zaterdag is mn man jarig.. van zijn kant komen zn ouders, zus met man en mijn ouders komen, met mn broer ( ships.. die moet ik nog ff mailen dat ie ook uitgenodigd is).. Ik begin er nu zo tegenop te kijken.. ik heb er gewoon helemaal geen zin in.. ja dat mijn familie komt prima hoor..fijn!!! Maar de schoonfamilie.. Ik heb niets op ze tegen ofzo, maar heb ook helemaal niks mét ze.. Ik vind t lastig mezelf te kunnen zijn.. Heb t idee dat ik heen en weer mag lopen met de koffie enzo en ben daarnaast bang dat Gijs t op een brullen zet, omdat hij de schoonfamilie maar amper gezien heeft.. Dan ben ik daar ook nog zoet mee.. Mijn ouders en Gijs dat komt helemaal goed, zij komen hier ongeveer eens per week, dus kent hij die nu wel wat en met mn broer, ondanks dat Gijs hem amper ziet.. is t altijd feest..dat klikt op een of andere manier die twee.... Zit vaak in de zenuwen of ik t wel goed gedaan heb, de hapjes wel lekker ( ga salades maken, omdat ze hier rond 11 uur zijn en dan vanzelf trek krijgen...)'t huis wel goed schoon... ( volgens mij word je daar als vrouw zijnde op aan gekeken...) en in plaats van dan zaterdagavond lekekr op de bank te kunnen hangen komt warschijnlijk nog een kennis van mn man op visite.. Ook met die man heb ik niks.. 't praat gaat de hele avond ( hoogstwaarschijnlijk) over t boerenleven ( gek he, 2 boeren bij elkaar..LOL) Kortom... was t maar zondag!!
Ach meid wat jammer dat je er zo tegenop ziet. Lastig hoor. Ik zelf ben dol op feestje en heb op een verjaardag vaak een mannetje of 60 a 80. Wij geven zelfs 1x per jaar in de zomer een "zomaar" feest voor de gezelligheid. Probeer je van te voren niet te druk te maken, je hoeft geen supervrouw te zijn. Niemand heeft het recht jou af te rekenen op hoe jij je huishouden doet. Vinden ze de hapjes niet lekker, das dan jammer voor ze. Wellicht kun je je moeder van te voren vragen of zij zich wat met Gijs kan bezighouden zodat jij je handen vrij hebt. En eh, al is je man jarig hij kan je prima helpen en bijstaan hoor. Succes en ik hoop ook plezier!
Ik denk dat het met je zoontje wel goed zal komen. Hij is al 10 maanden en zal de meeste dingen vast wel interessant vinden. En verder maak je niet te druk, laat het gewoon los en vraag je man en eventueel je moeder of ze je een beetje mee willen helpen.
Heel herkenbaar! Maar meestal valt het wel mee. Ik denk altijd maar: ook dit gaat voorbij. Dan kan ik wel even tegenaan
Ai ik heb van te voren ook altijd de zenuwen, en zie er altijd tegen op.. daarom vieren wij het hier bijna niet.. we zijn met z'n tweeen, mannetje en ik, net een stel serveersters en hebben amper de tijd om eens te kletsen met de visite, maarja gelukkig vieren we alleen de voor ons belangrijke leeftijden, dus 18,21,25,30 etc. op de overige leeftijden komt en zo af en toe wat aanwaaien voor de koffie en dat vind ik persoonlijk een stuk relaxter veel succes/plezier zaterdag, en hoop dat het toch leuk gaat worden!!
