Grrr.....visite te vroeg....

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi ik denk dat wij een hele andere band hebben als jullie met de familie.
    bij ons komt iedereen waarneer die wil.
    zijn we thuis gezellig zo niet dan niet.
    komen ze rond etenstijd dan vragen we of ze mee willen eten.

op verjaardagen is het meestal verspreid over de hele avond, en als de kids op bed liggen tja dan hebben ze pech.

en mijn ouders-schoonouders komen ook waarneer hun willen,die hoeven echt niet te bellen hoor als ze willen komen.
    ( nu hebben wij wel een super band met mijn ouders)
    ik ga ook gerust de make-up doen of de was ofzo
    ik zie ze echt niet als visite
    mijn souders bellen alleen even om te vragen of we thuis zijn- zoja komen ze langs! (omdat ze niet voor niks willen komen)

tja en over het wennen van het lawaai aan kinderen, dat werkt echt niet zo hoor,
    wij hebben bij onze dochter nooit zacht gedaan gewoon stofzuigen enz als zei lag te slapen,maar nu hoef ik dat niet meer te doen hoor,want ze is gelijk wakker.
    onze zoon slaapt er nog wel doorheen,maarja misschien straks ook niet meer..

2. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Helaas is het hier wat gehorig en slaapt ze ook als het ware boven de voordeur....familie komt binnen met 4 volwassenen en beginnen er op loste kleppen, waardoor dochter wakker wordt, ze slaapt erg licht ook.
    kan wel vragen zachtjes te doen, maar helaas werkt dat niet zo......vandaar

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    ikkelies: ik heb zowiezo ook een superband met mijn eigen ouders, met mijn schoonouders ook hoor, zijn verder schatten, alleen irriteer ikme dus aan het feit dat ze altijd hun eigen plan trekken, no matter what!
    en dat vind ik dus respectloos, als je duidelijk aangeeft en uitlegd vanaf 13.00u enaat dan houden ze zich er weer niet aan. Dat half uur eerder is echt geen wereld ramp, maar ik irriteer me eraan dat het hún nu net weer zijn die hun eigen plan trekken en geen rekening houden met jou. Dáár gaat het mij om.
    Op onze dochter haar 1e verjaardag, kwam schoonmoeder ook niet op de dag van het grote feest, want ze ging met een vriendin een weekendje weg:(........nou, sorry hoor, maar je kleinkind viert haar 1e verjaardag! maarja......

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik snap je gevoel wel hoor!!
    ik vond het ook reuze vervelend als mijn dochter net 15 min ligt te slapen en er dan visite binnen komt,waardoor ze wakker word.
    het is al geen makkelijke slaper!

op de 1ste verjaardag van mijn dochter kwamen mijn schoonouders ook om half 8 aanzetten terwijl ze altijd tussen 7 en half 8 op bed ligt
    dit vond ik zelfs al super vervelend! laat staan als ze niet komen...

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan wordt niet wakker van bezoek, maar dan nog vind ik het irritant als mensen te vroeg komen. Zeker als je man vtv duidelijk heeft uitgelegd hoe jullie het willen.

Heb je je schoonmoeder er nog een keer op aangesproken? Zou ik wel doen, misschien dat ze er dan rekening mee houden?!

Maar begrijp je volkomen. Hier staan ze vaak ineens voor de deur terwijl we al tig keer gezegd hebben dat we willen dat ze eerst bellen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Aan lawaai laten wennen...tja werkte dat maar bij ieder kind.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn schoonvader en zijn vriendin hebben mijn dochter niet eens een kadootje gegeven op haar eerste verjaardag, omdat het sneeuwde hadden ze niks kunnen halen................

En ze kwamen uiteraard ook weer buiten de tijden die op het kaartje stonden, grrrrrrrrrrrrrrrr dus ik kan me je helemaal voorstellen ts!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou daar heel makkelijk in zijn.
    "Gezellig dat jullie langskomen. Koffie? Thee? Gebakje erbij?
    De kleine? Ja, nee, die ligt al op bed. Sja, half acht is bedtijd, hè... En hij heeft een hele drukke dag achter de rug... Sja... Dan moeten jullie een ander keertje nog maar eens komen."

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat het niet om het kadootjes ging, maar dat ze dat bedoelde om een situatie te schetsen...

