Bang voor een depressie

Discussion in 'De lounge' started by CoffeeJunkie, May 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Het valt me op dat ik steeds vaker neerslachtig ben en begin voor een depressie te vrezen.. Sommige dingen na de bevalling zijn me niet mee gevallen.
    Zo zijn er inmiddels 7,5 maanden voorbij en lijk ik zeker nog vijf maanden zwanger. Mijn zoontje was behoorlijk groot, terwijl ik klein en smal ben. Gevolg is dat mn hele buik is uitgescheurd waaronder waarschijnlijk ook mn buikspieren. Omdat er nu veel hangend vel zit, kan ik zeker 80% van mn kleding niet meer dragen en word daar elke ochtend meteen weer aan herinnert. en zo zijn er wel meer van die minder leuke veranderingen...

Ook ben ik erg moe, prikkelbaar, snel geïrriteerd, huilerig, wil het liefst binnen blijven en me vol vreten.
    Natuurlijk voel ik me niet elke dag zo, maar het is me opgevallen dat deze mindere dagen steeds korter op elkaar komen.

Zijn deze gevoelens normaal na zo'n lange tijd na de bevalling? Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Tot een jaar na de bevalling mag je spreken van een postnatale depressie. Meid, zoek hulp. Huisarts, psycholoog of maatschappelijk werk, want anders kan het alleen maar erger worden. Digi-knuff!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is heel erg vervelend maar zoals bovengaand ook al geschreven is, ga hulp zoeken!
    Het is echt geen schande en het is zeker niet de bedoeling dat je je zo blijft voelen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ben het helemaal eens met Marleen31...zoek hulp,

Sowieso ben je nog niet echt ontzwangerd

Maar zelfs na 2 jaar kun je nog "last" hebben

Succes, want je kunt echt weer de oude worden

5. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik heb het ook gehad.. mede door een zware bevalling en ook door striae en een lelijke buik erna.. Ik heb hulp gezocht en zat wekelijks te praten bij een instantie die er voor je zijn! Het helpt echt te praten over alles waar je aan denkt.. Daarbij ging ik toen mijn dochter eens per week weg brengen om meer tijd voor mezelf te creëren.. je krijgt opdrachten en tips van je hulp.. echt het klinkt raar maar ze kunnen echt voelen en begrijpen wat jij denkt!

Blijf er niet te lang mee lopen.. je komt er zelf niet zo maar vanaf..

Share This Page