Vandaag was ik met m'n dochter op bezoek bij een shetlander van een kennis. Ik had m'n camera (spiegelreflex) en wilde een beetje experimenteren in de AE stand. Helaas heb ik nog geen cursus gedaan, die zijn zo duur, maar heb wel veel gelezen. Dus camera in de aanslag, met oa de volgende foto als resultaat.. En ik vind hem echt supermooi. Okay, er kan nog veel verbeterd worden waarschijnlijk, maar toch... De foto is verder onbewerkt, het zwart/wit had ik op de camera ingesteld..
Bedankt meiden.. Lastigste was dat het binnen was (dus camera instellingen op een donkere ruimte ingesteld), met (daglicht) vanuit de deuropening achter me.. Dit zie je terug in het gezicht van Misha dat naar mijn idee ìets overbelicht is, maar dat geeft eigenlijk wel een heel mooi effect in dit plaatje..
Aww, wat een schattige foto Ik hoop dat je het niet heel vervelend vindt, maar hier 2 tips: - fotografeer nooit meer in zwart/wit, maar bewerk het naar zwart/wit op de computer. Dan heb je altijd nog de gekleurde variant in je archief - fotograferen in de AE-stand, ook wel P-stand genoemd, is hetzelfde als fotograferen in de auto-stand. Het enige verschil zit 'm in de mogelijkheid tot instellen van de ISO-waarde in de AE-stand Kijk eens op DIGITALE, die heeft een fijne basiscursus. Als je in de buurt van R'dam woont, het SKVR heeft ook leuke cursussen, ik heb er daar een aantal gevolgd
Sorry, het was ook niet de AE stand, maar Av.... En zwart/wit was gewoon een voorkeur van vanmiddag Ik vond het gewoon leuk om daar eens een expirimentje mee te doen, omdat ik deze optie nog nooit gebruikt had Verder fotografeer ik eigenlijk altijd gewoon in kleur.. Jammer genoeg woon ik niet in de buurt van Rotterdam..
je kan ook gewoon via nikon een cursus volgen, betaal je geloof ik 35 euro voor een halve dag, erg leuk en niet duur, wat theorie en de rest is praktijk, zij doen het meestal in een dierentuin