Hallo dames.. moet even mijn verhaal aan jullie kwijt hoor het is zo schokkend! Vanmiddag zaten me vriend en ik achter de computer op internet.. we dachten: een lekker dagje vrij vandaag en lekker niks doen... NIET DUS! Wij wonen in een appartement van 2 hoog, met maar 3 woningen.. wijzelf wonen op de 1e etage in een 3 kamer appartement.. Omstreeks 1 uur gaat de bel heeeel lang achter elkaar, aangezien de intercom het niet doet kijken we altijd vanaf het balkon wie er staat, er stond een donkere lange man voor de deur.. wij hadden zoiets: kennen we niet dus we doen niet open... Ineens horen wij de portiek deur open gaan beneden.. we dachten: misschien heeft de buurvrouw hem binnen gelaten! Deze man horen we de trap oplopen.. wij waren muisstil om te horen of hij straks alweer wegging.. de voetstappen stopte bij onze deur.. hier blijf hij doorgaan met aanbellen.. Het bellen stopte en we hoorden allemaal geritsel en gekraak.. opeens ging de voordeur open! Mijn vriend en ik zaten in het computer kamertje met de deur dicht.. toen we voetstappen in ons halletje hoorden trok mijn vriend de deur open en zag dat de man al in de slaapkamer stond! Mijn vriend en ik waren zo in shock van het feit dat er iemand in ons huis stond en zei: WAT DOE JIJ HIER, WIE BEN JIJ! De man antwoordde hierop: NEE LAAT MAAR LAAT MAAR. En rende keihard naar buiten... Mijn vriend rende naar het balkon en riep: BLIJF STAAN WIE BEN JIJ! De man keek hem aan en zette het weer op het rennen, mijn vriend rende naar beneden en ik schreeuwde van het balkon af dat hij een poortje in was gerend, mijn vriend bellend naar 112 en rennend erachteraan.. hij heeft deze man gevolgd totdat hij na ongeveer 2 km rennen een politie auto zag staan nadat hij de man uit het oog was verloren.. de alarmcentrale had hij nog aan de lijn en zei: ik zie een politie auto ik loop daar wel heen dan kunnen hun helpen met zoeken.. zegt die vrouw van de alarmcentrale: nee hoeft hij is al in de boeien geslagen! Politie thuis geweest, geen braakschade, hij heeft de deur op een ''flipper'' manier opengemaakt hij was al proffessioneel.. dat is als je een creditcard of stukje plastic in de kier stopt en hem dan openmaakt.. Dus dames en heren, de brutale dieven van vandaag komen ook overdag dus houd altijd de knip op de deur of draai hem op slot. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik alleen thuis was geweest, dus geen rustige vrije dag vandaag maar me vriend is de held van de dag geworden politie was er heel blij mee Moest het allemaal even kwijt (sorry voor het lange verhaal)
Chips..... Wou dat ik het niet gelezen had... Nu ben ik nog extra bang! Ben de hele dag thuis, zonder man, maar die samurai katten van mij, doen vast niets als er ineens een man in mn huis staat. (sociale controle is ook heel groot in mijn straat, dus dat scheelt ook wel weer) Maar jemig.. wat zullen jullie geschrokken zijn! Zo ga je toch ook niet met een lekker gevoel de deur meer uit! Brrrr
Nou Moesje... die man van jou is inderdaad de held van de dag te noemen! Ik vind het dapper hoor van hem om die dief zo achterna te gaan! Het is maar goed dat deze vent gepakt is... hopelijk ontstaan er nu geen inbraken meer door deze engerd! Geef je mannetje maar een dikke pluim! Groetjes, Josien
wow heftig zeg Zou er ook niet aan moeten denken om op zo'n moment alleen thuis te zitten. Ben je al weer een beetje over de schrik heen?
Jeetje zeg....inderdaad niet denken aan wat er had KUNNEN gebeuren. Dit is gelukkig goed afgelopen....nu maar verhuizen? Elmo
had ik dit maar niet gelezen.. pff wat een verhaal. het zal je maar gebeuren. jakkes. nou jullie zijn helden.!
Jeetje wat een heftig verhaal. En dat midden op de dag. Bah, zit zelf ook veel alleen overdag. Hoop dat de hond een beetje afschrikt. Hoop voor jullie dat jullie nog slapen vannacht. Jullie hebben een heftige dag achter de rug. Kruip maar dicht tegen je held aan. Hij heeft nu wel bewezen dat je veilig bij hem bent.
Jeetje zeg, dat is nog een schrikken. Eng zeg. Je vriend het ook ontzettend veel mazzel gehad, voor het zelfde geld was de inbreken gewapend... Gelukkig is het allemaal goed afgelopen voor jullie. Maar geloof wel dat de angst er verder goed is zit. Groetjes
Ja me vriend was net voor een uurtje weg.. deed het bijna in mijn broek! alle deuren en op de knip en op slot met de sleutel erin! je weet het maar nooit.. hij zit nu nog achter de tralies maar ik voel me toch veilig als alles helemaal dicht zit!
Jeetje dat is schrikken zeg! Vreselijk! En ook een vreselijk idee dat er zomaar iemand je huis binnen kan komen! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
Goh wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Goede actie van je vriend, heel goed en dapper zeg! En idd, deur op slot.... Blergh, wat eng!
Wow, zal wel schrikken zijn! Ineens een vreemde man in je slaapkamer! Goed dat je zo'n held in huis hebt!
pfff krijg het gewoon benauwd bij ons in het oude huis was er ook ingebroken nou ik durfde er niet meer te slapen was blij dat we gingen verhuizen
Zo, dat is echt schrikken. Wat een lef zeg, zo midden op de dag. Wel een geruststellend idee dat ie opgepakt is.... Die komt niet meer terug. Gelukkig hebben wij honden, maar anders zou ik het eng vinden om alleen thuis te zitten.
WOW wat een held die man van je! Ik moet wel lachen dat hij tegen die dief riep dat hij moest blijven staan zijn vroeg wie hij is hahah zal door de shock komen
bah.. eng zeg.. dat het zo makkelijk gaat he.. Ik zou zeggen.. ik ben nie bang want ik heb een grote hond in huis maar denk op zo`n moment dat ie eerder onder te tafel ligt dan mij
Jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig was je vriend zo bijdehand om er achter aan te gaan. Maarre....als het mij overkomen zou zijn...wie heeft die deur beneden opgedaan? Ik woon ook in een flat. Als ik besluit die deur niet open te doen en die goof staat na een paar minuten bij in de kamer, zou ik verhaal gaan halen. Het systeem van de intercom is er niet voor niets denk ik dan... Wat zullen jullie de schrik in de benen hebben zeg....sterkte
Tjee zeg. Ik hoor het steeds vaker, dat er wordt ingebroken als de mensen gewoon thuis zijn. Ik denk dat ik maar een grote waakhond ga aanschaffen.