grrr

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sitara, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ik zou willen roepen van frustratie

ik zit godganse dagen thuis (kan niet echt weg omwille van mijn geondheid)
    de eneigste dingen die ik kan doen zijn (in beperkte mate) het huishouden
    en nu vandaag zouden we eindelijk eens gaan eten bij de ouders van mijn vriend
    eens weg van deze vier muren, eend ertussen uit
    want deze week zal ik weeer de hele week thuiszitten
    iedereen is gaan werken, vriendinnen zitten op school met bijna examnes,...
    EN nu is ie wel ziek zeker mijn vriend
    gowkja, ziek overgeven ja

en daarom eeftie dus maar afgebeld

had er zo naar uitgezien
    ben gewoon uit frustraite aan het huilen nu

ik heb er toch ook ni omgvraagd zwanger te zijn en aan het huishouden gekluisterd te zitten
    en ij kan nu niet voor 1 keer zijn tanden op elkaar zetten om mij een plezier te doen

verdomme!

2. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi Sitara,

Wat vervelend voor je dat je zoveel alleen zit! Ik kan me goed voorstellen dat je er enorm van baalt dat een leuke afspraak nu niet doorgaat.
    Wat ik me gelijk afvraag: waarom ga je niet alleen naar de ouders van je vriend? Dan heb je toch je gezellige avond en dan kan je vriend lekker uitzieken.

Sterkte!

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    HET is niet mogelijk om er te raken zn hij wil het huis niet uit
    bovendien eeft hij het al afgebeld en hoef ik nu dus helemaal niet meer te gaan (zonder mij eerst te vragen wat ik wilde)
    :(

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ben het echt gewoon strontbeu dit hele gedoe

ik kruip gewoon weer in me bed en kom er niet meer uit

5. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Jammer dat er geen mogelijkheid is om toch te gaan. In elk geval veel sterkte en als ik jou was zou ik je gevoelens toch met je vriend bespreken, als hij zich weer wat beter voelt.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nou sorry, als hij ziek en en moet overgeven dan snap ik wel dat ie heeft afgebeld. Dan ga je niet even lekker gezellig ergens eten. Beetje lullig om 'm zo af te zeiken.

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben t hier wel mee eens.. aan andere kant snap ik de frustratie ook van t thuis moeten zitten.. Nu vind ik t heerlijk thuis, maar ik heb WEL de mogelijkheid om van huis te kunnen gaan als ik dat wil.. Kan me voorstellen dat je wel weg wilt, maar niet de mogelijkheid hebt de muren op je afkomen en dat een etentje buitenshuis een welkome afleiding is..

Heb je niet gezegd tegen je vriend.. "Nou dan meteen maar voor volgende week afspreken?"

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Nou nou...
    Begrijp je frustratie dat de muren op je af komen volkomen (ben met mijn BI ook aan huis gekluisterd en kan niks doen ivm de pijn). Maar als je vriend moet overgeven omdat hij zich zo hondsberoerd voelt lijkt het mij heel logisch dat hij niet de deur uit wilt.

Beetje heftige reactie om te zeggen "Ik heb er toch ook niet om gevraagd om zwanger te zijn." Als je niet zwanger wilt worden zijn er ook nog dingen als voorbehoedsmiddelen.

Daarbij vind ik dat je nogal hysterisch doet. Er zijn wel ergere dingen op de wereld hoor. Beetje meer waarderen wat je hebt zou wonderen doen.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik snap je frustratie wel hoor!

Het enige waar je voor moet oppassen is dat je niet te veel op je vriend gaat af reageren, hij heeft er ook niet om gevraagt om ziek te worden op de avond dat jullie eindelijk wat leuks gaan doen............maar ik begrijp wel waarom je zo reageerd!

Ik heb een vorm van MS en er zijn veel mensen die zeggen:"Waarom wil je dan een kind" Ja waarom niet! Heb ik geen recht op een gezin omdat ik ziek ben??
    De artsen zagen geen enkel probleem alleen de zwangerschap zou een hele opgave voor me worden en dat wist ik!
    En toch, ik wilde zwanger worden ik wist de consequenties, maar het is zwaar! Ik kan niks ik mag niks! ALs ik wat wil doen moet ik overal rekening mee houden en me dagen van te voren voor bereiden dat we wat leuks gaan doen.................en als het dan afgezegd moet worden om welke reden dan ook ben ik teleurgesteld! En gevoed door de hormonen kan ik heel onredelijk worden1
    Mijn vriend wist ook dat het zwaar zou worden en dus hij begrijpt me heel goed en helpt me, dat is mijn grote voordeel en dit maakt het makkelijker voor mij.

