Onze dochter heeft verleden jaar een hamster gehad, maar de kat en onze jongste dochter wist het hok open te krijgen. Na 2 hamsters kwam er dus geen hamster meer. Maar ik merk aan mijn dochter dat ze haar hamster nog steeds mist. Eigenlijk wil ik geen hamster meer, en dan echt om het feit dat ik niet vind dat een hamster kattenvoer is en dat is hij hier dus wel. We hadden trouwens een gewone traliekooi, die hadden we gekregen van iemand. Heeft iemand hier tips voor een bepaalde kooi, dan ga ik er nog eens heel diep over nadenken of we er nog aan zouden beginnen. Overigens heb ik niets tegen mijn dochter gezegd hoor over deze gedachte ik wil haar niet teleurstellen, maar vind het zo sneu om te zien hoe ze iedere keer weer om een print van de foto van haar hamster vraagt.
In ieder geval een stevige kooi, waar de tralies goed aan de bak vast geklipt zeg maar. Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt: kat sprong op de kooi, kooi viel op de grond en lag in 2 stukken waardoor de kat bij de hamsters kon. Ik heb daarna ook nooit meer hamsters genomen eerlijk gezegd, vond het maar een lastige situatie met katten.
Dat is ergens ook de reden waarom ik er niet meer aan wil beginnen, maar ik denk misschien heeft iemand hier de tip!!
Ik heb hier een dwerghamster in een aquarium gehad, met een zelfgemaakt deksel erop van hout en vierkant cm gaas. De katten zaten hier gewoon bovenop, maar ze hebben hem nooit open gekregen. Later kreeg de hamster een verdieping bovenin de caviakast, hier zat een deurtje voor van hout en datzelfde gaas. Een gewone hamsterkooi is hier ook een hamster fataal geworden:x
Aquarium met gaas kan, maar heb je een slimme kat dan krijgen ze hem echt wel, weet er alles van, alleen dan met muizen. Enige wat bij mijn katten heeft geholpen was een kast die ik heb omgebouwd klik hier voor een foto Nou was die van mij mega , 1.60 lang, maar ik vond het altijd leuker dan een hokje, meer een onderdeel van het huis zeg maar Hokken gooien katten gemakkelijk om een houten kast met deurtje niet
Wij hadden de kooien dus al expres op de grond staan om die reden en dat gaf ook geen probleem, maar ons hok was al wat ouder en de klipjes hebben losgelaten dat hij een keer flink tekeer is gegaan. Is ook maar een kat van 9 kilo. Ze zaten al op een kamer waarvan de deur eigenlijk altijd dicht is, maar ja de kinderen doen hem niet altijd netjes dicht.
Wij hadden fretten in huis die ook enorm jagen. Maar ook hamsters, onze hamsters zaten in een terrarium. Die kregen ze niet open.
Helaas mijn katten kregen zelfs het terrarium open, lang genoeg krabben tot ze de nagels erachter kregen en het was een diner feest, slotje erop kan wel helpen, maar dan moet die wel elke keer dicht gedaan worden
Ik heb ook zo een kunstof bak gehad met van die buizen erop helaas was mijn kat te slim en wist hoe hij de buizen eraf kon krijgen
Plastic bak kan idd maar dan zal ik het zonder de buizen doen , om de rede die Svandeurzen aangeeft. Katten zijn zo verdomde slim
idd in een aquarium... zo hebben wij ze ook gehad je kunt ook alles beter zien.. leuker indelen.. (diepe delen waar ze lekker in kunnen graven) en er is vast wel iets aan te doen dat de kat er niet bij kan...
Ik had een gewone grote hamsterkooi met tralies, extra klemmetjes op de zijkant (die kun je los bestellen bij de leverancier) en de deurtjes met ijzerdraad vastgezet. Dus als we de hamster wilden pakken of wilden voeren zorgden we dat de kat uit de buurt was en dan deden we gewoon de deksel eraf. Hier overigens 1x gehad dat de hamster snachts ontsnapt was, kooi zat niet goed dicht. Hamster, hond en kat waren dus de hele nacht samen in de woonkamer. Ik kom smorgens beneden, zie de hamster over de vloer lopen en de kat ligt er op de bank verveelt naar te kijken. Terwijl ze normaal een enorme jager is (komt dagelijks met muisjes ed thuis).
Wat een ontzettend gaaf hok zeg! Mijn man had een houten frame precies passend op het aquarium gemaakt. Deze klemde een klein beetje, zodat de katten deze er absoluut niet afkregen.
Toevallig heb ik een heel mooi aquarium van 100 x 40 x 40 te koop staan wegens het overlijden van mijn hamster. Er zit een houten deksel met gaas op en katproofslotjes. Onze 3 katten konden dat echt niet open krijgen. Ik heb er ook nog heel veel houten speeltjes bij, een half pak zaagsel, nog wat voer en chinchillazand, een loopmolentje, een ren, een drinkflesje en een transportbakje. Mocht je interesse hebben, dan kun je me een pm sturen
Wij hadden ze ook wel in een aquarium zitten. Deze was 100x40x40. Was zo dusdanig hoog dat de Syrische hamsters er niet uit konden komen
Ferplast Duna, Ferplast Duna Fun, Ferplast Duna XXL. Deze kooien hebben wij gehad met hamsters icm een kat. Heel stevig en de afstand van tralie tot hamster is te groot om erbij te komen voor de kat. Na een dag proberen en 3 dagen kijken heeft hij de moed opgegeven en is weer buiten opzoek gegaan naar muizen en mollen..