berekening duur zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by dopneusje, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

beste meiden,

ik ben zwanger en ik zou graag precies bij willen houden in welke week ik zit. Tot zover geen probleem :D

Maar ik heb een cyclus van 33-35 dagen. Als je dan gaat rekenen met het begin van je menstruatie kom je toch veel gunstiger uit dan de werkelijkheid?? (i.v.m. met eisprong die later is dan iemand met bv een cyclus van 28 dagen)

Groetjes

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Op je 1e echo gaan ze je een uitgerekende datum geven. Van daaruit kun je terugtellen tot "week 1". Dit zou naar 't schijnt momenteel de meest preciese berekening van je uitgerekende datum zijn, zelfs precieser dan ingeval van IUI/IVF te rekenen met de werkelijke ovulatiedatum of datum tp o.i.d. (of dat is mij toch verteld in 't zkh).
    Verder denk ik dat het op 1 weekje meer of minder ook niet echt aankomt, de ene baby blijft uit zichzelf wat langer zitten en de andere komt wat eerder, en ze houden echt wel in de gaten tegen 't einde toe of alles nog goed blijft gaan om baby evt. te halen als hij overtijd gaat en 't begint slecht te gaan.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik haak er even op in.

Bij mij is mij uitgerekende datum niet aangepast nav de echo's. Die staat door IVF gewoon vast, ook al loopt de kleine inmiddels 2 weken voor en liep hij bij de termijnecho ook al een week voor ;)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad even wachten tot je eerste echo :)

5. dopneusje

dank jullie voor de reacties.

Ik heb op 24 december de eerste echo, maar als ik echt ga rekenen met mijn werkelijke cyclus is het allemaal redelijk "krap aan"zeg maar :D vandaar dat ik toch ineens ging twijfelen of ze dan al wel wat kunnen zien!

6. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan zou je 7,5 week zijn met je echo? Krijg je een inwendige echo? Dan kunnen ze het altijd wel zien. Uitwendig schijnt moeilijker te zien te zijn en persoonsafhankelijk. Ik heb met 8 weken een uitwendige echo gehad en gelukkig kon je toen al goed wat zien zitten (een boontje).

7. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Als je weet wanneer je ei is geweest en je gaat vandaaruit rekenen tot nu en je telt er dan 2 weken bij op. Dan heb je ongeveer hoever je nu bent. Is natuurlijk wel ongeveer !
    Ook heb je op internet van die uitreken sites. De meeste gaan uit van een cyclus van 28 dagen. Als je dan daar jouw cycluslengte -/- 28 dagen bij optelt dan heb je ook ongeveer jouw uitgerekende datum en vaak geven ze ook aan hoelang je dan zwanger bent.
    Wat betreft een echo. Ik heb er 1 gehad met 5,5 weken (inwendig) hierop was een dooierzakje te zien.
    En 1 rond 6,5 wk (uitwendig, ben wel slank) en hierop was al duidelijk hartactiviteit te zien.
    De echo's geven garantie tot aan de deur ;) maar je kan dan echt al wat zien hoor.
    Succes met je zwangerschap!

8. bapsie

bapsie Niet meer actief

op de dag dat je ongesteld zou worden rekenen dat je 4 weken bent (en dus niet met een cyclus van 35 dagen 5 weken) hier ook langere onregelmatige cyclussen en daarom met 6,5 week echo (2,5 week na positieve test) om te kijken hoe ver ik ben :) en straks met 10w4 dagen officiele termijn bepaling!
    snappie?

9. dopneusje

bedankt meiden voor jullie duidelijke uitleg, ben er al een stuk geruster op en ik weet nu welke termijn ik voor mezelf aan kan houden :)

Share This Page