wat geef je als kraamkado voor 2 de kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor de 2 de keer tante geworden. Alleen ze hebben al zo veel spullen de eerste keer van iedereen gekregen. Dat ik niet meer weet wat je bij de tweede moet geven en om nu met geld aan te komen vind ik ook niet leuk want dan is het net of je voor het 2 de kindje geen moeite wil doen om iets te zoeken. Voor de eerste hadden we een grote doos vol met speelgoed gedaan.Alleen nu hebben ze al veel speelgoed nog voor de babytijd. Maar het eerste kindje is nu 2 jaar is het dan misschien leuk om dan spelletjes en puzzels te geven. Zo dat hij er nu al wat aan heeft en de baby er over een paar jaar ook nog wat aan heeft. Mijn vriend werkt met speelgoed en krijgt daar veel korting. Ik denk dan hoeven zij dat later niet meer in de winkel te kopen. Of hebben jullie misschien nog andere ideeën.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    wat ik erg leuk vind is om iets persoonlijks te krijgen, bv een stoeltje met de afbeelding van het geboortekaartje, een geboorte klok of iets in die trant.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik zou het ook wel moeilijk vinden zou ook niet weten wat te moeten vragen (hoop dat het straks bij ons ook zo mag zijn )

maar iets persoonlijks
    bestekje
    mijn zoontje kreeg van mijn broertje een spaarpot zilver in de vorm van een auto vond dit erg mooi met naam geboorte datum en naam gever erin gegraveerd.

bij een meisje ene armbandje met de naam weet niet of je het geslcht hebt genoemd.

mooi voorleesboek,?

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als het een meisje is dan is het misschien leuk om een mooie grote duurdere pop te geven.. iets dat de ouders kunnen bewaren, maar waar ze later mee kan spelen en een echte pop die je gewoon altijd wilt bewaren, dus geen 'rotzooi'.. maar echt kwaliteit... ??

enja voor een jongetje??... ik heb geen idee eigenlijk !

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Een mooie bos bloemen!

Hoeft ze niet op te ruimen, kan ze zo in de vuilnisbak gooien, en toch even van genoten.

Heel simpel misschien, maar koop een mooie bos, en doe er desnoods was babydingen in/aan,... (sokjes, speentje..)

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb bij de 2de geboren neefje een autostoeltje gegeven. Tja ze hadden er nog niks aan gelijk. Maar het was wel iets wat ze nodig hebben. Ze hebben verder alles al..Vond het egr moeilijk..

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    of een mooie fotoreportage van de kids bij een plaatselijke fotograaf?

8. Seth

Seth Niet meer actief

zo'n pakket om een gipsafdruk te maken van handje/voetje.....

(en nog gefeliciteerd.. :))

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Een mooi zilveren of gouden armbandje met naam

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.256
    306
    83
    bij mijn (schoon)zussen die een 2e of volgend kindje krijgen, geef ik meestal een klein kadootje (mutsje met naam of voorleesboekje) en daarbij een jip en janneke kadokaart vd Hema. Dat vinden ze altijd fijn, kunnen ze ook nog wat voor kopen als de kleine mt 80 heeft ofzo :)

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou voor iets persoonlijks gaan, een leuk shirtje met naam of mutsje of rompertje.. Een leuk verzilverd besteksetje met naam, een verzilverde spaarpot met naam. Ook heel leuk zijn die voorleesboekjes met naam zodat het verhaal echt over het kindje gaat. En voor de mama een leuke bosbloemen, ze verdiend zelf ook wel een cadeautje na al het harde werk!

12. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik stond laatst voor hetzelfde probleem en kreeg toen een tip die ik erg leuk vond: koop een wit rompertje en een pak kledingstiften. Vervolgens geef je het oudste kindje de stiften cadeau met de 'opdracht' om het rompertje op zijn/haar allermooist te versieren voor de baby.

13. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    toen bij mijn broertje de 2de kwam,heb ik de eerste foto van de 2 kinderen samen. ( jongste halve dag oud) uitvergroot en laten lijsten.

nu 3 jaar later hangt die foto nog altijd in de woonkamer!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou niet voor die puzzels gaan, zo lijkt t net alsof het cadeau voor de oudste is??
    Bovendien kreeg ik bij de geboorte van mn eerste ook een hoop spul voor "later", maar toen we 1 jaar verder waren had ie inmiddels zo enorm veel erbij gekregen van opa's, oma's sinterklaas, kerst etc dat hij echt om kwam in het spul en er sommige dingen nog onuitgepakt staan!!
    Ik zou gewoon simpel ook voor kleertjes gaan! Sommigen denken dat ze die nog genoeg hebben van hun eerste maar tis juist leuk als de tweede andere kleertjes heeft ( anders zie je op de babyfoto's steeds hetzelfde ;)). Of anders een ( zelfgemaakte) luiertaart: luiers zijn altijd prettig en je kan het opleuken met sokjes, speentje, speeltje, badeendje, rompertje, slabbetje etc.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou iets leuks meenemen voor de oudste en toch gewoon wat nieuws, kledingsetje, speelgoedjes voor de baby elk kindje verdiend zijn eigen nieuwe dingen toch?

Kijk als de ene een jongen is en de ander een meisje heb je zoiezo ander speelgoed natuurlijk.

Anders is een bestekje idd erg leuk, iets persoonlijks gemaakt maar ikzelf vind kleertjes, speelgoed nieuw speciaal voor de kleine erg leuk hoor, hebben ze zo hun eigen speeltjes gehad straks...

16. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de vele reacties. Een aantal tips ga ik ook zeker gebruiken. Wat voor mij en mijn vriend het probleem is wij hebben voor de eerste heel veel spullen geven. Omdat ze het toen wat moeilijker hadden vanwege dat zij ontslag kreeg en ze op eens van 2 lonen naar 1 gingen. En om dan te zeggen bij de 2de we doen een klein dingetje is ook niet leuk. We wouden haar dingen voor het zelfde bedrag geven wisten alleen niet wat.

Deel Deze Pagina