Mijn schoonmoeder woont al 24 jaar op dat adres en alleen in 2012 zou er volgens de belastingsdienst iemand bij haar ingeschreven staan. Mijn schoonmoeder heeft altijd een en dezelfde begeleider gehad en die heeft ze echt al jaren. Altijd een goede begeleider geweest, mijn schoonmoeder tekent of betaalt nooit zomaar iets. Als ze een brief krijgt, als is het reclame, dan belt ze altijd eerst mij of mijn man. Ik heb de gemeente inmiddels gebeld en zij hebben vertelt dat er nooit iemand anders dan mijn schoonmoeder op het adres van mijn schoonmoeder stond ingeschreven, dus ook niet in 2012. Maandag kan ik het bewijsstuk ophalen bij de gemeente. Dus dan ligt de fout toch echt bij de belastingsdienst denk ik. Hun ook nog gebeld maar hun wilde alleen maar van bezwaar weten. Nou prima, maandag bezwaar maken met het bewijsstuk.
Is het wel een officiƫle brief van de belastingdienst? Klopt het telefoonnummer en het bankrekening nummer? Zit er al een acceptgiro bij of staat er in de brief dat ie volgt? Je hoort laatste tijd enorm veel over criminelen, die ook op deze manier actief zijn.
Nee hoor. Mijn man (toen vriend) kon zich zonder pardon in laten schrijven op mijn moeders adres. Mijn moeder heeft daar nooit een bericht over gehad... Laten uitschrijven was ineens wel een probleem... Dit kon alleen als mijn man zich ergens anders ingeschreven had Dit was trouwens in Breda.
Ts succes! Ik zie de belastingdienst er ook nog wel voor aan dat je sm eerst moet betalen en dat er pas daarna naar word gekeken... Dat gaat vervolgena maanden duren
Ik heb dit ook maak nu precies het zelfde mee. Alleen ben ik er wel achter gekomen, dat het mijn vorige bewoners zijn die op mijn toeslagen staan. Ik heb nu ineens een toeslag partner. Ik ken die mensen helemaal niet ben er achter gekomen via de post die ik nog steeds in mijn brievenbus krijg van hun. Ik heb ook heel vaak gebelt en gezegt dat dit niet kan. Ik heb een uitreksel laten uitdraaien bij mijn gemeente, en daar staat duidelijk in vermeld dat alleen mijn gezin staat ingeschreven Ik heb een bezwaarschrift ingediend met het uitreksel. Wat het wel kon zijn was, omdat mijn oude bewoners nog geen ander vervolg adres hebben, gaan ze er automatisch van uit van het oude adres, tot ze een nieuwe hebben. Ook al staan ze niet meer via de gemeente ingeschreven op het adres. Dus ze kunnen lekker rond zwerven en andere in problemen brengen tot ze weer een keer een huis heeft waar ze zich kunnen laten inschrijven, zolang dat niet gebeurt blijft men op hun oude adres staan zonder in het gemeente register te staan. En nu moet ik 13 weken wachten tot er iets gebeurt. Al mijn toeslagen zijn berekend met mijn toeslag partner die ik niet ken. Ik ontvang nu 13weken geen ene cent meer. En associaal zijn ze zeker bij de belastingdienst echt schandalig schofterig! En nu keek ik gisteren op mijn bank en toen zag ik een geldbedrag van 600-, gestort door de belastingdienst. Ik weet echter niet waar ze mee bezig zijn daarzo. En op mijn digid is nog steeds niets veranderd, de toeslag partner staat nog steeds op mijn digid. Dat dit allemaal kan ik Nederland, echt schandalig. Ik alles netjes betalen maar nu boete door een ander.
Stuur het bezwaarschrift met uitreksel, dat is het enige waar je misschien hoop uit ken halen, net zoals mij dat alles zo gauw mogelijk goed komt.