Wie zou mij kunnen helpen? Ik heb sinds gisteren een enorm opgeblazen buik heel veel lucht, mijn ontlasting gaat goed vandaag 2 keer geweest maar meestal 1 keer per dag. Ik begin er nu echt last van te krijgen en heb het vermoeden dat mijn mannetje in mijn buik het nu ook minder leuk begint te vinden. Ik drink voldoende en maar 1 keer per dag een glaasje met prik erin. Weet iemand iets van een voedingsstof die mij hier bij kan helpen of andere tips zijn ook van harte welkom.
Extra vezels wel mee "uitkijken" aangezien je wel gewoon naar de wc kunt. Kan ook extra last geven. Het ene glaasje frisdrank ook maar even schrappen en geen ui/prei, koolsoorten en dat soort dingen. Goed je eten kauwen en rustig eten.. verder is er helaas weinig aan te doen, hopelijk is het alleen even tijdelijk.
Goed drinken, bewegen, vezels maar niet te veel inderdaad, fruit.. Maar je baby zal er niet zoveel last van hebben hoor.
bedankt voor jullie reacties. Het bewegen is een beetje het probleem dan denk ik want ik mag niet veel meer doen ik loop hooguit nog een kilometer per dag om er toch nog even uit te zijn en thuis mag ik ook niets doen dat vanwege zwangerschaps problemen
ik heb er ook echt veel last van,ik sta soms op ontploffen en dat beneemt me de adem...comfortabel is anders.... dus als je de gouden tip krijgt mag je hem altijd doorsturen ik heb alles al geprobeerd,muesli en vezelrijk brood maakten het erger bij mij
Ik heb nu al een aantal dagen de sinas laten staan (dronk maar 1 glas per dag) en dat schijnt te werken bij mij.