Babybjorn draagzak!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tonneke, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Sinds gister heb ik de Babybjorn draagzak gekocht. Mijn mannetje heeft altijd na de voeding in de ochtend half 9 en in de avond tijdens en na het avond eten zijn huiluurtjes. nou gister avond dus weer helemaal weer overstuur door vermoeidheid. Toen heb ik hem in de draagzak gedaan en beetje heen en weer gelopen en liedje gezongen en weg was meneer! En het mooie is ik heb mijn handen vrij :)
    Net werkte het weer :) hij huilt nog wel even maar niet meer zo lang en slaapt veel sneller

Meer moeders hier goeie ervaringen mee?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat goed dat het bij jouw zo goed werkt! Ideaal zo'n ding. Die van Baby Bjorn zijn ook prettig qua zitten vind ik. Ze zitten er lekker stevig in en als ze wat ouder zijn kun je ze ook omdraaien met t gezichtje naar voren, ook leuk.
    Wij gebruiken m niet voor dat doeleinde (huiluurtje), maar meer als we gaan winkelen. Ik vind t ook een prettig ding, maar gebruiken m alleen niet zo vaak.

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ideaal. Wij gebruikten hem echt ontzettend veel. We hadden een bovenwoning en altijd met de kinderwagen sleuren zag ik niet zitten, wij gebruikten dus eigenlijk altijd de draagzak.
    Mijn zoontje vond het ook heerlijk. Nu wordt hij met zijn bijna 10 kilo een beetje te zwaar, maar soms zit hij er nog gewoon in.

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik durf nog niet zo goed ermee naar buiten als het zo warm is ben bang dat hij dan verbrand dus dan leg ik hem in de kinderwagen in de schaduw.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben hem pas met 8 weken gekocht, hier was het een groot succes vanaf het moment dat ze naar voren mocht kijken.
    Vooral op korte wandelingetjes of in soms in pretparken ;) . In de efteling (met 10 weken) ging ze bij enkele attracties uit de wagen en in de buikdrager. En met 6 maanden in Disney net zo.
    Sinds haar beentjes wat langer zijn, vind papa (die haar altijd draagt) het iets minder. Ze vind het zo leuk en schopt altijd heel enthousiast met haar beentjes/voetjes haha :)
    Maar nu met een jaar zit ze er dus nog steeds in.
    Nu hebben wij niet zo'n zwaar kindje dus dat scheelt misschien (nog geen 9 kilo op dit moment).

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Was je al met 6 maanden naar disney? Hoe ging dat? Niet lastig met zo een kleintje? Wij gaan erg vaak naar disney maar nu we een kleintje hebben wil ik wachten tot dat hij wat ouder is denk ik.

7. Barbapapa

Barbapapa Lid

Jun 11, 2008
    63
    0
    0
    Ja, wij gebruikten hem ook wel als de kleine geen zin meer had in liggen. Overigens begonnen wij er pas wat later mee, vanaf zo'n drie maanden, daarvoor werd het ons afgeraden ivm nog onvoldoende ontwikkelde nekspieren.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook fervent fan :)

hadden een huilbaby die enkel stil werd als je dr vast hield tegen je buik.. beetje in de houding die dus ook ind e babybjorn gedaan word
    echt geweldig :)

en inderdaad niet enkel tijdens huilbuien.. maar ook als je wat gaat doen waarbij je moet lopen
    je bent veel wendbaarder dan met een kinderwagen :)

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Wij zijn in de winter geweest, met nog een koppel (zonder kinderen) . We hebben goed gebruik gemaakt van de babyswitch, dat was ideaal.
    En met m'n dochter was het even wennen eigenlijk. We hadden een skipakje voor haar gekocht en ze lag nog in de bak (ze was precies 5,5 maand) , dat paste nog net. Maar na de 1e dag in het park, had ze s avonds behoorlijk koorts (ze was ook niet heel fit een paar dagen voor vertrek) . Achteraf bleek ze gewoon te warm aangekleed te zijn. Want toen we haar een dag later met gewoon jasje en dekentje in de wagen hadden gelegd, kreeg ze geen koorts meer.
    Dus dat was wel even zoeken. Ze heeft verder heel veel in de wagen geslapen en eigenlijk hebben we haar pas de laatste 1,5 dag wat vaker uit de bak gehaald. Omdat ze toen fitter was.
    Ook gingen we overdag eigenlijk altijd terug naar het hotel 1x. Veelal ook voor mijzelf om uit te rusten en m'n dochter kon dan lekker even uit de wagen, lekker op het grote bed spelen en voor de spiegel ;) .
    Verder was de buitenlucht wel lekker voor haar :) .

Grote nadeel is wel dat je zo ontzettend veel mee moet slepen. Maar verder viel het niet tegen allemaal :) en was het eigenlijk wel gezellig. Wel ligt je loopsnelheid een stuk lager. Je ziet en doet een stuk minder dan toen je nog met z'n tweetjes was.
    De planning nu is om weer te gaan als ze 2,5 is. Dan is ze wat bewuster van alles. 3,5 is nog beter maar willen graag nog een kindje en als we met 2 kinderen gaan, waarvan 1 heel klein, dan past dat simpelweg niet in de auto ;) . Dus dan moeten we weer langer wachten.

oja: Wat ik vergeet te zeggen: Wij hadden een abonnement nog, dus wij konden precies nog 1x met het abonnement als we op dat moment gingen. Anders hadden we het waarschijnlijk ook niet gedaan hoor.
    Ondanks dat het niet tegenviel, had ik anders die keuze niet durven maken omdat het natuurlijk wel begin december was en alles is nog zo nieuw met zo'n ukkie.

10. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja willen met de herfst gaan als hij 2 jaar en 4 maanden is. Vind ik een mooie leeftijd

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben hem ook. Voor mijn zoontje gebruik ik hem nog niet (die zit nog even in zo'n ringsling), maar bij mijn dochtertje hebben we hem veel gebruikt. Ze vond het lekker om zo tegen je aan te zitten en bovendien erg makkelijk voor het uitlaten van de hond in gebieden waar je voor geen meter met een wagentje kunt lopen of op vakantie.

Share This Page