sieraad laten vergulden

Discussion in 'De lounge' started by mvEenC, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvEenC

mvEenC Lid

Nov 24, 2013
    65
    10
    8
    Hoi,

wie van jullie heeft er wel een een ring laten vergulden en wat was je kwijt? Ik weet wel dat het aan de soort ring en breedte en dikte ligt maar dan heb ik een richtlijn. Ik heb een ring van mijn moeder laten vergroten. Maar het is een zilveren, en ik draag verder alleen maar goud. ik zit er dus aan te denken de ring te laten vergulden en vraag me af op welk bedrag ik ongeveer moet rekenen.
    Alvast bedankt.

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Even een telefoontje naar de juwelier en je weet het ;)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,795
    113
    tussen 50 en 100 euro

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb eens een hangertje laten vergulden die zilver was. Was erg mooi geworden, maar juwelier waarschuwde vooraf dat het vergulsel er misschien vrij snel af zou gaan. Dit is inderdaad gebeurd (na een jaar ongeveer) Een ring zal waarschijnlijk helemaal snel weer terugkleuren. Ik was niet heel veel kwijt, rond de 20 euro.

5. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

Aug 20, 2012
    429
    0
    0
    Als het een ring is zou ik het niet eens doen... Her laagje wat erop komt is maar een paar micron dik. Bij oorbellen zou het nog wel kunnen, omdat die redelijk vrij hangen. Ring, armband en ketting hebben allemaal huid contact. Zuren in je huid tasten het laagje ook aan. En bij ringen ben je het helemaal snel kwijt, aangezien je met je handen bezig bent.
    Je ziet het heel vaak met witgouden ringen die gerhodineerd zijn, (een platina laagje over het witgoud heen). Dit slijt ook vrij snel.
    Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen, als er eenmaal kleurverschil weer is ga je je heel snel eraan ergeren...

Share This Page