hoi hoi nou de vraag zegt het al. ik ben bij de Ohra en heb de extra aanvullende verzekering, nu is wil ik me dus steriliseren, maar de verzekering vergoed hem niet, ja wel maar dan moet ik wachten tot eind van het jaar en dan de polis verhogen naar uigebreid en dan zou ik in Januari wel vergoed geholpen worden. nu heb ik net met mijn HA gesproken en heeft me doorverwezen naar de GYNE met de vraag of ik niet op medische indicatie geholpen kan worden, maar het is onduidelijk of het dan wel vergoed word. ( rede waarom het op med indic. kan is omdat ik 1x door de prikpil en 1x door de gewone pil zwanger ben geworden en de spiraal mijn lichaam niet accepteerd) ( en heb een cyste op mijn eierstok en baarmoedermond is geiriteerd) natuurlijk heb ik de ohra al gebeld maar ze kon niks vinden over med.indic. en vergoeding dus vandaar mijn vraag hier. heeft 1 van jullie er iets meer verstand van dan die telefoniste daar aan de andere kant van de telefoon ( las alles op wat er ook op de site stond) of heeft iemand dit ook al meegemaakt? nou ik hoor graag van jullie
Hier helpt ook geen een anticonceptie en wij worden zometeen ook nog niet geholpen. reden we zijn te jong. tegen de tijd dat we wel op de goeie leeftijd zijn hebben we 5 kids ofzo als het zo snel gaat als nu.
hahaha ja ik herken het verhaal ik was voor Danio dus door de prikpil heen zwanger geworden maar helaas een MK geworden toen toch voor een 3 geprobeerd en was gelijk raak. daarna gelijk aangegeven dat ik geholpen wilde worden, maar de GYNE zei dat hij me te jong vond ( 34 jaar) en adviseerde me de spiraal, maar helaas accepteerde mijn lichaan die niet en moest ie accuut verweiderd worden de GYNE schreef de Yasmine voor en heb hem gevraagd of die veilig genoeg was ja ja ik hoefde me geen zorgen te maken... 2 mnd mocht ik niks doen, daarna verplicht nummeren om te kijken of ik nog last had van de klachten alles was goed januari ongi geweest en feb zwanger... wederom een MK geworden. nu heb ik aangegeven ongeacht of ze me te jong vinden of niet dat ik geholpen wil worden en mijn HA vind dat ook een goed plan vandaar hij me doorverwijst na de GYNE ( de zelfde die mij te jong vond en de pil voorschreef) voor de geen die nu denken, maar ze is ook veel te jong klopt mss wel, maar ik heb nu 3 gezonde kids ( 13,8 en 1) vind het wel goed...
erg he dt dat voor je bepaald word. We hebben er ook al een hele disussie over gehad bij de gyn. want wat is nu beter dat je wens van je gezin klaar is en je kinderen alles kan geven of heel veel kinderen die e weinig tot niks kan geven. Hij was het daarver wel met ons eens maar hij zei dat er nu ook richtleinen zijn vrouwen pas ronad de 34 jaar en mannen pas na 36 jaar. pff na daan heb ik 3 miskramen gehad de 4e keer nu is dan raak geen van alles gepland maar wel ten grootste gewenst. Ik weet dat we niet mogen klagen voor de mensen waar het allemaal niet zo makkelijk bij gaat. Maar als we zo door blijven gaan dan ben ik ieder jaar zwanger en eindig ik op met 34 jaar met een gezin van min 9 kinderen. waar moet ik die onderdak geven en waarvan moeten die eten? Ik ben zwaner geraakt 3x door de pil 2 maal door de condoom en 1 maal door het spiraal. waar houd het op?
ja erg is dat he? mijn HA maakt er wel eens een grapje over hij zegt dan van jou hoef je alleen maar aan te kijken dan ben je al zwanger hihihihi ik lach nu wel maar die beide keren dat ik dor de pil zwanger was heeft me dat toch echt heel veel stress opgeleverd met manlief pfffff hij wilde niet, maar als vrouw zijnde vind je dat ieder kind welkom is of het nu perongeluk gaat of gepland... ( teminste bij mijn is dat wel zo) dus voor ik een heel elftal bij elkaar gebaard heb zeg ik dat het nu wel goed is zo...
wat raar dat de gyn er een leeftijd aanplakt! ik ben vorig jaar gesteriliseerd, was toen 29... ik heb wel alles vergoed gekregen, ben bij de VGZ uitgebreid aanvullend verzekerd, denk idd dat de enige optie is om in januari een uitgebreidere polis te nemen en het dan te laten doen. en dan nu een heel jaar extra voorzichtig met condooms en pil doen.
nou deze mag op slot werd net door de ohra gebeld en een verwijsbrief van mij HA voor medische indicatie was al voldoende en zou alles vergoed worden ! heb gelijk mijn HA gebeld en was ook al blij voor mij en zei dat dat dan geregeld is! pfffff ben nu echt blij... dus op na 27 mei dan heb ik een gesprek met de GYNE om alles door te nemen...
das fijn nieuws. zal dan ook eens na het VGZ bellen ik krijg waarschijnlijk toch weer een keizersnede als ik dantoch open lig dan gelijk maar alles
volgens mij wel meer, je kan dicht laten branden, of een ringetje erom heen laten plaatsen of een klemmetje. ook kan je (net als ik) met de essure methode, dan komt er geen narcose, geen verdoving en sta je binnen 10 minuten weer buiten! die is echt ideaal!
ja klopt heb ik gelezen, maar aan die methode heb je toch meer kans dat je zwanger kan worden meen ik ja ik heb het wel gelezen klopt, maar er zaten iig meer nadelen aan voor mij dan he
met essure is de kans juist veel kleiner! in al die tijd dat essure bestaat is er nog geeneen! zwangerschap geconstateerd bij iemand die op die manier gesteriliseerd is! bij essure is het wel zo dat de kans op een hersteloperatie nihil is. bij een ringetje om je eileider oid is er wel kans op een hersteloperatie (als je dat al zou willen)
ik zal het allemaal nog eens nalezen en de GYNE zal het ook nog wel allemaal uitleggen hoe of wat thnks iig
je moet natuurlijk ook doen wat je zelf het fijnste vind! het is iig al super dat het vergoed gaat worden! heel veel succes ermee!
hoi hoi wat fijn voor je dat het toch vergoed word, helaas bij mij werkt dat niet zo makkelijk succes groetjes nathalie