vanaf wanneer 1 x slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linnie83, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mijn zoontje slaapt sinds een paar dagen 2 x 3 kwartier.
    Vorige week sliep hij nog 2x 2uur minimaal
    Is hij er aan toe om 1 x te slapen? Waar merkte jullie het aan dat jouw kindje 1 x slaapt overdag?

De vraag zal al wel vaker gesteld zijn, maar ik kan het niet vinden :)

Al vast bedankt

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ben ik ook benieuwd naar. Mijn zoontje (bijna 1) slaapt nog twee keer: in de late ochtend 2 - 2,5 uur en aan het einde van de dag nog een keer een 1 - 1,5 uur.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mijn dochtertje heeft tot 15 mnd geslapen zoals bij jou Zwaantje72.

Hier is de overgang naar 1 keer slapen gekomen toen ze 's morgens ineens ging uitslapen. Dus ze werd pas om 09:30 uur wakker 's morgens en toen kwam het volgende slaapje dus automatisch rond 13:00 te liggen. Meestal slaapt ze 2 tot 3 uurtjes.

Nu slaapt ze 's ochtends wisselend uit. Ze wordt wakker tussen 08:00 en 10:00 uur en slaapt dus altijd 1 keertje ook als ze al wel om 8 uur wakker is. Zoals vandaag bijvoorbeeld was ze om 08:00 uur wakker en is ze om 11:30 al weer naar bed gegaan. Ze zal rond 14:00 uur wel wakker worden en ze redt het nu prima tot 19:00 uur.

Het ging hier dus automatisch, heb er niets voor gedaan... nou ja, eigenlijk gewoon haar lekker dr ding laten doen.

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier nog 2x, in de ochtend 1.5 uur en in de middag ook nog een keer. Ik hoop dat ze dat nog even zo houdt ;).

Ik denk dat je gewoon naar je kindje moet kijken. Is ie moe, dan doe je hem lekker naar bed. Misschien doet hij het nu goed op korte dutjes. Of misschien even een tijdelijk iets. Ik merk nu dat onze dochter begint met lopen ze ook wat onrustiger slaapt.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou hier teken ik voor hoor! Doe mij dat ook maar ;)

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ons zoontje slaapt vanaf het begin maar 1x. soms maar 3 kwartier, soms wel 2 uur.
    'm twee keer weg leggen heeft écht gene nut hier; gillen, want meneer wil mee naar de gezelligheid. het is een heel wakker, alert mannetje.

denk je niet dat je het dus gewoon per kind moet bekijken? de een heeft veel slaap nodig, de ander minder. 't zijn net mensen, he? ;) succes!!

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36

hihi ik zal voor je duimen! ;)

ze slaapt trouwens nog steeds...

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier vanaf 11 maanden, 1 keer slapen van 1-3 ongeveer.

9. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik snap dat elk kind anders is, maar mijn vraag is vooral waaraan je merkte dat je kindje nog maar 1 slaapje nodig had?

En wanneer dat was?

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als je wilt weten of hij het redt met 1 slaapje dan is dat kwestie van uitproberen, denk ik. Probeer hem een keer rond 12:00 uur op bed te leggen. Als hij het tot zolang redt zonder problemen, dan is hij er aan toe.
    Bij mijn zoontje hoef ik het nog lang niet te proberen. Hij slaapt nog 2 x 2 uur. Prima vind ik het.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier stapte we met 11 maanden over op 1 slaapje. ipv de ochtend en laat in de middag werd het van 1 tot 3 soms 4 uur. Sinds 1 maand slaapt ze nog maar 1 uurtje in de middag maar merk al wel dat ze hem niet persee nodig heeft

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier precies zo! Ik ben sinds een week over naar één slaapje omdat het tweede slaapje overdag een drama werd, maar hij het ook niet echt op alleen het ochtendslaapje redde. Nu rekken we het ochtendslaapje naar de vroege middag na de lunch (12:30 ongeveer) en dat gaat super. Hij slaapt dan twee á drie uurtjes en redt het vervolgens prima tot acht uur. En dan slaapt hij minstens tot half negen in de ochtend. Dat rekken in de ochtend gaat overigens makkelijker dan ik had verwacht omdat hij zich normaal al om 10:00 weg liet leggen 's ochtends en ik dus niet verwachtte dat te kunnen rekken tot 12:30.

Deel Deze Pagina