Het probleem was volgens mij dat haar dochtertje wakker werd van de herrie in huis... Hier zit ik nu met het andere uiterste. We zitten te wachten op visite, we hadden ze om 14u verwacht maar ze zijn er nog niet
Tja, ik vind het knap als mensen zo kunnen leven (zoete inval), maar mij niet gezien hoor! Is echt mijn allerergste nachtmerrie... En dat heeft niks te maken met make-up of een schoon huis - dat zal me echt aan mijn derrière oxideren Ik kan gewoon heel slecht tegen onverwachte dingen. Als ik een plan heb voor mijn dag, zelfs al is dat de hele dag op mijn bips zitten en niks doen, dan word ik er echt heel chagrijnig van als dat in de war wordt geschopt door wie dan ook. Ben gek op mijn moeder, maar als ze onverwacht op de stoep staat, vind ik dat gewoon niet fijn. Belt ze me echter om te vragen of ik tijd heb, dan kan het wel, maar dan heb ik ruim een half uur de tijd om de knop in mijn hoofd om te zetten. Raar, misschien, maar zo werkt het bij mij nu eenmaal en ik vind dat anderen daar rekening mee hebben te houden. Doen ze gelukkig ook dus ik kan het met iedereen prima vinden. (overigens is dit misschien ook wel een HSP-trekje..? Anyone?)
Misschien wel. Heb er zelf ook erg last van. Kan he-le-maal niet tegen die onverwachtse dingen en al helemaal niet tegen onverwachtse visite of visite die te vroeg komt Niet omdat ik dan de boel nog niet op orde heb, kan daar niet zo mee zitten.. maar gewoon omdat het anders loopt en ik dan moet omschakelen ofzo. Word er nerveus van.
Dit heb ik ook heel erg! Als ik een feestje geef en ik stuur uitnodigingen, vind ik het ook ZO vervelend dat mensen niet even RSVP-en, en er maar van uit gaan dat ik wel weet dat ze komen. En volgens mij is dat idd echt een HSP-trekje, ja.
Bij sommige mensen vind ik het ook niet zo erg hoor, maar dat zijn meer mensen die gewoon lekker in de tuin gaan zitten ofzo tot die tijd. Helaas zijn er genoeg van die figuren die denken dat je gelijk met koffie en gebak gaat rennen, blijven achter je aanlopen, ouwehoeren, duwen gelijk cadeautjes in je handen etc. Als je nog vanalles te doen hebt, is dat gewoon irritant.
Ik snap je op zich wel... Maar om je er nou zo druk om te maken? Het is maar een half uurtje eerder. Word je dochtertje zooo snel wakker? Dan zul je ook nooit onverwachte visite kunnen hebben? Je had kunnen vragen of ze wat stilletjes aan wilden doen.
wat trouwens niet werkt om te vragen of mensen zachtjes kunnen doen, uiteindelijk gaat het volume toch weer omhoog... wat onverwacht betreft, mijn moeder en schoonmoeder staan om de haverklap spontaan op de stoep. laatst kwam mn schoonmoeder spontaan, ik was boven thijs aan het voeden en wilde daarna ff liggen, sophie lag te slapen en vriend was ff aan het gamen. dus ff rust in huis heerlijk, ging dus niet meer door.
zo wat ben ik blij met mijn fam. die weten dat ze zonder toestemming mijn kind niet uit bed mogen halen, mijn moeder moeten we soms afremmen, maar daar is mijn vader heel goed in hahahaha. mijn schoonouders zien we haast niet, maar die hoeven haar ook niet uit bed te halen, aangezien ze nog steeds huilt bij hun. ooms en tantes ziet ze ook amper (gelukkig weinig fam)
Hoi allemaal, Ik snap best dat sommige dingen irritant zijn maar zie mijn ouders en schoonfamilie niet echt als visite. Ik doe gewoon rustig mijn ding want het zijn mijn ouders maar. Als we aan het eten zijn en ze komen bied ik ze iets aan willen ze niets zet ik gewoon koffie. En mischien kunnen jullie je kinderen wat meer aan lawaai laten wennen. Ik heb zelf geen kinderen maar die van mijn zusje slapen hier vaak. Die zijn zo gewend aan geluid dat ze bij mij wakker werden van de stilte. Ik heb toen de oudste 3 maand was opgepast en ze wou maar niet slapen. Ik mijn zusje gebeld zegt doodleuk zet de stofzuiger maar aan. Wat denk je 1 minuut later sliep ze ongelofelijk. Maar snap de frustatie en het is jullie huis dus jullie regels. Maar ben blij dat ik er geen last van heb.
