grrrr dokterspost

Discussion in 'De lounge' started by jojo32, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hallo allemaal

ben zo boos op de dokterspost mijn dochtertje van 17 maand heeft woensdag last gekregen van waterpokken op zich niet zo erg natuurlijk maar nu werd ze alsmaar zieker en suffer en maar huilen dus bel ik vanmiddag de dokterspost op dat ze alsmaar zieker werd en de koorts nog hoger zeggen ze tja ze moet het uitzieken gaat vanzelf weer over doe haar maar paracetamol en als ze nog zieker word mag u weer bellen
    dus ik tegen mijn partner en wat nu ik vertrouw het niet dus heb ik mijn oma en tante gebeld die zeidden ga maar gewoon naar het ziekenhuis toe zonder afspraak dus wij in de auto en op naar het ziekenhuis komen we daar krijgen we een preek van jewelste en als we weer zo maar kwamen het ons 300 euro gaat kosten wij zo van huh wat ze is echt ziek
    uiteindelijk mochten we dan wel naar de arts gelukkig blijkt dat ze aan beidde oortjes een fikse ontsteking te hebben en dat het wel nodig was dat we moesten komen pfff bel toch niet voor niets
    vind die dokters diensten vreselijk ze kunnen aan de telefoon zien wat je kindje mankeert

sorry voor de lange klaag brief

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jeetje wat belachelijk. ik lees het hier wel vaker, zo slecht. En ook nog dat jullie zelfs in het ziekenhiis een preek kregen. hebben jullie het na de tijd nog gezegd dat het dus wel nodig was? ze mogen hun excuses wel aanbieden zeg, belachelijk!
    Ik hoop dat je kindje snel opknapt. beterschap

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Meid ik weet er alles van, ik ben ook meerdere keren afgesnauwd als ik belde. Ze zeggen vaak altijd; het valt wel wat mee. Dus ik heb een keer gelogen (tja je moet toch wat om een dokter te zien) dat mijn dochter al langer heel erg last had van haar oog (opgezet en ontstoken), en toen durfde dat mens mij ook nog te melden dat ik eerder aan de bel had moeten trekken :$:(:x
    Ik vind dat jullie de juiste beslissing hebben genomen door naar het ziekenhuis te gaan, het is wel jullie kind. Altijd je gevoel volgen met dit soort dingen, petje af hoor! ;)

groetjes jannie

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat naar zeg en wat vervelend dat ze je niet serieus hebben genomen. Als je je zorgen maakt is dat altijd een reden om te komen. Wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd en wat zielig voor je meisje,....is zo pijnlijk.

Ik heb dus helemaal geen slechte ervaring met de dokterspost. Die zeggen altijd dat het instinct van een moeder bijna altijd gelijk heeft. Tot nu toe heb ik nooit het gevoel gehad dat ze me niet begrepen. Ze hebben zelfs wel eens gebeld later op de avond hoe het ging.

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de hap. Eerder met huisartsen.

Gelukkig is je meisje gezien en hebben ze de oorzaak van haar pijn gevonden. Beterschap.

6. mona23

mona23 Niet meer actief

sorry hoor, maar je belt voor waterpokken. Je geeft aan de dokterspost door dat je kleintje waterpokken heeft. Natuurlijk laten ze je hier niet voor komen, dit zal je kleintje gewoon moeten uitzieken. Dan kunnen ze door de telefoon toch niet zien dat ze een oorontsteking heeft. Dan laten ze je ook niet komen, dit vindt ik eigenlijk wel logisch hoor.

En dat je niet zomaar mag komen begrijp ik ook, als iedereen dit zo zou doen dat was het er een warboel.

Natuurlijk is het schrikken als je kleintje ziek is, dit snap ik heel goed. Maar ik begrijp je dokter wel hoor.

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

de koorts werd alleen maar hoger en ze werd suffer en dat heb ik ze verteld maar het was geen reden om te komen maar mijn gevoel vertrouwde het niet daarom zijn we zelf naar het ziekenhuis gegaan en bleek dat ze een fikse oorontsteking had

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben het niet met je eens.

Als moeder kun je ook niet altijd zien dat je kind een dubbele oorontsteking heeft. Mijn zoontje had er ook 1 en die gaf geen enkel signaal af dat hij pijn had aan zn oortjes.

Maar ze belt omdat ze het niet vertrouwd en de kleine steeds zieker wordt en de koorts steeds hoger wordt. Dat vind ik al reden om toch even te kijken. Zeker als je kindje ook suffig wordt.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Als je kindje alsmaar suffer word, dan trek je toch juist aan de bel?
    Een moedergevoel heeft eigenlijk altijd gelijk en ze kunnen door de telefoon niet zien van hoe of wat.
    Vind juist wel dat ze je langs hadden moeten laten komen.

Heel goed dat je toch gegaan bent!

En nu lekker uitzieken.Dikke knuffel en beterschap

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    altijd doen wat je gevoel je zegt.

Mijn buurvrouw heeft een dochter van 6 en toen die 24 maanden was had ze ook dat ze suf was enzo, bellen, nee hoor is niets, weerd steeds erger en erger, weer bellen, weer niets.

