grrrr klote jeugd!

Discussion in 'De lounge' started by muis26, Jan 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ceylon

ceylon Actief lid

Feb 19, 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Erg he?! Hij was al een jaar of 16. Maar twee van die bimbootjes die zo bezig zijn.....Je zou ze toch?

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja meis zeker niet normaal
    ik denk dat ik echt veel heftiger had gereageerd
    denk dat ik hem de grond had laten kussen en hem tandjes had laten rapen
    sorry maar zulke woorden ben ik niet van gedient en zeker niet tegen over je eigen kind:x
    je bent echt nog erg subtiel gebleven hihi en netjes
    ik was dat echt niet meer geweest:)

3. ceylon

ceylon Actief lid

Feb 19, 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik was echt te verbaasd om te reageren zowat. In het vervolg heb ik een stuk zeep in mijn tas. Dan zal ik eens even zijn muiltje reinigen.

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ben blij dat ik niet de enige ouwe muts bent,die zich kapot ergert aan die sneeuwballen tegen de ramen heel de tijd.Ik heb 4 katten,die schrikken zich elke keer rot en zelf wil ik ook gewoon ' s avonds lekker rustig in mijn huis kunnen zitten.Ik probeer het te negeren,want volgens mij zodra je er wat van gaat zeggen blijven ze aan de gang.Maar moet me erg inhouden elke keer.Heb wel al een keer mijn middelvinger opgestoken,toen ik toevallig voor het raam stond.Die jongens heb ik niet meer gezien.En gister liep ik buiten met de hond en wilden ze wat naar de hond gooien.Toen heb ik heel zachtjes maar dwingend tegen ze gezegd:ik zou het niet doen.Daar schrokken ze wel van en liepen ze gauw door.Maar het is hier ook echt heel erg met de jeugd.En ik krijg af en toe wel neigingen om te gaan slaan ofzo.

5. ceylon

ceylon Actief lid

Feb 19, 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    sneeuwballen tegen je auto als je rijdt, vind ik ook zo erg. Ze beseffen echt niet wat ze aan het doen zijn.

6. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    En ouders die naast hun kids staan en hen aanmoedigen....

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Die had ik bovenop zijn muil geslagen!!:x

Arme meid,gelukkig snapt ze er nog niks van!!

8. ceylon

ceylon Actief lid

Feb 19, 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    @edge Ja dat is niet normaal meer toch?

Maar goed, wat ik al zei, gelukkig zetten wij weer van die lieve vriendelijke, opgevoede kindertjes op de wereld. Werd weer eens tijd.

9. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Precies!!

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Gelukkig, ik ben niet de enigste die er pissed off van wordt.
    Hier ook last van, en whaaa er is net weer sneeuw gevallen

11. Female

Female Niet meer actief

Je kan dat een kind niet kwalijk nemen, wat denk je hoe die er allemaal bij komt?

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wij hebben er gelukkig geen last van, maar kan begrijpen dat je er pis link van wordt.

Ik heb wel eens gehad, dat een groepje jochies hier uit de straat (hofje) met een bal tegen mijn ramen en voordeur aan het trappen waren. Ik ben toen bij de voordeur gaan staan, en zodra ze schopte de deur open gedaan, bal gepakt en gehouden. Nog gezegd als ze hem terug wilde hebben, ze maar 1 van de ouders mee moesten nemen, aangezien ik wist wie de ouders waren. Niemand meer gezien hier. Na 3 maanden de bal bewaard te hebben, heb ik hem lek gestoken..... Misschien cru, maar ze hebben wel hun lesje geleerd, ze zeggen nu steeds als hun buiten zijn en ik stap naar buiten, dag buurvrouw, gaat alles goed?

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kan wel begrijpen dat jullie hier pissed om worden zou ik ook doen alleen sommige reacties hier vind ik dan ook weer een beetje te '' had hem op zijn muil geslagen '' '' ik zou zijn muiltje reinigen ''

dan denk ik meiden kom op gebruik zelf dan ook andere taal als je dat van hun verwacht ;) ...

Nogmaals neemt niet weg dat die kids / jeugd dit maar moeten doen.. is ook gewoon zwaar irritant als je kids liggen te slapen en er worden sneeuwballen gegooid ...

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    447
    83
    Limburg
    Echt erg dat zo'n jochie zoiets durft te zeggen. Weet niet hoe oud dat ie was maar als ik lees gozertje dan zal het niet oud zijn geweest. Denk dat ie niet eens echt beseft wat hij zegt. Hij kraamt wat uit wat hij wel eens gehoord heeft en denkt dan stoer te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat hij maar mag roepen wat hij wil. Denk ook wel dat hij wel geschrokken is als ik het zo lees. Dus hoop dat hij nu wel beseft dat hij iets gezegt heeft wat echt niet kan.
    Moet overigens zeggen dat ik zoiets hier in de buurt nog nooit heb meegemaakt, ook sneeuwballen tegen de ramen enzo niet.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    hier valt het gelukkig mee (woon in een dorpje) met de sneeuwballen.
    wat ze hier meer doen is belletje lellen en dat soort dingen.
    ik negeer ze vaak gewoon.
    een keer waren ze blijven staan nadat ze gebelt hadden en toen vroeg ik wat ze kwamen doen en zeiden ze dat ze vergeten waren om weg te rennen.
    heb toen vrij nors gevraagt of ze dat nu dan niet moesten doen.
    toen waren die jochies zo verbaast dat ik niet heel boos werd dat ze echt vergaten om weg te rennen.

