Unisex baby kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pol, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pol

    pol Actief lid

    25 sep 2006
    270
    0
    0
    In oktober verwachten wij ons eerste kindje. Af en toe krijg ik het idee dat we een van de weinigen zijn die niet willen weten wat het geslacht is, maar dit liever als verrassing houden.

    Helaas is het erg moeilijk om geschikte kleding te vinden die zowel voor een jongen als meisje leuk zijn en het liefst ook in de maat 56.
    Iemand ideeen?
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    www.littlelabel.nl

    Hier heb ik ook kleertjes gekocht, maat 50/56.
    Ik wist ook niet of ik een jongen of meisje zou krijgen.
    Goede kwaliteit en goede pasvorm.

    Ik had bijv. een donkergrijs broekje gecombineerd met een limegroen rompertje en limegroenoverslagtruitje. Stond echt superlief.
     
  3. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Misschien kun je wat bestellen op rainbowbabies of simply collors
     
  4. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    wij verwachten de kleine ook in oktober en willen eveneens niet weten wat het wordt. ik heb grijze, groene en paarse kleertjes. en wat blauw. ik zal een meisk=je wel blauw aanrekken maar een jongen geen roze.
    na de bevalling koop ik de rest van de kleertjes wel.
     
  5. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou ik zoek me ook het rambam.

    Ik ben vrij nuchter aangelegd, dus ik heb het volgende bedacht.

    Ik heb nu bij de Hema een heel lief ribbroekje met zakken aan de zijkant gekocht (dan maar een stoer meisje) en een creme kleurig shirtje.

    Ik ben nog op zoek naar nog een setje.

    En als het straks geboren is, dan weet ik wat het is, dan kan ik altijd nog mensen sturen voor kleertjes. En die twee setjes heb ik dan voor als het onverhoopt zaterdagnacht/zondag geboren wordt.


    Linda
     
  6. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik heb voornamelijk wat witte broekjes van de Hema / Prenatal en een aantal neutrale shirtjes bij de Prenatal vandaan. Viel mij ook erg tegen wat er te krijgen is. Heb niet al te veel gekocht (al zegt men wel dat ik veel heb maar vind t zelf wel meevallen......_. Babydump had ook wel wat leuke neutrale shirtjes.
     
  7. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bij de Prenatal, V&D en Zeeman hebben ze vrij veel neutrale kleertjes, bijv. wit met een zilveren of groene opdruk, groene truitjes, creme en beige. Geel, oranje zie je ook wel.
    En net als CreaLinda heb ik ook wel 'jongens-'broekjes. Doe er dan een leuk roze shirt op. Vind dat wel stoer staan die broeken en dan een popperig shirtje.
    En blauw kan idd ook wel voor een meisje.
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm wij weten het wel.. maar willen gewoon een beetje neutrale kleding.

    en ik vind het verdomd moeilijk...

    alles is OF roze.. OF blauw

    met een uitzondering naar iets wits.... en dat is het dan wel weer

    vind ik toch wel erg jammer stiekum

    begrijp nu wel het probleem van de oma's die zo graag willen weten wat het word tho
    want die weten het nog niet.. en lopen dus ook stad en land af voor wat leuke kleertjes die niet blauw/roze zijn :)

    zeeman heeft wel leuke witte jasjes.. maar dat zijn wel weer echte meisjesjasjes vond ik tho
    daar stuur je een jongetje niet mee de straat op. :)

    vind het maar lastig :)
     
  9. Wij willen ook niet weten wat het wordt.

    Heb tot op heden een aantal witte sokbroekjes gekocht van de Hema (daar zijn ze goedkoper dan bij de prenatal) en een wit, aqua/limoen, groen en turqoise shirtje voor de eerste paar dagen, dus maatje 56.

    Daarnaast in maatje 62 alvast twee setjes van de H&M. Volgens het label voor een meisje. Een shirtje is roze met donkergroen gestreept en eentje lichtgroen met een roze en wit streepje.

    Zowel blauw als stoer roze vinden wij kunnen voor beide. Natuurlijk geen jurkjes of maillots gehaald :). Aangezien papa ook een aantal shirts en overhemden in het roze heeft vinden wij het een beetje vreemd dat voor baby's de kleuren zo strikt gescheiden zijn.

    Wij weten toch wel of er een jongetje of een meisje in ons wiegje ligt en als de vrouw van de bakker het niet meteen ziet dan is dat jammer voor haar!
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja ik vind een stoer meisje toch leuker dan een roze jongetje somehow

    maar de meeste roze kleertjes ijzn ook meteen zo schattig....
    dat zal het probleem meer zijn dan de kleur denk ik :)
     
  11. Het roze is vaak meteen zoet roze daar heb je gelijk in.

    Mijn man was bij de H&M meteen weg van de shirtjes die wij hebben gehaald. Hij vond ze erg stoer. Hij begint het nu zowaar leuk te vinden om voor de kleine te shoppen :). Terwijl hij voor zichzelf altijd zo snel mogelijk klaar wil zijn. Erg grappig.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe ik vind het zo leuk dat ze bij h&m vanalles hebben van hello kitty, snoopy EN de disneybabies

    zal er vast nog regelmatig shoppen gok ik :)

    en het is niet meteen allemaal zo mierig zoet ook.
     
  13. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij wilde het ook niet weten en hadden toen wat pakjes gehaald bij prenatal en ook de heme..gewoon creme kleurig broekje met een rood shirtje enz enz en de rest kwam na de geboorte van onze Teun toen kwamen de stoere jongenskleding..en dat had zijn papa gehaald...want ja ik lag nog op bed.....
     
  14. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb bij de prenatal wel een hoop gehaalt. En bij Mexx hebben ze ook een hoop unisex dingetjes.
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    vond vanmiddag dat de c&a ook best leuk spul had :)
     
  16. pol

    pol Actief lid

    25 sep 2006
    270
    0
    0
    Na heel veel winkels verder ben ik vandaag uiteindelijk geslaagd bij de Prenatal, waar ze de vorige keer niets hadden :D

    In een andere winkel hadden ze wel een shirtje, maar geen bijpassend broekje (in dezelfde maat) of andersom.
     

Deel Deze Pagina