Kan je niet proberen met je vriend te praten en uit te leggen wat dit voor jou betekend zodat hij je misschien wat beter begrijpt en je een klein beetje kan helpen??
    Als je advies wil hebben of gewoon ff wil mopperen mag je mij een PB sturen hoor!

Veel sterkte!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik snap de frustratie zeker ook, lijkt me echt niet leuk om aan huis gekluisterd te zitten.

maar ook ik vind je reactie erg bot, je vriend is ziek, doet hij ook niet bewust. en idd vooral die zin waar mijnkleine het ook over had, dat je er niet om hebt gevraagd om zwanger te zijn, vind ik erg kort door de bocht. had dan idd voorbehoedsmiddelen gebruikt.

maar veel sterkte, en ik hoop dat jullie alsnog gaan als je vriend zich beter voelt!

11. Noetje

Noetje Lid

10 nov 2008
    25
    0
    0
    Je bent wel een beetje onredelijk.
    Ik snap dat de muren op je afvliegen.
    Maar je hebt er zelf voor gekozen om zwanger te worden.
    Er zijn mensen die er alles voor willen opgeven om zwanger te worden!!!!!
    Oke ik weet uit eigen ervaring dat het best wel taai kan zijn.
    Maar denk er maar eens aan dat je over een tijd je kanjer in je handen hebt.
    En dan weet je waar je het voor hebt gedaan.
    En als de kleine er is ben je ook meer gebonden aan huis.
    Want de meeste babys doen het het beste op rust en regelmaat.
    Dus kun je er maar beter aan wennen.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Noetje: Ik ben een van die mensen die her alles voor overheeft om een kindje te krijgen en ik vind wel dat je een beetje gelijk hebt hoor!
    Soms pakt een zwangerschap heel anders uit als je verwacht maar het is het meer als waard als je weet waar je het allemaal voor doet! Ik heb het er echt voor over al is het soms wat minder leuk.
    Ik ben heel vaak hier om te kletsen en anders kijk ik TV of lees een boek...........ik kom mn tijd wel door hoor! En ik ben nog niet eens op de helft zou wat zijn als ik het nu al niet leuk meer vond............maar ik vind het nog steeds het mooiste kado wat ik ooit gekregen heb en ik ben zo gelukkig dat ik dit mag mee maken!

13. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja

ik overreageerde wat gisteren
    heb obdertussen een goed gesprek gehad met mijn vriend

heb hem duidelijk gemaakg dat we wt meer uit het huis moeten want dat ik echt zot kom
    ik heb hem ook mijn verontschuldigibgen aangeboden voor me gedrag gisteren en uitgelegd dat ik zo erg teleurgesteld was en door (deels) de hormonen te heftig reageerde, en dat ik door mijn tourette moeilijk omga met ploste veranderingen dus...

Hij heeft op zijn beurt beloofd wat meer te helpen met het huishouden, omdat dit echt te zwaar wordt voor me en ik tot nog toe alles deed
    dat ik me wat opzij gezet voelde en al een paar dagen helemaal niet lekker meer
    heb gisteren eig zowat de hele dag gehuild
    en was het even echt allemaal zat (ja ook het zwanger zijn eerlijk gezegd)

tmoest er even allemaal uit en nja, dat is gisteren blijkbaar gebeurd

als compensatie van gisteren zijn we vandaag even naar het hondenasiel geweest en hebben een heerlijke waneling gemaakt
    bij het thuiskomen mocht ik even een dutje doen en heeft me vriend de afwas gedaan

ik schaam me wel een beetje ivm gisteren maar ben eig wel blij dat de frustratie er es uit kon

xx

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik snap je reactie omtrent je manneke wel, die herken ik zelfs. ook ik ben iemand die thuis zit ivm bi, ischas en nog wat andere zaken,
    de reactie betreffende de zwangerschap vind ik niet echt een gepaste. maar goed.

je zegt dat je gister erg heftig reageerd.
    Mag ik je een tip geven.
    Post dit soort dingen niet openbaar. als je weer een " woedeaanval" heb open dan word en typ het daarin. Mensen krijgen anders zo verkeerd beeld van je.
    en dat wil je ook niet.

sterkte meissie en komt wel goed:)

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Heel goed meis!
    en ik had je al aan geboden dat je me een PB mag sturen en als je weer een woede aanval krijgt dan kan je dat gewoon doen hoor! Ik zal je niet veroordelen.

door wat andere problemen, buiten de MS om, kan ik ook heel slecht omgaan met ploselinge wijzigingen dus ik begrijp dit ook heel goed!
    Ik hoop dat jullie snel even wat leuks gaan doen samen!

