Wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Only me, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

Only me Niet meer actief

#1 Only me, 9 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2011
    Hoi allemaal,

In december heb ik een prachtige nieuwe fiets gekocht. Een blauw-witte Union Flora. Deze is helaas op 2 januari voor mijn eigen deur gestolen!!!!

Ik zette hem buiten voor de voordeur, loop naar binnen om mijn tas te pakken en mijn dochter te roepen om mee te gaan, loop naar buiten... fiets weg!

Nu hebben buren niets gezien, ik heb allang aangifte gedaan etc etc, en inmiddels alweer een nieuwe fiets gekregen van de verzekering.

Maar nu kijk ik op MP en ergens voelt het niet goed dat er een advertentie is geplaatst van een Union Flora fiets, exact als die van mij. Het type met barok die ik had was uniek. Op die manier zijn er maar een aantal van gemaakt, want het is telkens een nieuw ontwerp.

Ergens voelt het apart dat iemand veel kinderspullen op MP plaatst, maar daarbij ook een bijna nieuwe fiets.

Wat zal ik doen? Slaat mijn fantasie op hol, of zal ik reageren en kijken of hij/zij toch echt mijn fiets heeft?

Marktplaats.nl > Union moederfiets 'Flora' dames Blauw-wit - Fietsen en Brommers - Fietsen | Dames | Moederfietsen
    Thanks alvast!

2. danip

danip Niet meer actief

Zat er ook een chip in? Anders zou ik gewoon een afspraak maken om te kijken en het framenummer controleren. Het kan toeval zijn, maar ja het kan ook jouw fiets zijn.

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Heb je nog een reserve sleutel? Ik zou reageren en dan een afspraak maken om de fiets te komen bekijken. Dan vervolgens zeggen dat je een testritje wil maken en dan ergens om een hoekje kijken of de reserve sleutel past. Of zeg ik nou iets heel geks??

4. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    is het in de buurt? Dan maakte ik toch echt even een afspraak. Ik zou knetter zenuwachtig zijn maar ik ging wel even kijken. Vraag eens waarom ze hem wegdoen, en of ze de aankoopbon nog hebben? Waar de fiets is gekocht? Allemaal vragen die je op de man af moet vragen, niet per mail. Je moet ze ermee overvallen.
    Succes! Spannend!

5. Only me

Only me Niet meer actief

Nee, ik heb geen reservesleutel. Ik moest beide originele sleutels inleveren bij de verzekering.
    Ik had er ook geen chip inzitten, want de verzekering zelf was al wel genoeg kreeg ik toen te horen. Dat was in principe ook zo, want zonder blikken of blozen, was alles binnen 3 dagen geregeld en binnen 5 dagen had ik mijn nieuwe fiets al.

Maar het is nu een principe kwestie. Iemand heeft gewoon het gore lef gehad om voor mijn deur, mijn fiets te stelen!
    Dus ik wil diegene heel, heel graag eens op zijn nummer zetten en ben dus eigenlijk nog steeds met open ogen aan het kijken....

6. Only me

Only me Niet meer actief

Dat is een goede, of zij de aankoopbon nog hebben. Het is een vrij nieuwe fiets dus dat lijkt mij wel toch! En hij is niet bepaald goedkoop, dus zoiets verzeker je ook wel.

7. tulip

tulip Niet meer actief

precies, afspraak maken en een kruisverhoor afvuren. Staat er ook niet zo'n nummer in het frame gekrast, misschien weet de winkel nog wel wat jouw nummer was.

8. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik klik er net op en zie geen foto te staan stond die er eerst wel bij of niet.. heb je al gemaild ofzo dat ze die weggehaald hebben misschien

9. Only me

Only me Niet meer actief

Heb hem inderdaad net gemaild, of hij een foto toe zou willen sturen.
    Ik heb via marktplaats mijn adres even gewijzigd, dadelijk ziet hij dat ik uit de woonplaats kom, waar hij die fiets wellicht vandaan heeft gestolen.

Maar heb nog helemaal geen reactie. Ik wilde weten of hij een foto kon sturen, want ik woon een 'eindje' uit de buurt, en ik wil wel graag de fiets even zien van te voren :)

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Misschien (als het dus jouw fiets is) heeft hij/zij dit topic gelezen?
    Als je op Google de naam van de fiets intikt zou je best wel eens hier terecht kunnen komen...

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja zeker als iemand voorzichtig is omdat hij weet dat die fiets gestolen is... vind het op zich al apart dat er geen foto bij staat aangezien bij alle andere advertenties van die persoon wel fotos staan...
    ben benieuwd wat voor foto je terugkrijgt, lijkt me sterk dat iemand dat ding gaat kopen zonder uberhaupt een foto gezien te hebben.. dus zou het raar vinden als hij geen foto kan sturen...

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    en al reactie?

13. Only me

Only me Niet meer actief

Nee, helaas nog niet! Het is inderdaad apart dat degene overal foto's van heeft, behalve van die fiets! En wie doet er een bijna nieuwe fiets weg, terwijl je een klein kindje hebt?

Ik heb op Google gekeken en gelukkig wordt de naam nog niet gelinkt hier aan ZP. Dus ik ben benieuwd dames. Ik houd alles goed in de gaten en zal vanavond vriend lief om de haverklap wegtrekken achter zijn PC om mijn mail te checken.

Hou jullie op de hoogte! Bedankt voor alle goede reacties al!

14. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    suc6

15. Only me

Only me Niet meer actief

Dank je wel meid!

16. Ben ook heel benieuwd of en zo ja wanneer je een reactie krijgt!! Niet alleen gaan he als je gaat kijken!;)

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Alleen als je googled op " zwangerschapspagina Union flora" krijg ik de link van dit topic, maar zo ver zullen ze wel niet doorzoeken

heel veel succes meid! Ben benieuwd of het daadwerkelijk jou fiets is

18. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hij staat dus te koop in je eigen woonplaats?
    Das wel heel vreemd!

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nou ben benieuwd hoor!

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou ook vragen of hij de eerste eigenaar is ( wie weet heeft hij hem wel gestolen gekocht?)

Deel Deze Pagina