poe poe als ik sommige reacties over moeders e.d. lees krijg ik gewoon kippenvel! mijn moeder en vader mogen komen wanneer ze willen en hoelang ze willen! al bellen ze midden in de nacht aan dan sta ik op en heet ik ze welkom! het zijn wel de mensen die je het leven hebben gegeven hoor.... wat als jullie kinderen en hun man/vrouw zo over jullie gaan praten en denken later... ik heb sowieso geen tijden op verjaardagen mensen zijn welkom wanneer ze willen als jayla dan slaapt hebben ze pech en wordt jayla wakker door het lawaai dan wordt ze wakker ik doe daar niet zo moeilijk om gelukkig! heb wel andere dingen (belangrijke dingen dus) waar ik me druk om maak
mijn ouders zouden zich kapot schamen dat ze mij op zo'n manier opgevoed zouden hebben dat ze niet eens welkom waren bij hun bloedeigen dochter en kleindochter!
Was net ook al aan het lezen en zie het eigenlijk ook niet echt als een probleem , mijn ouders zijn ook altijd welkom en wat is een half uurtje nou Ik zorg altijd dat ik s'avonds en s'morgens vroeg alles klaar heb voor de verjaardag en ik zelf ook geregeld ben , haat het juist om alles op het laatste moment te doen .... en daarbij ben ook niet moeilijk aangelegd alleen bij mensen die ik niet moet maar die komen ook niet op verjaardagen bij ons
Ja maar niet iedereen heeft zo'n goede band met zijn of haar moeder he.. Ik kan wel redelijk goed opschieten met mijn moeder, maar niet met mijn vader. Dan ben je ook automatisch niet zo heel vrij met ze, en denk dat velen dat hebben. Kun je niks aan doen.
nou buiten dat, ik zou me in en in slecht voelen als ik zo zou praten/denken over mijn ouders, potverdomme wat die mensen allemaal voor me over hebben gehad en voor me hebben gedaan en dan wordt je zo afgeblaft als je even niet op het juist tijdstip komt...zou het niet eens in me hoofd halen met me ouders af te spreken...die zijn echt altijd welkom
nee maar die mensen hebben je wel op de wereld gezet en jou eten gegeven, je n huis gegeven voordat je op eigen benen ging staan of er nou wel of niet een goede band mee hebt je kan op zn minst respect tonen
@ namya ja inderdaad! maar mijn ouders zouden mij serieus nog n ouderwets pak rammel geven als ik zo tegen ze zou durven te praten
dan nog dien je de juiste dosis eerbied op te brengen als het aan mijn vader ligt had ik ook een minder goede band met hem kunnen hebben, GELOOF ME......maar dit voorkom ik zelf ik wordt er niet minder van als ik me kop buig voor me ouders
Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat. Voor een aantal van ons is dit precies het zere punt. Als ik voor mezelf mag spreken. Schaamden mijn ouders zich maar kapot voor de manier dat ze mij opgevoed hadden. Dan hadden ze tenminste door dat ze iets niet goed gedaan hebben. Ik denk ook serieus dat als je wel een goede band hebt met je ouders dat je hier dan niet zo'n probleem van zou maken. Maar aangezien TS echt meerdere keren duidelijk aan heeft gegeven dat de visite pas later welkom is en dit ook duidelijk heeft uitgelegd zou ik echt wel boos worden op mijn ouders/ schoonouders als ze dit zouden doen. Natuurlijk heb ik hun te respecteren maar ik vind ook dat ze in mijn huis respect voor mij moeten hebben.
dat zal dan wel het verschil zijn.. ik zie mijn huis niet als een plek waar ik heers... al zijn mijn ouders in mijn huis dan nog heb ik alle respect voor ze
Ik heb heus wel respect, maar heb niet alles voor ze over.. dat zeg ik eerlijk. Al zijn ze hier wel altijd welkom als ze zich een beetje gedragen en ook mij en mijn man respecteren.
@ female: Ik zeg ook niet dat ik geen respect heb voor mijn ouders. Tuurlijk heb ik dat wel, wat je zelf ook al zegt het zijn toch de mensen die me op de wereld hebben gezet. Ik vind alleen dat bepaalde dingen niet zo netjes zijn voor niemand niet en dat het nou toevallig mijn ouders zijn dat ze er dan wel mee wegkomen terwijl ik het van een ander niet zo netjes zou vinden. Snap je?
ja maar ik snap dat gewoon niet zo goed ik heb ook weleens iets wat ik niet zo netjes vind van me ouders maar ik sta er wel altijd achter... ik zou ze nooit tegenover de buitenwereld zwart maken...
Ik wil ze niet zwart maken maar denk wel dat je ouders heel anders zijn als de mijne.. ik had echt een zelfbeeld van 0,0 toen ik thuis woonde.
Ik heb zonder gene mijn vader meer dan eens 'zwartgemaakt' zoals jij dat noemt. Omdat hij jarenlang zich niet anders gedroeg dan een verwekker, niet als vader. Moet ik daar dan respect voor hebben? Lijkt me toch niet. Kom op zeg... Niet zo makkelijk oordelen over zaken waar je niets vanaf weet, dames! Iedere familie zit anders in elkaar. Ik heb bijv. zelf enorm veel respect voor mijn moeder, maar zou echt niet weten wat dat te maken heeft met een tijd afspreken & je daaraan houden. 2 totaaaaal verschillende dingen.
Ik snap jou wel hoor. Maar ook ik zou het niet fijn vinden. Als we een tijd afspreken vind ik het fijn als ze zich daar ook aan houden. Want als mijn moeder eerder komt neemt ze mijn 5 broertjes en zusjes mee, dan mag mijn vader met zijn vriedin natuurlijk ook eerder komen, dan komt mijn schoonmoeder ook eerder. Wat heeft het dan voor zin om een tijd af te spreken?! En waarom is het respectloos om een tijd af te spreken en er iets van te zeggen als ze zich er niet aan houden? Ja het is je moeder, en ja ze heeft je opgevoedt. Maar ze is geen heilige. En je kunt dan toch beter eerlijk tegen haar zeggen hoe je over iets denkt dan je je er in stilte aan irriteren? En ik vind het ook vervelend als mijn moeder eerder komt omdat ik dan niet mijn gang kan gaan. Ze zal me echt niet helpen verder opruimen of wat dan ook, ze vindt het zelf onbeschoft als ik wel verder ga met alles klaarmaken. Maar dat zal niet bij iedereen hetzelfde zijn natuurlijk.
ja een tijd afspreken is toch gewoon overbodig met je ouders , ik kan werkelijk waar geen enkele reden bedenken waarom mijn ouders OOIT ongelegen zouden komen, sleutel hebben ze niet dus mij tijdens genante momenten verrassen kunnen ze niet... en verder zijn vriendinnen al welkom zonder te bellen, laat staaaaaaaaaaan me ouders ik begrijp die "zakelijke" omgangsvormen gewoon niet
Ja dat ben ik wel met je eens als ik het zo lees, ik ben wel zakelijk. Aan de andere kant kan ik er gewoon vreselijk slecht tegen als er iets gebeurd wat niet in mijn planning lag. En vind ik het ook best genant als er iemand op de stoep staat terwijl mijn huis een bende is en ik nog in mijn pyjama loop bijvoorbeeld.