help baby van ruim een maand moeite met poepen wat kan ik haar geven??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by geluk2009, Nov 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    Onze kleine meid heeft erge moeite met poepen moet veel kracht zetten voor haar onlasting en moet soms een beetje gestimuleerd worden met de thermometer.
    Nu geef ik haar al kindicol van vsm maar heb niet het idee dat het werkt.
    Nu zei het CB dat je ook rocivee laxo mag geven een thee lepeltje maar is dit aangelengt of puur?
    En mag je een baby van een maand olijf olie een paar druppeltjes geven??

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren want ze heeft er echt last van gaat zelfs op een gegeven moment huilen en eet daardoor wat slechter.

Liefs geluk

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Julie had ook erg veel moeite met poepen, kon soms dagen niet en dat deed haar dan erg pijn (krampjes). Voor ons was de oplossing om een beetje Nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de fles toe te voegen. Daarop poept ze prima, elke dag en zonder pijn! Wij doen er niet zo veel in, 2 ruime schepjes (schepje zit in doos, is een klein maatschepje) per fles.

Olijfolie of steeds stimuleren met de thermometer zou ik niet doen (hoewel ik het in wanhoop ook weleens gedaan heb met thermometer...je moet toch wat als je kleintje niet kan poepen!). Dan kan je kindje dalijk alleen nog maar poepen na stimulatie, of de darmpjes worden lui van de olie.

3. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    nee de thermometer heb ik nu echt uit pure noodzaak gepakt omdat ze maar bleef huilen en niet ging slapen terwijl ze dood op was........

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Roan had ook altijd erg veel moeite (nu soms nog) met poepen. Wij gebruikten inderdaad ook kindicol, maar dat was op latere leeftijd (4maand). Wij zijn toen eerst overgegaan naar Friso comfort, maar daar werd het alleen maar erger van (zit johannesbroodpitmeel in, en dit kan ook verstoppen ipv "laxeren" zoals Miffy zegt). Daarna zijn wij overgegaan op nutrilon omneo en hij poepte weer als een tierelier ;). Bel anders het consultatiebureau even om te overleggen?

5. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Ons meisje had ook erg veel moeite met poepen, deed het soms 5 dagen niet. Iom het CB zijn wij overgestapt op omneo en dat werkt perfect!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wat voor voeding krijgt ze?
    En hoe ziet de ontlasting er uit?

Mijn dochter vind de aandrang om te poepen al afschuwelijk en huilt enorm maar het is gewoon vloeibaar dus verstopt kan het niet zijn.
    Het ene kindje vind poepen dus erger dan de ander terwijl er verder niets aan de hand is.

Is het echt hard en zijn het keutels dan zou ik eerder de ha bellen voor info.
    Laxo kan wel helpen alleen weet ik niet of het zo jong al mag worden gegeven.

7. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    ze krijgt nu van kruidvat extra care: Kruidvat Extra Care is speciaal ontwikkeld voor kindjes met krampjes en/of moeizame ontlasting. Bovendien zijn de eiwitten in Kruidvat Extra Care gehydroliseerd, wat de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleint. Gehydroliseerde eiwitten zijn in de volksmond in stukken geknipte eiwitten die de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleinen.

der ontlasting is niet heel dik maar wel iets stevig en ik merk aan haar dat ze constant maar zit te persen en te huilen maar er komt maar geen poep uit....
    het CB zei dat je wel rovicee laxo mag geven een theelepeltje, maar nu weet ik niet of dit aanglengt was op puur.
    Vind dit zielig voor haar en ik weet niet of ik haar kan helpen...

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    bij de apotheek hebben ze voor pasgeborenen venkel druppeltjes die moet je dan gewoon op een lepeltje doen voor of na het flesje..
    mijn broers baby heeft het vanaf dag 3 tot 2 maanden gebruikt vandaar dat ik het weet

succes met je kleine

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bij de babymassage heb ik geleerd dat het soms ook kan helpen om je hand als een soort kommetje op haar buik te leggen en dan met de klok mee en je hand stil houden rondjes draait. (beetje onduidelijk, maar hoop dat je hem snapt) het stimuleert de darmen en bij mijn dochtertje werk het super.

verder heb ik als tip van mijn marokkaanse schoonzussen gekregen om een beetje parfum op het buikje te spuiten. dan zou lekker warm worden waardoor het ook helpt tegen krampjes en ook daarbij merk ik dat het hier wat verlichting geeft.

succes!

groetjes joyce

10. anno1977

anno1977 Actief lid

Apr 27, 2008
    171
    0
    0
    Probeer eens infacol, is onder andere verkrijgbaar bij kruidtvat.
    Mijn dochter heeft zo nu en dan last met poepen. Een of twee keer een dosering infacol voor het eten, en probleem is opgelost.

Succes!

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Doe je bij elke fles ook al wat extra water?? je mag 10 tot 20 cc extra water bij de voeding doen, ter voorkoming van te stevige ontlasting. dat werkt hier goed om het te voorkomen...
    Met roosvice laxo heb ik geen ervaring, maar denk niet dat je dar 'puur' moet geven... lijkt me niet heel goed (maar dat is dus puur gebaseerd op mijn eigen gevoel).
    Succes!

Share This Page