Ehhh ik begrijp even iets niet..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mirre, Jul 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik dacht dat het niet uitmaakte hoe lang je cyclus was , mits het maar tussen de 21 en 30 dagen ofzo zou zitten..
    Nu las ik ergens (tenminste dat idee kreeg ik..) dat hoe langer je cyclus is hoe vruchtbaarder je bent!!?? Met andere woorden omdat het "EI" lang en goed kan groeien ...ben je vruchtbaarder.
    Is dat zo??
    Ik begrijp wel dat als je bijv een cyclus van 15 dagen zou hebben dat er geen tijd is geweest voor dat ei, maar verschilt het of je een cyclus heb van 24 of 29 dagen??

Hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven :rolleyes:
    Mirre

2. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Nee dat maakt eigenlijk niet uit. Als je een eisprong hebt, maakt het geen verschil of je cyclus iets langer of korter is.
    Wat wel zo is, is dat het lastiger is om te bepalen wanneer je eisprong is als je cyclus echt heel lang of onregelmatig is.
    Maar voor de kwaliteit van het eitje maakt het niets uit volgens mij.

3. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Denk je dat iemand die een cyclus heeft van bijvoorbeeld 60 dagen (of meer) die vruchtbaarder is dan iemand met een cyclus van 30 dagen?

Dat gaat dus niet op, diegene met 30 dagen heeft 2 maal zoveel kans dan diegene met een cylcus van 60 dagen.

Het is idd wel zo dat een hele korte cyclus (weet ff niet hoe kort) niet goed is omdat de follikel niet heeft kunnen rijpen.

Heb jij dan een hele korte cyclus ofzo?

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Tussen de 21 en 30 dagen is normaal te noemen, dus of je nu 21 of 30 dagen hebt je hebt dan evenveel kans. Als je een heel korte of heel lange cyclus hebt dan is de kans kleiner. Ik denk eigenlijk niet dat het uitmaakt of je een cyclus van 24 of van 29 dagen hebt.

5. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    in de afgelope ronde, groeide er twee eitjes bij mij. Om de dag kreeg ik een echo om te kijken hoe groot ze waren. Ondertussen moest ik ook ovu-testen doen, maar die bleven maar negatief. Dus mijn cyclus werd steeds langer. Op een bepaald moment moest de eisprong geforceerd worden, omdat anders het eitje te groot zou worden. (Was op dat moment al 23 mm). En de gyn had dus verteld, dat als het eitje té groot wordt, dat je dan minder kans hebt op een bevruchting, omdat dan het eitje overrijp is. Dus die theorie gaat niet op, als je een lange cyclus hebt, dat dan je eitje lekker lang kan groeien en dus meer kans op een bevruchting zou hebben.

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Mijn gyn zei juist dat als je een lange cyclus hebt,je minder kans hebt op een zwangerschap.
    Hij zei dat de meeste kans op zwangerschap is als je ovulatie rond dag 14 zit.
    Daarna neemt de kwaliteit van je eitje geloof ik af.
    Maar moet zeggen dat ik een keer eisprong pas op dag 25 had en toch zwanger raakte,helaas wel een miskraam geworden.
    Maar iemand anders op dit forum had geloof ik pas op dag 36 haar eitje en raakte ook zwanger en bij haar gaat het goed.
    Het is geloof ik ook dat als je cyclus langer dan 6 weken is,de kans groot is dat je helemaal geen eisprong hebt.
    hoelanger je cyclus,hoe kleiner de kans op een eisprong geloof ik.

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Moo,
    m'n cyclus zit meestal op de 23, 24, 25 dagen (met soms een uitschieter naar 22 of bijv 26 dg)
    Ik spreek van onregelmatig, maar eigenlijk als ik het zo lees hier valt het wel mee!??

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Pientje
    m'n cyclus heeft nog geen 1x langer dan 30 dagen geduurt (alleen toen ik zwanger ben geraakt)
    Ik vroeg het me gewoon af ..omdat ik het ergens zo gelezen had/of verkeerd begrepen had, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit als je maar een beetje tussen die 21 en 30 dg zit dus.

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
  10. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Oei,

Door al jullie verhalen word ik toch wel iets onzeker....

Ik heb een cyclus van ongeveer 38 dagen.
    Is het dan zo dat het eitje te groot is???? Jaycey, hoe lang duurde jouw periode toen je eitje 23 mm was geworden?
    Het is wel lastig om een langere periode te hebben, je weet niet precies wanneer je ei komt. Ik ga er maar vanuit dat het 14 dagen voor mijn ongi is geweest dus zo rond dag 24.
    Nou ja we wachten maar weer af. Morgen testen!!

Groetjes onzekere kit

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik denk dat als je een kortere cyclus hebt je ei zowiezo eerder springt , meestal wordt je tussen de 12 en 16 dagen na je ei ongi ..dus ik denk daarom ook dat het niet echt uitmaakt of je cyclus dan 30 dagen is of 24 dagen...

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    mijn cyclus was 30 dagen, en de eisprong was op dag 17. Toen was het ei alweer 26 mm. Maar ik heb geen natuurlijke cyclus, deze is helemaal op gang gebracht door de Clomid. Dus het is heel waarschijnlijk dat mijn ei daarom zo groot werd (en in een rap tempo). Ik kan me goed voorstellen dat bij een natuurlijke cyclus het ei niet zo snel zo groot wordt. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

Ik moet zeggen, ik vind dit forum erg prettig om al je lief en leed te delen, maar ik moet ook zeggen dat het af en toe verwarrend is. Want je hoort zoveel dingen, waar je anders niet bij nagedacht zou hebben. Maar gelukkig hoor je ook heel veel dingen waar je echt wel iets aan hebt. Zo ben ik ook maar begonnen met temperaturen. Wie weet zegt dat iets over mijn cyclus.

Liefs, Jaycey

Share This Page