Heb je het gevoel dat je schoonouders denken dat je huis niet schoon is en de hapjes niet lekker waren of hebben ze dat gezegd? Voor mij gedeeltelijk wel herkenbaar, hier ook altijd in de stress met verjaardagen. Niet omdat ik niet op kan schieten met de genodigden maar ook omdat ik zo graag wil dat iedereen het leuk heeft en dat ze lekkere hapjes krijgen altijd bang dat ik niet genoeg heb (en dan na de tijd overblijven met heel veel eten haha). Maar goed ik vul het dus zelf in dat iemand het misschien niet leuk heeft. iK probeer het meer los te laten. Ik heb mijn verjaardag pas gehad en ik had ook wel tegen 2 vriendinnen gezegd dat ik er tegenop zag. Ze hadden na de tijd nog gezegd dat ze het heel leuk gehad hebben (gelukkig maar). Mar voor mij wel een opluchting het te zeggen en ik kwam erachter dat zij zich ook wel druk maken met een verjaardag, ik ben nieu de enigste dus.
Waarschijnlijk valt het uiteindelijk allemaal best wel mee. Maar het klinkt me op zich wel herkenbaar in de oren. Ik heb ook niks tegen mijn schoonfamilie of familie of wie dan ook, maar wel een hekel aan verjaardagen geven... Ik zou er gewoon maar het beste van maken, meer dan dat kun je niet. Succes. En alvast gefeliciteerd met je man.
heel herkenbaar, alleen dan net andersom.. zaterdag vieren mijn zwager en zijn zoontje hun verjaardag.. de familie van vriendlief komen daar dus heen, maar ook mijn familie aangezien mijn zusje met me zwager loopt.. alleen ik heb dus totaal geen zin in mijn familie! bij me schoonfamilie kan ik juist mezelf zijn en die mag ik ook allemaal (alleen niet echt met schoonoma) en mijn familie is dan weer minder.. behalve mijn zusje dan, die is alles voor me.. maar ik zit dus tegen zaterdag op te kijken..
heel herkenbaar, ik ben volgende week jarig, hoop niet dat er veel mensen komen, voordeel is ik ben savonds lekker aan het trainen met de honden hihihih
Wij hebben morgen de kamer vol, de hele dag door. Mijn dochter wordt 7 en ik ben zelf ook jarig. En ik heb ook stress hoor, de stofzuiger staat klaar en mijn laatste was moet even weggevouwen. Ook moet ik tussendoor nog even de stofdoek erdoor, helaas ben ik niet toegekomen om even mijn ramen te lappen want het regende. Nu maar hopen dat het morgen ook regent dan vallen de opgedroogde druppels niet zo op. Verder liggen de slingers voor een deel klaar, de rest moet ik nog opzoeken. Ik hoef geen slingers maar voor mijn dochter wil ik ze wel ophangen. Oja, ik moet ook nog even een fiets inpakken...Zucht. Ik kom er net achter dat ik voor het feest van mijn ouders nog iemand moet bellen en ik moet even een klein filmpje maken vanavond. Pffff als ik eerst maar koffie aan het schenken ben, hoef ik hier niet allemaal meer aan te denken. TS Een heel fijne verjaardag toegewenst! En ik wens mezelf ook een heel fijne verjaardag toe met veel kadootjes en zweetdruppels.
Had het zelf kunnen schrijven. Mijn vriend is maandag jarig en zondag komt de familie. Van zijn kant alleen zijn moeder en zusje. Maar van mijn kant komen mijn moeder, vader met vriendin, 2 broers, 3 zusjes waarvan 2 met man en kind, tante met 3 kinderen, oma, buren en 2 vrienden. En ondanks al die mensen die komen is het enige waar ik me druk om maak mijn schoonmoeder en zus. Die gaan zich overal mee bemoeien, dat weet ik nu al. Mijn oom met vrouw en 3 kinderen zou eigenlijk ook komen maar belde net af. gelukkig want we hebben eigenlijk helemaal niet zoveel plek. Ben bang dat er toch een aantal op de grond zullen moeten gaan zitten . Heb ze uitgenodigd vanaf 12u dus ze blijven niet eten. Maar maak me er nu dus druk om of ze de taart wel lekker zullen vinden, of er wel genoeg koffiemelk is, dat soort domme dingen. Je zult zien, het gaat allemaal 10x meevallen.
