grrr ze wil niet boven slapen nu

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

sinds drie dagen is het feest. Madam heeft besloten dat ze tussen de middag niet boven wil slapen. Ze gaat meestal wat kraaien met andere woorden ze heeft plezier. Maar ze heeft ook slaap. Voor we haar naar boven brengen is ze al wat hangerig, wrijft ze in haar oogjes en vaak valt ze in slaap met het flesje. Maar sinds 3 dagen word ze opeens wakker als ik haar in bed leg en gaat ze dus niet slapen. Heb haar nu in de bos hoopte dat ze daar dan ging slapen, maar ook niet. Als ze gaat 'spelen' moet ik haar dan laten liggen? ze gaat niet slapen ook niet als we haar laten liggen. Of haar eruit halen? Ben bang dat ze nu begrijpt dat als ze gaat 'spelen' ze eruit gehaald word en dat willen we natuurlijk niet. We doen haar eerst een aantal keer de speen in we halen haar er natuurlijk niet gelijk uit. Maar als ze niet slaapt is ze vanmiddag niet te genieten natuurlijk. Gister ben ik s middags even op bed gaan liggen en dan valt ze wel in slaap, maar het is natuurlij kde bedoeling dat ze dat in haar eigen bedje blijft doen. S avonds gaat het prima dan zijn er gelukkig geen problemen. IS dit gewoon een fase? herkend iemand dit?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als de 6 maanden sprong. Wat wij deden was gewoon uit bed halen bij niet willen slapen en dan in de wipstoel/box/waar ze dan wel wilde slapen, laten liggen. Het is even een vervelende tijd, maar het gaat weer over. Ze doen het niet expres en hebben dan echt papa of mama nodig. Zijn vaak bang, verward, omdat hun hele leventje op zijn kop staat en ze ineens allemaal andere dingen beleven.....Lekker bij je houden, dat hebben ze nodig in zo'n fase. Hier nooit verwend door geraakt en na een tijdje gewoon weer in eigen bed gaan slapen.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als Iris niet sliep maar wel lekker in bed lag te spelen / kletsen liet ik haar lekker liggen; ze rusten dna toch een stuk beter uit dan beneden in de box. Ze zijn dan alleen en hebben minder prikkels...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze wel gewoon speelt in bed, lekker laten liggen. Is het huilen en krijsen, dan zou ik kijken of er een alternatieve slaapplek is, maar van even rustig in bed spelen rusten ze ook uit, (niet zoveel als slapen, maar toch ;)).

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dank jullie wel. Ja als ze gaat krijsen haal ik haar er sowieso uit, want dan heeft het echt geen zin. Maar ga zeker uitproberen haar met als ze aan het spelen is te laten liggen. Vind het soms wel lastig hoor omdat ik haar naturlijk hoor door de babyfoon.

@meranou ja het is ook allemaa heel veel voor het kind. 6 maanden sprong dacht ik ook aan alleen heeft ze verder nergens last van. ze drinkt niet minder als normaal, huilt niet meer en verder slaapt ze s avonds en s nachts net zo veel. als ze een sprongetje maakt merken we dat best duidelijk. Misschien wil ze wel even wat meer bij ons zijn zoals je zei.

Deel Deze Pagina