Ik vind overigens niet dat je het kunt maken om met lege handen op een verjaardag te komen. Of bruiloft...

11. giraf

giraf Niet meer actief

Mij maakt het echt niet uit hoor of mensen wel of geen kado's meenemen voor verjaardagen of kraamvisite. Vind het allang leuk dat mensen de moeite doen om langs te komen om te feliciteren.

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ze was toevallig nog wakker omdat ze niet wilde slapen,maar als ze op bed had gelegen hadden ze gewoon pech gehad hoor!
    moeten ze maar eerder komen..

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thnk god, ik dacht dat ik de enige was die het allemaal niet zo snapte... Kijk als mensen een paar uur te vroeg of te laat zijn ok, da's vervelend. Maar een half uurtje??? Als mijn ouders te vroeg zijn, dan mogen ze mooi even helpen opruimen :)

Wat betreft het logeren van de schoonzus, als je dat niet wilt dan gebeurt het niet lijkt me. Ze kan toch moeilijk tegen jullie zin in blijven. Maar misschien moet je het ook als lief zien. Ik begrijp dat de ouders van je vriend er niet meer zijn, misschien wil zij op die manier gewoon de band in de familie in stand houden. Of wil ze jullie helpen omdat ze het idee heeft dat het allemaal wel zwaar is.

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou er ook niet goed tegen kunnen hoor... Zeker als ze je kind wakker gaan lopen maken!

Het is bij mij ook niet eens dat ik er niet tegen kan als iemand wat eerder is, maar meer de arrogantie dat de uitnodiging wel niet voor hen zal gelden... ;)

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Het gaat er niet om of iemand het overdreven vindt, het gaat erom dat mensen stelselmatig over jouw grenzen heen banjeren. Als jij hebt aangegeven dat jij het niet fijn vindt, dat je graag wilt dat mensen op tijd komen, stil zijn als er kinderen slapen etc. etc. en dat gebeurt niet, dan zou ik me er ook kapot aan ergeren. Er is vast wel iets wat jij niet leuk vindt dat andere mensen doen en als ze dan niet luisteren en jouw wens respecteren (mits die hun geen kwaad doet), dan word je toch ook groen en geel?

En die schoonzus kan allerlei mooie gedachten hebben, als jij er geen behoefte aan hebt, dan heeft ze zich daar maar naar te schikken. Dan kan ze in die tijd mooi iemand van dienst zijn die daar wel op zit te wachten.

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    helaas herkenbaar
    Kyana is inmiddels 3 geworden en schoonfamilie flikte het ook steeds {met élke afspraak}, nu afgelopen jaar is het goed gegaan! joehoe!!!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Qua cadeautje, al neem je iets kleins mee. Het gaat om het gebaar. En als iemand dus niet de moeite neemt om iets mee te nemen, ja, dat vind ik stom.

En qua te vroeg komen... Een kwartiertje, oké, maar een half uur of langer vind ik ook storend. Voor hetzelfde geld sta ik nog onder de douche. Als iemand van ver moet komen, is het niet zo erg. Maar dan houd ik er ook zelf rekening mee dat iemand eerder kan komen. Maar ik ga echt niet voor al het bezoek rekening houden dat ze mogelijk eerder kunnen zijn. Trouwens een tip voor mensen die vaak te laat komen: Spreek af dat je vanaf x uur komt. Niet om x uur. Dat scheelt stress voor beide partijen.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    helemaal mee eens.
    al is het een kleurboek van 1 euro! zijn ze net zo blij mee..

ik spreek tegenwoordig met 2 kids gewoon een ongeveer tijd af. net als we gingen op verlate kraamvisite. dan zeggen we tussen 1 en 2.
    we weten namelijk nooit hoe het loopt met de voedingen en slaapjes van mijn zoontje.

bij me ouders is anders , want dan leggen we hem gewoon daar op bed.

20. luuus

luuus Niet meer actief

hier gebeurd het vaak dat als we afspreken mensen eerder of later komen... stoor me er eigenlijk niet zo aan.. kom zelf ook vaak te vroeg haha maar volgens mij maakt daar ook niemand zich druk om andre shad ik het wel gehoord...

vind het ook wel een verschil al komt iemand echt 2 uur ofzo eerder dan afgesproken maar een half uurtje;)

Deel Deze Pagina