Bengel: DAAR betaal je 80 euro voor! Niet om andere mensen overlast te bezorgen met rondslingerende drollen. De gemeente maakt de aangewezen plaatsen schoon. Als dat te weinig gebeurt, dan moet je klagen bij je gemeente.
tja...alleen als ze het in mijn ogen op verkeerde plekken doet ruim ik het op, kan heel verhaal opschrijven waarom ik het niet doe, en dat heeft met de discrimininatie katten-honden te maken..... Het is niet dat ik jullie niet begrijp hoor, al doe ik het in jullie ogen niet goed. Ik vind het ook vies vooral op straat en vooral op speelveldjes....vooral als je een hele grote hond hebt, die ook grote dumpplaats nodig heeft... gelukkig dat hier nog nooit gecontroleerd is, ik geloof zelfs dat gemeente dit plekje ook wel oke vindt.. Mag ik wat vragen: hebben jullie zelf andere dieren dan honden? en dan vooral katten???? laten jullie die buiten of binnen???
We hebben 1 hondenbak in het dorp van 5 bij 2 ofzo, zo een met zand... Aan het eind van de straat hebben ze dan ook nog 2 strookjes gras met boompjes waar mensen hun hond op uit laten.. de mensen die daarnaast wonen hebben nu op die boompjes van die bordjes gehangen verboden te poepen voor honden die je bij de xenos kan kopen.. De strookjes gras zijn niet groot genoeg om je kindje op te laten spelen, teminste als ze een bal naar elkaar willen schieten ofzo want dan hebben ze er een paar bomen tussenstaan.. Wil je je hond ergens anders uitlaten dan zul je ruim 15min moeten lopen naar de andere kant van het dorp en dan heb je van dat hoge gras naast een sloot waar je hond uitgelaten kan worden.. Nu heb ik een oud hondje van 13 die al een hernia heeft en die al moe wordt bij de gedacht om verder dan 5min te moeten lopen.. sjok sjok.. En die liet ik dan ook in het begin uit op die hondenbak met zand.. in ons dorp hebben ze best veel honden en die moeten het blijkbaar allemaal met die ene bak doen.. met als resultaat dat na 2 dagen die hondenbak helemaal poepievol zat.. de gemeente schept die bak 1x per 2 weken leeg.. veelste weinig.. waardoor onze woefert met zn poten in de diaree moest gaan staan draaien om te kunnen poepen.. nou sorry daar laat ik echt mijn hond niet uit.. straks looptie nog een ziekte op! Die 2 strookjes gras loop ik nu eventjes naar toe ondanks de bordjes die ze er lief tegen aangeschroeft hebben.. en daar magtie het doen van mij en ik ruim het niet op. Ik betaal 90 euro hondenbelasting en daar ruimt te gemeente het maar van op. Ik zou anders niet weten waarom ik voor mijn hond belasting moet gaan betalen. hij blaft niet, schijt niet in de goot of op de stoep (anders ruim ik het op mocht het een noodgevalletje zijn, al moet ik er voor terug naar huis lopen om een zakje te gaan halen) verharen doetie alleen in huis, moet ik ook nog zelf stofzuigen.. Komt die mevrouw naast het veldje naar buiten, zeg jij daar met je hond, dat is geen hondenveldje.. mijn kinderen moeten ergens kunnen spelen, zie je die borden niet. Ik terug: ten 1e mevrouw ben ik voor u geen jij maar gewoon mevrouw en u en ten 2e zijn dit geen officiele borden (werk bij justitie) dus als u wilt dat hier geen honden meer poepen moet u een vergunning bij de gemeente aanvragen.. Zolang de gehele zooi buurtkatten mijn voor en achtertuin als openbaartoilet gebruiken weiger ik om mijn hondenpoep op te ruimen op een grasveldje.. En nee ik ben geen kattenhater, heb er zelf 2, maar die blijven mooi binnen, en eventueel in de achtertuin dan buiten, en poepen braaf op een kattenbak!
Ja die kakken veel hé Ik had onze Nijn ooit los in de tuin, maar dat doe ik nu nog maar héél soms, ivm dropjes rapende kinderen Kakken/poepen, je weet wat ik bedoel
Maar Bengel, wanneer jij op je uitlaatplekje in een drol stapt (wellicht van je eigen hond of van een ander) dan mopper je toch ook wel even?
Ik heb idd 2 katten maar daar gaat dit topic niet over, heb altijd honden gehad en altijd netjes de troep opgeruimd, mijn katten lopen vrij rond en heb met de buren afgesproken dat als ze er last van hebben dat ze gewoon een bak water over die beestjes heen mag gooien en als ze last hebben van de poep ( wat vrij weinig is maar het kan ) dan kunnen ze dat aangeven.. en ze doen hier gewoon de behoefte op de kattenbak ( die zijn daar namelijk voor uitgevonden ) En ik vind het schandalig dat je niet eens de moeite neemt om het op te ruimen .. Vind het zo ongeloooooofelijk smerig en ranzig .. mijn hemel zeg heeft bengeltje smet vrees ?? En net als wat angelina zegt je betaald die 80 euro omdat die veldjes dan schoon gemaakt kunnen worden, dat die veldjes vies zijn komt omdat er wel mensen zijn die de moeite nemen om netjes hun honden te laten poepen waar het wel mag ... daar zou je een voorbeeld aan kunnen nemen .. Kijk nou eens naar het verhaal van TS dat is toch smerig ??? En dat komt door mensen zoals jij ! Sorry dat ik miss bot reageer maar word er gewoon moe van dat er mensen zo laks denken over honden poep ...
