Hoi, Ik ben al tijden aan het proberen een lampje te vervangen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het is zo'n spotje met een glasplaatje ervoor wat je weg moet halen om het lampje te kunnen vervangen. Ik heb inmiddels het hele spotje losgehaald, maar ik kan nog steeds niet bij het lampje! Grrrr wie heeft voor mij de tip? Zie dat de foto een kwartslag gedraaid is, sorry!
Die hebben wij laatst ook vervangen. Het lampje trek je als het waren omlaag uit het spotje. Dus niet terug naar boven duwen zeg maar.
Ik heb het even aan mijn man laten zien en hij denkt dat je op het metalen ringetje moet duwen terwijl je naar links draait (tegen de wijzer van de klok in). Hoop dat het snel lukt!
Lampje als een plug er uit trekken. Niet met je vingers aan het nieuwe lampje zitten als je hem er in doet, maar met een doekje.
Inderdaad: duwen en kwartslag draaien, dan valt hij er "vanzelf" uit... Nieuwe lamp er in ook weer draaien, de andere kant op. Onhandig systeem, maar als het zit is het weer mooi
Het glasplaatje moet je niet weghalen zodat je het lampje kan vervangen. Het glasplaatje is onderdeel van het lampje, je moet het hele spotje vervangen. Zoals hierboven gezegd, het hele spotje indrukken en draaien, dan komt hij eruit.
Dat is deze niet. Wij hebben idd zo'n dezelfde lamp en deze moet je aan het metalen rondje draaien en dan komt het metalen rondje en het glas eraf waardoor je hem kunt vervangen.
Er zit een ijzeren haakje bij het glasplaatje. Dat haakje indrukken (met een mesje oid gaat het makkelijker) en naar beneden trekken.
Bedankt voor alle tips en hulp! Het was idd het gouden rondje wat je naar beneden moest trekken. Met heel veel kracht zetten is het vandaag gelukt, alleen viel daarbij het glasplaatje wat voor het lampje zit kapot in de gootsteen Ik kan nu wel de lampjes vervangen maar wie weet hoe belangrijk dit plaatje is? Lampjes gaan wel gewoon aan Wat n gedoe zeg voor 2 van die kleine lampjes.....
Dat is gewoon voor evt bescherming volgens mij. Ik had ook ooit een spotje zonder dat glaasje haha. Nooit wat mee gebeurt.
Ah fijn om te horen! Ben blij dat de lampjes het weer doen, wel zo makkelijk om je make up niet in het halfdonker op te hoeven doen 😃