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goed dat je met je vriend gepraat hebt, verder ga ik helemaal mee met Wupped :)

17. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Ik vind als ik eerlijk mag zijn dat je nogal overdrijft. hoe oud ben je als ik vragen mag? ik kan me voorstellen dat als je ziek bent en overgeven moet( ik heb de eerste weken van mn zwangerscha niks anders gedaan) dat je geen zin hebt om gezellig ergens te gaan eten je bent te ellendig voor woorden. en je hebt er niet voor gevraagd om zwanger te zijn? ooit van condooms gehoord? en bessef je ook wel dat hier meiden zijn die er maanden soms jaren over doen om zwanger te raken en jij zon rot opmerking maakt? een kindje mogen krijgen is een godsgeschenk en t mooiste wat je overkomen kan, maar jij bent er in mijn ogen niet aan toe. mamavan

18. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Zo'n uitbarsting af en toe is heel begrijpelijk vind ik. Want, dames laten we eerlijk zijn, wie van ons is nou de hele tijd rustig en rationeel? Iedereen is hartstikke happy met z'n aanstaande uk, maar als ik zo op het forum rondneus kom ik veel berichten tegen die gaan over de minder leuke kanten. Van "het even niet meer zien zitten" tot "helemaal gestoord worden".
    Misschien vallen niet altijd alle opmerkingen even goed bij iedereen, maar ik denk dat dit forum vooral is bedoeld om steun te zoeken bij vrouwen die hetzelfde meemaken als jij. Ik zie een opmerking als "ik heb er niet om gevraagd" meer als een hulpkreet dan als een oordeel over mensen die zwanger willen worden.
    En "grrrr" kennen we volgens mij allemaal :)

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Helemaal mee eens hoor Inkiewinkie! Ik vind ook dat opmerkingen van: heb je wel eens van een condoom gehoort ook niet helemaal terecht zijn.
    Soms is het gewoon zwaar en waar kan je het anders uiten als hier............en dan word je toch nog helemaal afge****n.
    Er staan niet ik heb er niet om gevraagd om zwanger te worden.........
    Dit staat er:"ik heb er toch ook ni omgvraagd zwanger te zijn en aan het huishouden gekluisterd te zitten".
    ..........dat is iets heel anders.
    Maar misschien lees ik het te positief hoor :(

20. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    IK wil idd nog even kwijt dat ik niet doelde op het zwanger zijn zelf, maar idd aan het huishiuden en tss 4 muren gekluisterd te zitten

ik heb juist heel veel respect voor al de koppels die zo'n moiete hebben om zwnager te raken en toch doorzetten
    ik zelf heb het geluk vlug zwanger geraakt te zijn ,maar mijn moeder en schoonmoeder helaas niet
    dus dames; het was wel degelijk bedoeld als ' zwanger ennn niks kunnen doen'

en ja, ik moet me wat meer onder controle leren houden, maar soms steekt en de hormonen en de frustratie en de tourette de kop op en dan lukt het eventjes niet
    en ipv eerst en vooral tegn mijn vriend een woedaanval te uiten, typ ik het liever neer om dan, als ik gekamleerd ben met hem te praten
    en die tip van in word te typen is gn slecht idee thanks daarvoor!

vroeger ging ik gewoon het huis uit, eentje gaan roken of es gaan fietsen; zwemmen en judo enzo
    maar nu moet ik dus iets anders zoeken ...

en soms denk ik idd wel eens; met je tourette zal dat lukken een kindje, ben je er klaar voor
    maar dan heb ik iets van; ik zal de kleine doodgraag zien, is het dan omdat i soms moeite heb met verandringen en daarom kwaad wordt, een reden om geen kindje te krijgen? dat zal altijd een deel van mij blijven, medicatie, psychische hulp of niet...
    IK heb nog nooit iemand pijn gedaan, uit het altijd ofwel op mezelf ofwel in het sporten

xx

Deel Deze Pagina