Ik zie er nu al tegen op om mijn zoontje straks zijn avondeten te geven

Discussion in 'Voeding' started by Nataly1972, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

De kop zegt het al. Mijn zoontje zijn avondeten geven is dus niet leuk. Hij heeft weer verschikkelijk kuren met zijn warme eten. Soms gaat het een paar weken erg goed en eet hij alles maar meestal is het pet. Hij wil nu zelfs niet eten waarvan ik zeker weet dat hij dit een paar weken geleden met smaak at. Het begint al als je hem in de kinderstoel zet en zijn slabber voor doet. Dan huilt hij al. Ik laat hem meestal even en probeer hem toch wat eten te geven. Hij eet dan 4 of 5 hapjes en daarna is het over. Hij begint dan heeeeeeeeeel erg te huilen en houd zijn mondje stijf dicht. Soms probeer ik hem te foppen met eerst een hapje yoghurt en dan een hapje warm eten. Maar eigenlijk wil ik dit niet. Dan geef ik het maar weer op en begin met zijn yoghurt en dat eet hij dus wel met smaak op. Het maakt niet uit of ik hem zelf gemaakt of potjes geef, niks is goed. Hij krijgt ook al stukjes en dat wil hij ook niet van het warme eten. Alles gaat goed behalve het warme eten.

Ik weet dat er zo 1-2-3 geen snelle oplossing voor is maar soms lucht het op als je je verhaal even kwijt kunt. Ik kijk nu al weer uit naar de tijd dat hij wel weer wil eten.

Veel liefs
    Nataly

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn meisje weigert op dit moment ongeveer ook al d'r warme eten.
    Denk alleen dat er bij mij een medische oorzaak achter zit.
    Drinkt hij nog wel een warm avondflesje? Want dat doet mijn dochter ook niet.
    Yoghurt en fruit zonder stukjes vindt ze wel okay maar dan ook maar 100 gram ofzo.
    Ik herken je frustratie want dat is hier net zo.
    Gelukkig heeft ze wel wat reserves, maar het duurt nu al wel een week of 5 en van mij mag ze gewoon weer mijn lekkerbekkie worden!

Succes meid!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En als je ze avond eten kout geeft.

en wat hier ook helpt is zelf wat laten eten dus zelf proberen of wat ander en dan en hapje tussen door.

of een speelgoed je aan tafel zodat ie af geleid is

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Misschien helpt het om te denken dat het een fase is en waarschijnlijk vanzelf weer overgaat. Een groot gedeelte van kindjes gaan rond 1 jaar OF hun boterhammen slecht eten OF het avondeten.
    Mijn zoontje is vanaf dag 1 een hele goede eter geweest. Maar vanaf een maand of 11 tot een maand of 13 a 14 at hij bijna geen brood. Als hij ons aan zag komen met de boterhammen dan was het brullen. Niets hielp. Ik heb het toen maar losgelaten. En prompt, ineens van een op andere dag werkte hij 2 boterhammen weg. Die fase was plotseling over. Nu is het weer een super-eter.
    Het komt waarschijnlijk gewoon goed.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien zelf laten eten? Geen idee of dat het is hoor maar misschien kan je het proberen

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Bij ons was (een gedeelte) van het eten zelf laten opeten, de oplossing tegen gemopper van Noah. Hij wil gewoon niet meer altijd gevoerd worden!

Of misschien is je kindje moe?
    Of last van het keeltje?

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij mijn dochter lijk ik een oplossing te hebben gevonden.
    Heb van alles geprobeerd, ook het zelf laten eten maar dat is het niet bij d'r.
    Ze krijgt nu nog 3 x per dag eten papfles, boterham en avondeten.
    s' avonds voor het slapen gaan ook nog een flesje melk.
    Eerder kreeg ze smiddags ook nog fruit of een yoghurtje maar blijkbaar is dat teveel.
    moet er wel bij zeggen dat mijn dochter reflux heeft en waarschijnlijk een zwaar geïrriteerde slokdarm heeft (gehad)
    Ze wil d'r groente alleen volledig gepureerd en anders niet.
    het is nu even niet anders. Ik ben al blij dat ze weer eet ;)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsja.... jong geleerd is oud gedaan!

