Vraag aan visagisten, tips oogschaduw aanbrengen??

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil met 12 weken zwangerschap een leuke foto maken van mijzelf met me buikje om bekend te maken dat we nog een kindje krijgen. Omdat ik de foto gewoon zelf maak(of nouja mijn man dan :p) wil ik ook zelf mijn make up doen in plaats van het laten doen en er geld voor te betalen. Wil er wel wat leuker uitzien dan normaal dus wil een mooie oogschaduw aanbrengen maar ik vind dat zoo moeilijk om zelf mooi te krijgen!! Hebben jullie nog goeie tips waarmee ik kan oefenen met het aanbrengen? Heb een foto bijgevoegd van wat voor oogschaduw ik een beetje bedoel..

Alvast bedankt!

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Volgens mij heb jij het zelf hartstikke goed onder de knie;).
    Ik weet niet wat jij anders wilt doen m.b.t. aanbrengen van de oogschaduw?

Edit: of ben jij dit niet?:p

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee dat ben ik niet haha was het maar waar dat ik het al zo goed kon :p dit is een voorbeeld van hoe ik me oogschaduw ongeveer wil hebben... :p

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

op facebook heb je een pagina 'step by step tutorials' daar hebben ze plaatjes met stappen hoe je het moet doen.weet niet of deze er ook tussen staat.

5. Niekepiek

#5 Niekepiek, Jan 29, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 29, 2014
    Haha sorry, dacht er later pas opeens aan:p.
    Ik gebruik zelf altijd een smokeyeyes setje van de kruidvat (geloof van essence).
    De lichtste kleur (dus cremewit) gebruik ik voor onder mijn wenkbrauw.
    De middelste kleur (dus lichtbruin) breng ik aan op mijn arcadeboog.
    De donkerste kleur breng ik op mijn ooglid, deze waas ik vervolgens uit naar mijn arcadeboog, zodat het mooi overloopt.
    Snap je het?

Ik doe er een foto bij van mijn ogen, ik krijg hem alleen niet duidelijk:(.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ooo echt? Thnx ga hem even zoeken!

@niekepiek, oo mooi gelukt zeg! Bij mij word het dan altijd ongelijk en vind de kleur ook nooit zo mooi uitkomen :( ik moet ook nog een goede primer kopen voor me oogschaduw.. Hopelijk maakt dat de kleur dan wat mooier..

7. papier

papier Actief lid

Sep 25, 2008
    275
    20
    18
    Zo een look is niet onmogelijk om te maken, maar het vergt wel geduld, de juiste producten en de juiste technieken.

Ik weet niet wat voor producten je hebt, maar ik raad je aan om het volgende te gebruiken:

- oogprimer
    - oogschaduw
    - kwasten
    - gelliner of een eyeliner pen
    - mascara.

Volg vervolgens deze stappen:
    My Everyday Look Tutorial - Imgur

of

Tutorial: Sultry Summer eyes - Imgur

De laatste tutorial lijkt meer op wat jij wilt creëren, maar dan met andere kleuren.

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb zelf mijn visagie certificaat behaald, maar doe er de laatste tijd niet zoveel meer mee.
    Ik kan je als tip mee geven:
    - een oogschaduw primer (zodat de boel niet uitloopt)
    - goed merk oogschaduw kopen (zolang het maar goed gepigmenteerd is).
    - blending kwast (om goed mee te "blenden" dit is de belangrijkste stap. De kleuren moeten goed overlopen)
    Oja, en op youtube kan je heel veel vinden.
    Zoek maar eens op "kim kardashian make up turtorial" daar lijkt deze look wel een beetje op :)

9. Niekepiek

Een primer is altijd handig, echter gebruik ik zelf altijd een laagje foundation (mattmouse) op mijn ogen.
    Bij mij blijft het altijd super zitten.
    Je moet gewoon even wat kleuren uittesten, en oefenen op het aanbrengen.
    Ik kan je die smokeyeyesset echt aanraden!

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel voor de tips!