Ik snap je helemaal. We vierden gister mijn verjaardag en iedereen was welkom vanaf 14.00 uur. Mijn zusje wilde mijn vader niet zien dus zij kwam om 12.30 uur even langs. En wie staat er om 12.40 uur op de stoep? Mijn vader, aaarghhh... dat leverde een huilende vrouw-van-mijn-vader op, waarna zij maar vertrokken en mijn zusje er later tussenuit glipte en ik alleen was met twee jengelende kinderen, onopgemaakt en nog de hapjes moeten makend.. jaaa.. great.
Ik vind te vroeg ook iritant. Ik heb wel eens gehad dat er s'morgens visite zou komen en ik nog boven was met Esmee en dat we het brood nog moesten eten.. Is niet zo leuk. Tijdens de kraamtijd ook viste een halfuur te vroeg.. Haar dochter kon niet langer wachten. Ja dat is heel mooi maar ik stond op het punt te voeden.. Dus tot over een halfuur.. Ik snap wat je bedoeld met dat je kindje anders te weinig slaapt. Esmee wordt ook wakker als er lawaai is in de gang. En wij hebben zulke leuke vrienden en familie die dan gewoon zeggen. Hier wordt ze toch niet wakker van? Elke keer weer.. * zucht*..
Die eerste regel vind ik altijd zo makkelijk gezegd, bij sommige kinderen ben je blij dat ze uberhaupt een slaapje doen s´middags.
Is inderdaad vervelend als mensen eerder komen dan afgesproken! Maar met mijn eigen familie heb ik het er niet zo moeilijk mee als ze eerder komen dan afgeproken, kan dan gewoon nog rustig m'n gang gaan.
Ja misschien is het makkelijk praten voor mij. Maar het ging niet om slaap problemen want daar zou ik nooit over oordelen want huilbabys zijn echt geen pretje. Het ging over de visite die de kinderen konden wakker maken.
Ik vind het eerder irritant als mensen te laat komen Wij zorgen zelf altijd dat we op tijd klaar zijn met alles, meestal iets eerder. De meeste mensen die wij kennen komen altijd te laat behalve mijn ouders. Die zijn meestal wel eerder, maar dat kan me niet schelen dan doe ik gewoon mijn ding nog, als ik me bijv nog op moet maken. Maar met een verjaardag van zo een kleine kan ik me best voorstellen dat het irritant is! Zeker als ze nog gewoon even moeten slapen. Mijn schoonmoeder zou als ze te vroeg was gewoon zachtjes doen, maar die zijn altijd te laat... Mijn zoontje slaapt overal door heen. We zijn gisteren verhuisd en hij lag op bed, maar er zit nog geen deur in zijn kamer en wij liepen door het huis te banjeren en te praten en hij bleef slapen. Verschilt per kindje denk ik.
Pfff, mijn moeder snapt dat ook niet.... Heb het een keer uitgelegd. Sindsdien belt ze aan... om vervolgens meteen de deur open te doen... Misschien een keer expres bepaalde dingen laten slingeren, die mijn moeder niet wil zien.
wat een rotzakken!!!! Goh, die hebben zeker zelf geen kleintje? Pffffff ik ben echt geen moeilijk mens en doe niet moeilijk over iets te vroeg of te laat komen. Maar kraamvisite vind ik echt een heel ander verhaal!!!!! Ik heb zelfs een hele stoet schoonfamilie geweigerd te ontvangen omdat ze even doodleuk uit zichzelf kwamen aanzetten zonder eerst te bellen of af te spreken. Ik was pas 4 dagen bevallen en het was al 20.30 uur! Nou rot op zeg.... dan kom je er NIET in! En dat vonden ze asociaal van MIJ! :x Belden ze vervolgens mijn vriend op om te klagen. Pech voor hen want hij nam het voor mij op. Ik moest toen ook echt niet aan kraamvisite denken...echt 2 maanden lang niet ik wilde echt rust aan mijn kop. Had echt geen zin om visite te vermaken. Heb iedereen afgehouden.... Want als die lui komen, blijven ze ook de hele daggggg.... incl. lunch, avondeten en borrel...halfbezopen. Nee, vond het best zo. Heb een rustige kraamtijd gehad, maar wel weinig cadeaus. Heel veel vrienden van mijn vriend zijn tot op de dag van vandaag nog niet eens geweest!