Wat betreft eten zou ik absoluut geen concessies doen.
    Hij houdt zijn mond dicht en hij krijgt als beloning de yoghurt die hij wel lekker vindt!
    Ik zou hem dan niks geven; er helemaal geen aandacht aan besteden; niet positief, niet negatief. Eten moet normaal zijn.
    Ze verhongeren echt niet zo snel hoor en als ze honger hebben, gaan ze vanzelf eten.

Misschien idd een idee; stukjes geven en hem zelf laten pakken en eten.

Eten jullie trouwens samen en hetzelfde?

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Luca eet in principe met de pot mee, dus meestal hetzelfde als wij en ook tegelijk met ons. Als wij wat eten wat hij niet mag dan heb ik altijd nog een zelfgemaakt prakje in de vriezer voor hem.

Inmiddels pureer ik al niks meer voor hem, ik prak alles en hij krijgt zijn groente geprakt en in stukjes die hij zelf mag pakken en op mag eten. Aardappel heb ik hem ook al eens zelf laten eten maar dat knijpt hij zo fijn in zijn handen dat er niks meer van over blijft;). Vlees snij ik in kleine kauwbare stukjes.

Het gaat nu al een paar dagen weer goed met eten (afkloppen) dus zijn het echt kuren van hem als hij niet wil eten. Ik ben gestopt met het foppen met yoghurt. Ik wist eigenlijk wel dat dit niet goed was maar je wilt zo graag dat hij wat warm eten naar binnen krijgt, zucht!

Ik zal gewoon moeten accepteren dat hij lastig kan zijn met eten.

Bedankt voor jullie tips.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Luca heeft twee weken goed gegeten 's avonds maar sinds donderdag is het weer huilen met de pet op. Een paar hapjes en meer wil hij niet. Ook zijn laatste fles om 19.00 is nu drama.

Zucht.........we slepen ons hier ook wel weer doorheen maar leuk is het niet.

Vind het zo raar, afgelopen woensdag gaf ik hem aardappel met vis en spinazie en dat werd met smaak opgegeten en ook het toetje ging goed. Alles binnen 10 minuten op.

De volgende dag geef ik hem couscous met kip en courgette (waarvan ik zeker weet dat hij dit lust) en dan wil hij niks meer eten!!!!!!!! Ook de yoghurt wil hij niet meer. Het enige wat hij nog wel wil eten is bruine bonen met appel, tomaat, kip en aardappel. Ik kan hem moeilijk elke dag dit te eten geven.

Niks is zo veranderlijk als een kind, toch:(:(:(. Mijn moeder vertelde mij dat ik vroeger ook zo lastig was met warm eten. Ik spuugde alles uit en Luca doet zijn mond niet open. Dat heeft hij dus duidelijk van mij. Ik ben nog steeds niet zo dol op warm eten en heb veel liever brood, dat heeft Luca dus ook. Als je hem 3 boterhammen voorzet eet hij ze allemaal op. Hij krijgt er nu 2 op een dag en die zijn zo op.

Ik zal blij zijn dat hij straks 1 is en minder zuivel mag hebben (het is bij Luca erg lastig om hem per dag 500cc zuivel te laten drinken) en hij in principe hetzelfde mag eten als wij. Misschien dat het dan beter gaat. Hij eet nu ook al vaak met de pot mee maar als wij moeten werken dan eet hij eerder omdat ik dan het eten voor ons pas na 18.00 uur klaar heb. Als Luca pas om 18.00 uur eet dan moet hij de laatste fles helemaal niet meer en dan drinkt hij maar maximaal 350cc melk op een dag.

Straks heeft hij die laatste fles niet meer nodig en kan hij rustig om 18.00 uur zijn warme eten krijgen tegelijk met ons.

Veel liefs
    Nataly

11. zogelukkig

Misschien heeft hij gewoon geen honger?

12. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    da's eigenlijk wel een goeie; misschien heeft ie geen honger.
    Wat geef je op een dag te eten? Kun je het eens uitschrijven? Dan kunnen we misschien meekijken/vergelijken.

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Het rare is dat het de afgelopen 2 weken achter elkaar heel goed gaat met zijn avondeten en zijn yoghurt eet en dan opeens wil hij de volgende dag geen warm eten en yoghurt meer.

Dit is zijn schema:
    7.00/7.30 fles van 180cc water met 6 schepjes en 3 scheppen bambix
    10.00 2 stuks fruit vers met een beetje lauwe thee
    12.00 1 boterham met boter en beleg en 1 fles van 150cc opvolgmelk
    15.30 rijstewafel (die laat ik tegenwoordig al vaak weg) en tussen de 50 en 100cc diksap
    17.00 warm eten (4 eetlepels zelf gemaakt) en 100gr yoghurt
    19.00 fles van 150cc opvolgmelk met soms 2 scheppen bambix maar meestal alleen maar opvolgmelk.