Blendkwast en andere kwasten, eyeliner, mascara heb ik in huis.. Oogschaduw die in de buurt van deze kleuren komen heb ik ook, gekocht bij de rituals.. Is die goed? Een primer moet ik nog kopen! Heb gehoord dat de primer van Mac goed is, die in dat kleine ronde potje... Of hebben jullie tips voor een goede primer?

Lovely, mag ik vragen waar jij je certificaat heb behaald? Zie dat je heeeel vlakbij woont en heb ook interesse om zoiets in de toekomst te volgen voor de lol! Op YouTube heb ik gekeken maar blijft zo moeilijk! En Kim kardashian haar make up is inderdaad een beetje de stijl die ik wil!

11. papier

papier Actief lid

Sep 25, 2008
    275
    20
    18
    Ik zweer zelf bij de primer van Urban Decay (te koop via beautybay.com, levertijd varieert van 1 tot 2 weken). Waar ik laatst achter kwam is dat je vrijwel van elk oogschaduw het meeste eruit kan halen, door na je primer NYX Milk Jumbo Eye pencil te gebruiken. Je zet een paar strepen over je oogleden, en dit blend je uit tot je wenkbrauwen. Vervolgens gebruik je je oogschaduw.

Zie hier een voorbeeld: http://i.imgur.com/4IEo64F.jpg (voor ons) de linkeroog is met een laagje NYX Milk onder de oogschaduw en de rechteroog is zonder.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dus jij hebt eerst primer opgedaan, daarna met dat potlood je hele ooglid ingekleurd en daarna je oogschaduw opgedaan bedoel je?

13. papier

papier Actief lid

Sep 25, 2008
    275
    20
    18
    ja, precies zoals jij het zegt! Je moet de witte oogpotlood kleur wel goed blenden, maar je krijgt er wel een goede look voor terug!

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    het belangrijkste met dit soort look is dat je zowel matte als glanzende oogschaduw gebruikt (met matte oogschaduw kun je meer diepte creëren)

het is moeilijk om zo via zp uit te leggen hoe je het het beste kan doen, omdat ik je oogtype (vorm) etc. niet kan zien. maar als je bijv. op youtube zoekt "smokey eye tutorial" dan heb je heeeeel veel tutorials die je precies stap voor stap na kan maken :)

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb de matte kleur donkerbruin, bedoel je dat ik de matte kleur dus op me arcadeboog moet gebruiken voor de diepte? En welke kleur moet ik dan kiezen voor het ooglid? Volgens mij is mijn oog amandel vorm..

Ik heb even een foto van de oogschaduw die ik wil gebruiken van internet gehaald.... Ik denk dat deze kleuren in de buurt komen van de kleuren op de eerste foto toch?

16. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    haar oogschaduwtinten zijn wat warmer, jouw paletje is heel koel, dat kan je oplossen door een matte warm-bruine oogschaduw in de arcadeboog te gebruiken.

dus eerst; primer, dan alvast de matbruinen oogschaduw in de arcadeboog blenden, dan nr 1 over het bewegend ooglid (niet tot in de arcadeboog die hou je vrij) dan blend je de harde lijn tussen de 2 oogschaduws maar probeer alleen die lijn te blenden, en niet te ver naar boven. anders wordt het een zooitje! dan nr 4 op de buitenste helft van het bewegend ooglid, weer voorzichtig blenden. dan 3 op de buitenste v (je maakt vanaf je buitenste ooghoek een > dus langs je wimperrand en een beetje in de arcadeboog. dan weer voorzichtig blenden. dan 3 onder je oog 'smudgen' en nr 2 als higlight bij je traanbuisje (binnenkant oog bij je neus) en als laatste nog weer even lichtjes wat matbruine oogschaduw in je arcadeboog blenden..

dan eyeliner en mascara en voila! dan moet het op de foto lijken :)

hoop dat t duidelijk is

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    oh en ze draagt duidelijk nepwimpers, staat ook net weer even mooier met zo'n look :)

18. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb mij certificaat in Amsterdam behaald, via Scheidegger.
    Heb hem toen in 6 maanden gehaald, erg leuk inderdaad!
    En oefening baart kunst, ik maak mezelf en anderen vaak op in die "Kim kardashian style" voor een feestje enz
    Ik vind dat bijna iedereen deze look wel kan hebben!

Share This Page