Ik denk dat het zover is...

Discussion in 'Eerste symptomen' started by SaartjeH, Oct 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SaartjeH

SaartjeH Actief lid

Oct 17, 2007
    134
    0
    16
    Receptioniste en leerkracht
    Zaventem
    Dag dames,

Ik ben nieuw op het forum en ben hier terechtgeraakt bij het opzoeken van zwangerschapssymptomen. Ik weet dat niemand kan zeggen of ik zwanger ben en dat dit enkel gaat met een test ;) maar ik wil toch eventjes mijn verhaal kwijt.
    Toen ik 18 jaar was ben ik zwanger geraakt en dat was niet voorzien. Toen heb ik ook een miskraam gehad. Het was erg maar niet erg omdat ik er absoluut niet klaar voor was. Het heeft 3 maanden geduurd vooraleer ik wist dat ik zwanger was. Mijn menstruatie bleef komen en gebruikte zelf nog niet de pil. Ik ben het teweten gekomen omdat ik steeds moe was.. Doodmoe. Op school viel ik slaap enzo. Na 3 maand test en positief.
    Nu ben ik 26 en ben 7 maand geleden gestopt met de pil. Dit heeft natuurlijk al een heleboel verschillende klachten meegedragen en ik lijd aan PMS. Vaak dachten we dat ik zwanger was maar dat was niet het geval. Mijn vriend en ik zijn ook nog niet klaar voor een baby maar als het er is dan is het zo en zullen we er ook al de moeite en liefde in steken.
    Zo'n 3 weken geleden hebben we onveilig gevreeen. Ik heb de morning after pil genomen maar 48 uur later (tot 72 u mag je het nemen zeggen ze). Geen problemen tot 1 week en een half geleden dat ik moe werd. Het duurt en het duurt. Ik ben vandaag zelfs van mijn werk weggegaan omdat ik niet meer wakker kon blijven. Mijn temperatuur is hoger en mijn bloeddruk lager. Mijn buik voelt opgezwollen aan en heb regelmatig korte aanvallen van hoofdpijn. Ik heb ook een 2 weken geleden 2 druppels lichtroze bloed verloren 2 dagen. Nu ben ik vorige vrijdag ongesteld geraakt maar dat duurde maar 2 dagen en het is al gestopt. Ik ben ook naar de dokter geweest en hij zei dat je idd nog kon u menstruatie krijgen de 1ste maand. Ik heb het gevoel dat ik zwanger ben, ik ben ervan overtuigd zelfs. Ik heb een test gedaan maandag maar het bleek negatief. Nu in mijn familie blijkt het de gewoonte te zijn dat ze het pas zien na 3 maand zelf in het bloed. Het kan natuurlijk ook een virus zijn maar dat zou raar zijn aangezien het al zo lang aansleept. Ik denk dat ik niets anders kan doen dan te wachten. Mijn borsten zijn niet pijnlijk maar mijn tepelhof is wel groter en precies zachter. Ook zijn ze iets gespanner maar niets overdreven.
    Dit is een beetje mijn verhaal. Ik wou het met een paar mensen delen om er reactie op te krijgen. Dank je allemaal om te lezen.

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    Ik zou testen! :D

3. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Euhm het zou natuurlijk kunnen dat je zwanger bent, ik zou zeker nog een test doen en eventueel een bloedtest laten doen...
    Maarre ik kan het ff niet rijmen, je zegt dat jij en je vriend nog niet klaar zijn voor een baby maar je bent al wel gestopt met de pil en hebt onveilig gevreeen?
    Niet aanvallend bedoeld maar waarom doe je zoiets dan?
    Succes ermee in ieder geval.
    Groetjes Roelie

4. SaartjeH

SaartjeH Actief lid

Oct 17, 2007
    134
    0
    16
    Zaventem
    Ja, sorry dat ik het niet heb verduidelijkt maar ik ben gestopt met de pil omdat ik geen enkel kon verdragen en had alles al geprobeerd op de markt. Een condoom leek het enige dat ik kon verdragen.

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Is Implanon een ideetje voor je? Ik ben er zelf altijd heel erg over te spreken geweest.

Voor nu: er zit niets anders op dan testen. Als je onzeker blijft even een bezoekje aan je huisarts. Dan weet je het zeker.

Succes,
    Josien

6. SaartjeH

SaartjeH Actief lid

Oct 17, 2007
    134
    0
    16
    Zaventem
    Ik heb daar nog niet van gehoord. Wat is dit voor anticonceptiemiddel?

7. Niet meer actief

Ik zou ook ff een testje doen als ik jou was, dan weet je het idd zeker.

8. SaartjeH

SaartjeH Actief lid

Oct 17, 2007
    134
    0
    16
    Zaventem
    Ik wil gerust een testje doen maar bij mij werken ze maar wanneer ik veel verder in mijn zwangerschap ben. Ik heb deze ochtend bloed laten trekken maar ook daar kunnen ze het pas laat zien. Het is iets in de familie waardoor het hormoongehalte pas zeer laat op gang komt. Spijtig genoeg maar ik zal het wel zien als ik dikker word zeker. Heb ook al 2 dagen van misselijkheid en ijzersmaak in mijn mond... Mijn vriend zij ook dat mijn borsten groter zijn geworden.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Implanon is een buisje in je arm die daar drie jaar blijft zitten en automatisch de benodigde hormonen afgeeft. In tegenstelling tot de pil krijg je niet alleen een onttrekkingsbloeding, maar kan je krijgt een echte ongesteldheid. Er zijn echter ook mensen die helemaal niet ongesteld meer worden zolang als het buisje in hun arm zit. Voor mij was dit een bijkomend voordeel ;).

Maareh... goed, vooralsnog is het alleen maar belangrijk om zo snel mogelijk te weten te komen of je zwanger bent. Ik kan me haast niet voorstellen dat een bloedtest je geen uitsluitsel zou kunnen geven. Die zijn zo gevoelig!

Groetjes en succes,
    Josien

Share This Page