Heb ze uitgenodigd vanaf 12u dus ze blijven niet eten. Maar maak me er nu dus druk om of ze de taart wel lekker zullen vinden, of er wel genoeg koffiemelk is, dat soort domme dingen. ik maak me ook altijd zorgen om dat soort dagen, maar niet om dingen of de taart wel lekker is of oid. gewoon die drukte in huis, je haalt allemaal lekkere dingen en eer dat je zelf zit en heb zin in iets lekker, is het alweer op...
Oh, dat is lief....Dank je wel! Dat is toch maar een mooi kado zo op je verjaardag. 7 jaar geleden (2003) had ik gelukkig geen bezoek hahahahaha
Mmmm, ik heb juist altijd teveel in huis. Heb hapjes, morgen komt de bakker met 2 taarten (30stukjes) Voor de kinderen speciale versierkoeken. alle soorten drinken zijn er. Ja zelfs kauwgomballenthee Maar aangezien mijn familie overal in het land is te vinden... Mijn zwager wordt morgen geopereerd, mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis. Daar moet ook bezoek heen, dus ik denk dat ik echt te veel heb. oeiii
Je hebt wel zin in verjaardagsvisite, maar niet in schoonfamilie visite....best jammer...kan me voorstellen dat je man dit ook niet erg leuk vindt om mee te maken. Ik neem aan dat je schoonfamilie een stuk verder weg wonen? Omdat ze je zoon nog niet vaak gezien hebben bedoel ik dan. Of zijn ze gewoon niet geintresseert? Ik ben zelf ook altijd druk hoor, en altijd gestresst, maar dan voor iedereen, heb ik genoeg hapjes, is het schoon en netjes opgeruimt, geen kattenharen en zal de taart wel lukken. Maar mijn (schoon)familie geeft mij echt niet het gevoel dat ik er alleen ben voor de hapjes en drankjes, vaak zeggen ze zelfs van joh meid kom er nou even bij zitten, maar je hebt natuurlijk ook mensen die je heen en weer zien rennen en denken dat je er niet bij wilt zitten. Dus...hebben die mensen je ooit weleens het idee gegeven dat je niet helemaal welkom bent, of het niet goed doet? Zo niet zou ik me er toch maar op gaan verheugen, denk dat als ik mijn familie minder of weinig zou zien en ze komen op mijn verjaardag en mijn vriend laat ook maar een beetje blijken dat hij het leuk vindt dat zijn fam komt, maar niet dat de mijne komen ik toch wel behoorlijk teleurgesteld zou zijn.
pfffff,ken het helemaal hoor... gelukkig heb ik met de schoonfamilie en normaal contact. ik heb zo'n hekel aan dat geren de hele dag,eerst dagen van te voren alles netjes in orde maken,boodschappen doen.... en dan tijdens het feestje kun je geen minuut stil zitten,en als je ook maar even gaat zitten,heeft iemand zijn glas weer leeg...waarom niet allemaal in 1x is een stuk makkelijker,hahaaaa,geintje hoor. ik was in maart jarig,er waren ongeveer 25 man,echt,de hele avond op en neer gelopen... dan nog telkens moeten vragen aan mensen om niet binnen te roken,mocht voorheen wel,maar nu ik zwanger ben liever niet meer..pfff,moest 2 dagen bijkomen. mijn vriend is 25 juni jarig,dus dan ben ik als het goed is net bevallen,en nu vragen de mensen al of hij zijn verjaardag diezelfde dag viert???uhm,hij viert zijn verjaardag later in de zomer,als de rust hier weer een beetje is wedergekeerd....en dan nog gaan drammen om toch een bakje koffie te komen drinken. ik weet wel dat we blij mogen zijn met een fijne familie en vrienden,en zeker dat ze tijd voor ons maken,maar ik hoop ook dat ze onze kant begrijpen dat we in juni even geen verjaardag doen.. zo,sorry voor mijn lange geklaag,maar dit moest ik even kwijt. groetjes petra