ik merk bij mn ouders wel dat de jeugd het heel normaal vind om onbeschoft te doen.

ik ben 25 en als ik dan zie hoe sommige kinderen (en pubers) zich gedragen vraag ik me echt af wat die ouders doen in de opvoeding.

wij proberen alyssa zo op te voeden dat ze respect heeft voor anderen en dat kattenkwaad (sneeuwballen gooien) best mag maar dat het nooit gevaarlijk of vervelend mag worden.

liefs doris

16. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Iemand ooit bedacht dat je ook met de jeugd kan praten??? Ja, heel stom idee misschien maar weet je, soms werkt het.
    Suzanne heeft een mooi voorbeeld daarvan opgeschreven. Zacht maar dwingend gezegt: ik zou het niet doen.
    K3lly heeft idd de bal gepakt en er duidelijk wat van gezegt. En bij bijde heeft het gewerkt.

Maar als ik jullie reactie's lees denk ik dat het goed is dat jullie er niets van hebben gezegt. Als jullie op die manier tegen de jeugd praten kan je flinke reactie's verwachten.

Tuurlijk, ik keur het gooien van sneeuwballen niet goed net zomin als de schreeuw en roep reactie's. Maar jullie praten in feite net zo als de jeugd. Actie is reactie!!

Bedenk even dat jullie zoon/dochter over een aantal jaren ook sneeuwballen aan het gooien is en een scheldkanon over haar heen krijgt van hier tot tokio. Is dat wat jullie willen? Of heb je liever dat er op normale manier tegen je zoon/dochter gepraat wordt?

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Sjah..jeugd! Je kunt ze inderdaad het beste aanspreken op een een 'vriendelijke' toon en juist met duidelijke taal..Meestal staan ze dan juist met hun "bek vol tanden"!

Kwaad reageren of dergelijke zorgt er alleen maar voor dat ze dat leuk vinden..9 van de 10 keer zullen ze terugkomen, dan wel door blijven gaan.
    Waarschijnlijk iets wat je niet wilt!

Hier ook laatst een stel jochies die vol een sneeuwbal op de ruit gooiden, ik was boven en te laat beneden,anders had ik ze aangesproken..
    Maar zoiets als een emmer water over hen heen gooien zou ik nooit doen..zo'n situatie kan er zelfs voor zorgen dat je zelf contacten krijgt met politie/justitie, als de jeugd (of ouders) het 'slecht' met je voor hebben.
    En het 'heft in eigen handen nemen' wordt vaak niet gewaardeerd.

Negeren, dan
    wel aanspreken op een manier wat ze niet verwachten lijkt me de beste remedie.

18. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou hier van de week ook.

Wij wonen in een appartementen complex en zoeken ze ons nummer uit om vervolgens 12 x achter elkaar belletje te tringelen. Dus ik was zo pissig dat ik op gegeven moment zij, als je nou niet ophoudt!!! Normaal had het me niet zoveel uitgemaakt. Maar kleine was helemaal bekaf en sliep eindelijk, ja en na 12 keer aanbellen ofzo, wordt hij toch echt een keer wakker....

Zegt dat jochie, ja je woont niet alleen he?? Dan mag je verder met ..... zuigen!! :$ jongetje was ongeveer 10!

Als ik de kleine niet thuis had gehad, dan......

ongelofelijk ook al die andere verhalen. Pffff.

Groetjes

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja en heel vaak horen ze het van hun ouders zelf dat soort taalgebruik :(
    Niet allemaal natuurlijk. Maar hoeft er maar eentje zulke ouders te hebben en die neemt dat over en dan nemen zijn vriendjes het ook over.

Toen ik nog thuis woonde ook wel eens overlast gehad van jeugd. Mijn hond wilde ze nog wel eens treiteren en het arme beestje was heel bang want was mishandeld geweest door vorige eigenaar.
    Toen ik de jeugd vroeg of ze wilde stoppen want.... en toen het verhaal van de hond uitgelegd stopten ze meteen! En als er dan iemand anders begon gingen ze die persoon aanspreken op zijn gedrag om mijn hond te verdedigen :)
    Sinds die tijd waren ze echt superlief voor m'n hond. Want ach gus het arme beestje vonden ze.

Maar goed, niet met elke jeugd valt te praten natuurlijk.
    Maar sommigen zijn best voor rede vatbaar. Vooral ook als je uitlegt WAAROM je vraagt hun te stoppen met hun gedrag.

Hier trouwens nergens last van. Woon in een best rustig dorpje. Zo'n dorpje waar iedereen elkaar begroet zelfs de jeugd zegt je gewoon gedag :) Was wel wennen in het begin hoor hihi

En heb een redelijk grote voortuin dus belletje trekken heeft hier niet echt zin. Voordat ze de tuin uit zijn heb ik ze al gezien :D

20. Female

Female Niet meer actief

Ik sluit me hier volledig bij aan...

Share This Page