik zo)
    Zo is mij verteld.
    Ik mocht pas 2 weken na geboorte van mijn dochter gaan wandelen maar erg vond ik het niet.

11. namya

namya Niet meer actief

nergens dit was mijn eigen conclusie, dit neem ik dan ook terug

het gedeelte van je moeder die een surprise party afbelt, ze zal het vast niet expres gedaan hebben...dus ik vindt jou reactie alsnog hard en haar actie gewoon dom.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Daar heb ik ook zo'n hekel aan!

Mijn dochter wordt binnenkort 1 en we vieren haar verjaardag van 13.00u tot 16.00u. Dan kan ze idd haar middagslaapje doen en 's avonds ff rustig worden voordat ze naar bed gaat. Hoop dat iedereen zich er aan gaat houden, laat ze mooi buiten staan tot 13.00u :p

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb geen panty's dus ik kan er ook niet uitschieten ;) maar ik vind het wel irritant als iemand, dus ook mijn moeder, te vroeg komt. (zie 2de post van dit draadje) Ik kan niet voor de anderen hier spreken, maar ik heb niet zo'n geweldige band met mijn moeder en ik zit er ook echt niet op te wachten dat ze hier de hele middag zit. Ik denk niet dat jij een vreemde eend bent, maar ik denk dat jij dan een betere band met je moeder hebt dan sommige van ons... (en dan praat ik toch weer voor andere mensen... ;) )

Gisteren was ik op een feest bij mijn zus en mijn moeder was daar dus ook. Wij komen binnen (grote feesttent, bbq, tap, alles erop en eraan) en Jelle schrikt een beetje van al die vreemde mensen en word er verlegen van. Is echt iets van de laatste weken, eerder had hij dat nooit. Mijn moeder springt op, komt naar hem toe alsof ze hem in geen jaren heeft gezien en roept: "Hè schatje, kom maar bij oma!!, wat heb jij een mooie jas aan, en mooie schoenen" enz enz... Echt heel gemaakt blij. (mijn ooms en tantes zaten erbij, even laten zien wat een leuke oma ze is ;) ) Jelle duikt nog verder in mijn schouder en ik zeg: "Laat hem maar even, hij moet even wennen aan al die mensen" Maar nee, hoor! Ze bleef maar roepen en aandacht trekken, dus ik nog 2x(!) gezegd dat ze hem even moet laten en dat het zometeen wel goed komt. Ik bedoel, wat is er niet duidelijk aan: "Nee, mam. Laat hem nou even rustig zitten, hij is een beetje verlegen en moet even wennen!" In elk geval, aan het eind van het liedje zat Jelle bij oma op schoot. God, wat was ik kwaad op haar en op mezelf dat ik het zover heb laten komen! Ok, inmiddels vond Jelle het niet meer erg en was het goed, maar toch.

Hmm... En het zit me ook erg hoog, zie ik nu... :)

Over dat naar buiten gaan. HEt ligt ook aan het weer. Vorig jaar toen Jitte geboren werd stond de zon hoog aan de hemel en ik mocht wel lekker met haar buiten zitten. Jitte lag dan wel in de kinderwagen met dekentje en de winterkap over de bak, maar het waaide niet en het was een graad of 25. Wandelen is een ander verhaal, dat zag ik mezelf al niet doen, (ik was blij dat ik in huis rond kon komen, even staan bij het badje was al vervelend genoeg) laat staan dat ik Jitte meenam... ;)

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik wist niet dat de kleine niet meteen naar buiten mocht.....
    maar goed dat we het nu weten dan..
    heb het bij de intake al aangegeven,zowiezo dat het hier een zoete inval is,en dat er vaak mensen onverwachts op de stoep staan.
    heb dat nooit erg gevonden,juist gezellig,maar als dadelijk de kleine er is zal dat wel moeten veranderen lijkt me,maar dat zien we dan wel.
    zet ook duidelijk op het kaartje de "openingstijden" ,en een belletje van te voren,oftewel,"bezichtiging alleen op afspraak" ,hahaaa,lijkt me toch duidelijk he.

bedankt voor de reacties,doet me goed om te lezen dat jullie er ook zo over denken...
    groetjes petra

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @ Pinter

Die Schoonzus zou van mij het even lekker mogen uitzoeken hoor. Opzouten niets geen logeerpartij als jij net bevallen bent.
    En als ze het niet kan accepteren komt ze lekker helemaal niet !!

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Pinter, ik zou het ook even tegen de kraamzorg zeggen.
    Die kan als er onverwacht mensen komen, ze ook wegsturen ;)

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Heel goed, moet ergens beginnen!
    Ben het helemaal eens met hoe je de laatste dingen verwoord.
    Mensen die inderdaad altijd aan de kleine denken en interesse tonen, en niet alleen omdat ze jarig is.

Vind dat zo verschrikkelijk iets, dat verplichte moeten bezoeken en lief doen met zijn allen. Nee, doe daar ook niet aan mee.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ TS: Inderdaad vervelend dat ze te vroeg komen. Hou er zelf ook niet echt van, omdat ik vaak dan nog aan het opruimen ben ofzo. Alleen wat ik niet snap is waarom je kindje dan uit het ritme word gehaald. Je kleintje kan toch gewoon doorslapen tot de tijd die jullie willen? Ik haal mijn jongens echt niet uit hun slaap omdat hier toevallig visite is die veel te vroeg komt. Dus om eerlijk te zijn snap ik het probleem met het slapen niet zo. Omdat je je kleintje toch door kan laten slapen?

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Paar jaar geleden "vrienden" gebeld ivm verjaardag ofzo. "We vieren het vanaf een uur of 3". Antwoord: "Oke dan zijn we er zo tegen 1'en." :$???
    M'n (toenmalige) man had ze aan de lijn en wist niets anders uit te brengen dan 'oke'. Ik heb toen maar ff terugegebeld, dat 3uur tot echt 3uur is en geen 1uur. Snapten ze niet. Zucht, niet alleen schoonmoeders doen het hoor haha

Toen ze op kraamvisite wilden komen, stelden ze overigens als tijdstip half6 voor. Euh, hoezo etenstijd? Ik had er intussen zo de balen van dat wij voor die tijd een happie gegeten hebben en ik ze dus ook niks te eten aangeboden heb. En wat bleek, ze hadden inderdaad op een maaltijd gerekend.

Ach, toch een voordeel van scheiden, het zijn vrienden van mn ex dus heb geen gezeur meer van ze haha

20. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hmm vind wel dat je een beetje geprikkeld reageerd... maar goed ik ben dan ook heel makkelijk met bezoek, je komt maar wanneer je zin hebt en anders niet.
    dus als hier bezoek eerder aan de deur staat, prima maar mn dochter slaapt en ik smeer mn makeup er wel op terwijl het bezoek er al is.
    mn schoonmoeder en moeder lopen hier trouwens in en uit, die bellen ook niet voordat ze komen en ik vind het eigenlijk alleen maar gezellig:)

miss is het een tip voor meeerdere dames hier: laat het een beetje gaaan, wat maakt het bezoek het uit of het piccobello schoon is en wat voor kleren je aan hebt..?
    ik heb zoiets van tis mijn huis dus jullie passen je maar aan, ik ga me niet anders voordoen dan mezelf in mn eigen huis!

Deel Deze Pagina