wat ik zo onhandig vind.... Dat je sommige verse producten alleen maar in grote verpakkingen in de winkel kan kopen.....bijvoorbeeld: zak gesneden kool, doos druiven,500gr doos kersen,500 gr doosjes kruidenboter etc,etc,etc..... zijn wij de enige die hier altijd veel van overhouden ??? (met zijn 2en, beeb niet meegerekend) en dus ook veel moeten weggooien., wat ik dus doodzonde vind? hoe doen jullie dit??
hier valt het ook mee. ik heb alle groentes ingevroren in porties. een 500 gram druiven aarbeien etc gaat hier in een avond met gemak op. kruiden boter maak ik zelf
ik heb echt alles in de vriezer liggen van bloemkool tot wortelen. ik maak het zover klaar en schoon en dan in zakjes (ongekookt)
hier komen ze rechtstreeks uit de moestuin dus ik heb 5/6 kolen per keer. beetje veel voor 1 keer eten
dus die snij je in stukjes en dan gelijk in de vriezer? handig laat je ze dan eerst ontdooien voor je ze kookt?
Heb daar nooit zo'n last van... 500 gram kersen krijgen wij makkelijk op in 1 avond ;D. Verder vind ik het ook handig bij de AH dat ze veel dingen in verschillende groottes verkopen, ook veel 2 persoonsporties. Als wij een keer bloemkool zouden eten *bij wijze van spreken, want ik vind er niets aan* koop ik niet een hele bloemkool, maar voorgesneden in zo'n zakje. Dan hoef ik niets weg te gooien. Groenten invriezen vind ik geen succes. Aardappels hebben ze bij de AH ook per kilo, etc etc
Ik koop weinig zakken met groenten. Meestal koop ik gewoon een hele rode kool of een hele bloemkool als ik dat wil eten, je kunt dit ook wat langer bewaren in de groentenla. Als het geschikt is dan maak ik van het restant groentenhapjes voor mijn jongste zoon, die gaan dan de vriezer in. Ook probeer ik zo te koken, dat ik alles gebruik. Als ik bijv. een halve witte kool nodig heb voor het een of ander, dan zorg ik dat ik de andere helft later in de week nog kan gebruiken voor een gerecht. Ik heb een hekel aan eten weggooien, niet eens uit zuinigheid, maar meer vanuit principe. Fruit gaat hier in grote hoeveelheden op, dus dat gooi ik al helemaal nooit weg.
Ik probeer het meestal te doen zoals Anakin...al moet ik zeggen dat er heel soms nog wat weggegooid wordt. En idd een halve kilo druiven/kersen/aardbeien e.d. is hier zo op!
Dat zakje gesneden is wel 2x zo duur als een hele bloemkool. Dan gooi ik liever de helft van die bloemkool weg........
ja zou doe ik het ook. als ik bv roerbakgroente overgheb maak ik de volgende dag een prakkie ermee voor plurk
Heb ik nooit zoveel last van. Koop veel groenten voorgesneden en dat gaat wel op meestal, fruit is nooit een probleem en kruidenboter maak ik altijd zelf (kun je trouwens invriezen!).
Ik eet 9 van de 10 keer alleen met Damien en dan hebben we zelfs aan een pot groente (sperziebonen, doperwten) al veel te veel! Wij doen er gewoon altijd 2 keer mee.. Moeten we wel 2 dagen dezelfde groente eten, maar ach.. Ik heb het wel altijd met ijsbergsla.. Ik gebruik maar een half zakje, en de volgende dag vind ik het niet echt meer lekker.. Zonde, maarja, weinig aan te doen denk ik..