Toen naar ZH, bleek dat ze ernstig was uitgedroogd. Ze heeft een dubbele schisis en alles wat ze dronk kwam er door de neus weer uit alleen was dat niet te zien omdat ze zelf dronk. Mama dacht dus dat ze genoeg binnen kreeg, maar dat was dus niet zo.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik had me toch een dikke vette klacht ingediend zeg én excuses geëist!

Ben het ook niet met mona eens. Ze belde voor waterpokken maar elke driekwarter weet dat als (vooral) een kind suffer en zieker wordt, daar even naar gekeken moet worden! Dus zo'n 'afgestudeerde' muts had het al helemaal moeten weten.

Hopelijk gaat het gauw weer beter met jullie dochter!

12. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Ik heb maar 1 tip.. klacht indienen.. gewoon je ongenoegen uiten over hoe ie bent behandeld...

13. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    De waterpokken zijn meestal heel onschuldig, maar er zijn ook kinderen die hier heel ziek van worden en wel degelijk door een arts gezien moeten worden. Als je het niet vertrouwt altijd gaan.
    Het gaat wel om je kind en je wilt niet hebben had ik maar naar mijn gevoel geluisterd.

TS. goed gehandeld had het zelf ook gedaan.

groetjes Tanna

14. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Oei aan beide oren oorontsteking, erg pijnlijk.
    Balen dat ze je niet door lieten bij de hap.
    Ik noem het altijd maar door laten, want ik vind het altijd net zo'n verhoor en als je dan nog niet precies de goede antwoorden geeft, dan ben je niet door naar de volgende ronde en dat is daar binnen komen.
    Aan een kant heel begrijpelijk, want wie weet hoeveel overbezorgde moeders er heel vaak bellen met allerlei flutdingetjes waarvoor je echt niet bij een hap dient te zijn, maar gewoon weer op maandag bij je eigen h.a.
    Maar als je je echt zorgen maakt dan is het toch wel heel prettig dat je kindje even nagekeken wordt.
    Misschien wel slim om een klacht in te dienen.

Beterschap he.

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    dank jullie wel dat jullie me wel begrijpen heb gelukkig naar mijn gevoel geluisterd dat het niet goed was met mijn meisje
    ze zijn tegenwoordig zo makkelijk met geef maar een paracetamol maar dat weet toch iedere moeder dat je dat geeft als de koorts niet zakt

groetjes jolanda

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heel herkenbaar. Goed dat jullie toch actie ondernomen hebben en de tips aangenomen hebben van de familie.

Ik heb in mijn kennissenkring zoiets gruwelijks meegemaakt omdat ook zij afgescheept werden door het personeel van de dokterspost dat ik, als ik dat nodig vind, wel zorg dat ik er terecht kom.

Als ik daar dan aankom en de koorts blijft 2 graden lager te zijn dan dat ik door de telefoon doorgaf en hij blijkt helemaal niet zo suf te zijn als ik aangaf, dan is dat maar zo. ;)

17. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

wat erg he die doktersdienst!
    Hoe gaat het nu?

Ik had van de zomer gebeld voor mijn zoontje,
    er kwam allemaal bloed uit zijn oren stromen,
    oh geeft niet zei ze, dat is een teken dat de buisjes hun werk doen.
    'Ja maar hoe kun jij daar nou zien 'door de telefoon' dat die buisjes
    er nog in zitten??
    Maar goed ik mocht NIET komen.
    Volgende dag naar de gewone huisarts en we konden DIRECT
    door naar het ziekenhuis.

18. mona23

mona23 Niet meer actief

als je inderdaad hebt verteld dat je kleintje steeds suffer werd en de koorts steeds hoger werd, dan heb ik niks gezegd.

Maar uit je eerste post werd met dit niet helemaal duidelijk. Een kleintje kan van waterpokken ook erg ziek worden. Ik denk dat ze daarom zo gehandeld hebben. Maar ze boden toch ook aan dat je terug mocht bellen als ze zieker werd, waarom heb je dat dan niet gedaan?

Beterschap ermee

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Groot gelijk hoor dat je toch bent gegaan! En oorontsteking doet vreselijk pijn :(
    Maar van de andere kant kan ik zo'n HAP ook wel begrijpen. Een vriendin van mij zit dus al voor een scheet die dwars zit bij de hap ;) Zelfs ik neem haar niet echt serieus meer als ze zegt dat haar dochtertje wéér wat heeft.
    Kan me dus wel voorstellen dat ze wat terug houdend zijn.

20. Echt he, die doktersposten zijn inderdaad gewoon volkomen kut.

Ik zie er áltijd tegenop om te bellen, en een jankbui na het ophangen is niet echt een uitzondering. Ze geven je daar echt even het gevoel dat je een ontzettend slechte moeder bent :(

Als je belt omdat je denkt dat het helemáál niet goed gaat met je kindje dan 'valt het wel mee' volgens hen (en dan mag je EINDELIJK komen, is er inderdaad WEL iets aan de hand), en als het al een paar dagen slecht gaat maar je denkt niet dat er iets vreselijks aan de hand is, maar besluit toch even te bellen om te checken wat zij zeggen, 'had je wel eens eerder mogen bellen'.. :x

Share This Page