chantal, sorry op jou ga ikniet, jouw toon staat me niet aan, 'heeft bengeltje smetvrees' mereym: veld is echt schoon, bengel wordt 6 nog nooit daar in poep getrapt, maar wij wonen in duckcity zoals wij het noemen echt veel eenden. (schuin aflopend veld naar water, levensgevaarlijk voor kids) Angeline, snap je wel hoor hihi...en 2 poepen echt echt veel meer dan 1 is echt ongelovelijk...gelukkig in 1 hoek scheelt een boel. kan het niet laten : CHANTAL: lees AUB: als bengel op straat/stoep per ongeluk poept dan ruim ik het WEL op. en lees verder: 9 van de 10 keer IN struiken, ze loopt los!
Dat vind ik ook erg hoor! Ik gooi zelf mn kauwgumpje nog in de afvalbak... Maar moet wel zeggen dat mijn katten vast wel eens bij iemand in de tuin poepen...en hier ook (en andere katten) Doe daar (nog) niet zo moeilijk over...hier komen ze ook wel eens helemaal nat gegooid thuis...tjaa...jammer dan! Hahaha! Gelukkig is je jas schoongeworden Suzanne! Is de wagen ook weer helemaal fris?
Thasmo als die bakken zo smerig zijn begrijp ik niet waarom jullie geen contact op nemen met de gemeente? Daar betaal je toch voor? Het lijkt mij ook niet prettig voor die mensen die daar wonen om langs zo'n mijnenveld te wonen, zal lekker ruiken in de zomer. Ik vind het gewoon écht niet netjes, sorry, eigenlijk vind ik het gewoon asociaal, maar dat is mijn mening . Kleine moeite om de zooi op te rapen.
Met het eerste stukje doelde ik gewoon op je eerdere uitspraken je geeft zelf aan dat bengel daar niet wilt poepen omdat het zo vies is en dat als er in het gras een plasje ligt dan loopt hij daar gewoon om heen. Was gewoon een reactie op een reactie .. En wat betreft het tweede stukje, ik vind gewoon dat je het op dat stukje gras ( waarvan jij vind dat hij daar gewoon mag poepen ) bij de vijver ook moet opruimen .. Sorry dat is mijn mening .. In de struiken poepen en niet opruimen vind ik ook ranzig, wat als de gemeente daar de boel moet opknappen ( zoals hier achter nu het geval is ) dan is het voor hun toch ook niet fris als ze telkens in de honden poep zitten ..
Leuke naam finn, zo heet mijn zoon van 9 maand ook maar je katten kunnen wel nat thuis komen, iemand anders kan in HUN tuin de poep van JOUW kat opruimen, dus is net zo erg en vervelend... wat zijn we eiggenlijk intolerant dan he..
Ieuw, die mensen maken vast genoeg mee , je hebt helemaal een punt hier, daar had ik ook nog niet over nagedacht.
chantal: je hebt gelijk w..b. plantsoen dienst, daar kan ik niet omheen. Op het veldje...op papier is het moeilijker neer te zetten: het is een mens verlaten veld: alleen eenden en dus alleen de hondenbezitters en honden. Het is een levensgevaarlijk veldje voor kids. Steil, ze vallen om en rollen vijver in. het veld is wel groot, en omdat de eenden alles opeten schoon. Bengel poept daar dus wel, omdat het niet zo vies is én dichtbij natuurlijk ook. Ik moet ook zeggen: bengel is mijn1e en laatste hond om dit punt! want toekomst wordt leuker: elke hond zal ooit dna in moeten leveren, zodat iemand een gevonden drol kan onderzoeken op dna en bezitter krijgt rekening thuis. en ja, ik ben eerlijk: dan zal ik het wel opruimen, of de eenden stimuleren het direct op te eten hihi..hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.
Intolerant. Wanneer ben je dat dan? Als je je huisdier nonchelant overal laat poepen en vervolgens commentaar krijgt, of als je het niet accepteert wanneer je ziet dat huisdieren overal poepen en er iets van zegt?
ik bedoel wij hier op het forum naar elkaars dieren toe: chantal naar mij b.v. over bengel ik naar haar over haar katten
Mijn jas is weer helemaal fris en fruitig en dat op dertig graden..... Ik kon geen flekje meer ontdekken. De kinderwagen is ook weer schoon. En mijn Nikes was ik even vergeten, die stonden nog buiten, maar die heb ik net zowaar ook schoon gekregen (er zat gelukkig alleen poep onder de zolen). Het leek verdorie wel alsof ik dwars door iedere drol hier in het dorp ben gereden/gelopen ipv dat ik ze heb ontweken...
Dat vind ik gewoon zwak, waarom dan wel gaan opruimen? omdat je dan moet betalen ?? Denk gewoon iedere keer aan de TS als je je hond weer ergens laat poepen miss dat je dan wel de moeite neemt om het op te ruimen.. Ik snap gewoon niet dat je het niet opruimt.. is het echt zoveel moeite om door de benen te hurken en het poep op te ruimen ?? Serieuze vraag ..