Volgens mij is dit geen raar schema en hij eet ook wel warm eten, hij heeft zijn kuren hiermee.

Bedankt dat jullie mee willen denken.

Veel liefs
    Nataly

14. zogelukkig

Dat wil ik wel doen, maar zoontje van TS is precies 4 maanden ouder dan mijn zoontje!

Ik geef 5x per dag borstvoeding en sinds 3 weken geven we bijvoeding op de Rapley-manier; dwz hele stukken die hij zelf mag pakken en in zijn mondje stoppen. Hij heeft het inmiddels goed door en vindt alles wat we hem voorgeschoteld hebben lekker: brood, appel, peer, banaan, broccoli, courgette, wortel en aardappel.

Laatst had hij 's avonds om 20.00 uur heel veel gesmikkeld en had hij de volgende ochtend echt geen zin in een appeltje. Dan niet hoor; ik heb ook weleens geen trek!;)

15. zogelukkig

Wat veel zeg! Mijn zoontje is dan nog wel geen 10 maanden, maar het lijkt mij zoveel!
    Rijstwafel zet geen zoden aan de dijk; diksap zit vol met suiker (vruchtensuiker is ook suiker), zou het dus andersom doen en ipv diksap thee oid geven. Diksap is gewoon ingedikt fruit waar het water uit is gehaald, je zou dus ook gewoon fruit kunnen geven? Appeltje ofzo? Geen dikke banaan 1,5 uur voor het eten. En dan geef je 's ochtends 1 stuk fruit bijv.
    Of zou je tussen de middag een boterham extra kunnen geven en dan de tussendoortjes van 15.30 weg kunnen laten? Misschien heeft hij dan wel meer trek in avondeten?
    Snap sowieso het 2x pap geven niet? Hij eet toch al brood?

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Op dit moment geef ik hem na zijn boterham en fles om 12.00 tot aan zijn avondeten om 17.00 alleen nog maar 50 tot 100cc thee. Geef hem inderdaad geen diksap meer. Het tussendoortje geef ik nu ook al niet meer en toch wil hij niet eten.

Hij krijgt alleen pap in zijn avondfles als hij geen warm eten en yoghurt wilde eten. Als hij zijn avondeten goed eet dan krijgt hij alleen maar opvolgmelk en niks anders.

Ik vind het juist niet veel wat hij eet als ik zie dat veel kindjes van ongeveer 10 maanden al meer dan 1 boterham op een dag eten en meer water/thee/diksap dan Luca drinken.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh ja, ik geef hem ook alles in stukjes. Fruit eet hij zelf uit de hand en ook zijn boterham snij ik in 8 stukken en zet het voor hem neer op een bordje.

Zijn warme eten prak ik (aardappel en vlees/kip/vis) en de groente geef ik in stukken zodat hij die zelf kan pakken en opeten. Maar ook dat werkt niet want hij laat alles gewoon op zijn bordje liggen. Als ik het dan pak en probeer het in zijn mondje te stoppen draait hij zijn hoofdje weg en begint te huilen. Alleen zijn yoghurt geef ik met de lepel.

18. zogelukkig

Vreemd!

Valt hij ook af of is het nog niet zo erg?

Ik weet het verder ook niet!

19. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,293
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Aanstaande maandag moet ik weer naar het CB en dan weet ik pas of hij gegroeit en aangekomen is.

20. bengel

bengel Niet meer actief

dit klopt helemaal: in het begin eten kindjes reflexmatig, dan automatisch en later willekeurig, en dat laatste betekent dat ze wel meer kunnen doen dan alleen eten: meer tegelijk, het eten gaat zo geautomatiseerd...dus eigenlijk is het KEIGOED dat ie dit doet, zit goed in ontwikkeling w.b. eten. Beste is er geen punt van te maken, als ie echt honger heeft, wedden dat ie wel eet
    Geef voor het eten niet te veel drinken, raak je ook vol van, en dan komt het vast goed, hoeveel zijn ons voor gegaan??

Goed idee is idd om eenspeeltje te geven tijdens het eten waardoor ze afgeleid eten
    succes

Share This Page