Huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Pff, niet echt een hobby van me en ik ben er ook nog eens niet goed in. Maar.. ik vind een schoon huis wel heel fijn.

- Hoe ziet jullie huishoud schema er ongeveer uit?
    - Hoeveel uur besteed je aan het huishouden?
    - Stofzuig je extra met huisdieren?
    - Andere tips zijn ook welkom :D

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben echt een slechte huisvrouw en probeer het hier zo schoon en netjes mogelijk te houden met zo weinig mogelijk werk :cool:. Er zijn bepaalde dingen die ik op vaste dagen doe:

- stofzuigen: beneden elke dag (soms 2x ivm knoeiend kind en verharende katten) en boven 1x per week
    - dweilen: elke maandag en soms extra, zie: knoeiend kind van het stofzuigen
    - wc: elke maandag grondig en om de dag nog een doekje over de bril e.d.
    - wassen: wanneer het nodig is (nu bijvoorbeeld...ik ben moed aan het verzamelen)
    - badkamer: 1x per 2 weken grondig (de douche schrob ik terwijl ik eronder sta)
    - bedden verschonen: elke week

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

Op maandag gaan we zwemmen daarna gaat Lise naar bed en ga ik de hele badkamer poetsen en vaak nog 1 of 2 wassen.
    En verder de standaard dingen zo als afstoffen, stofzuigen en dweilen.

We hebben twee honden en ik zuig 1 keer per dag, als er veel haren liggen pak ik de wiswasser even en als het extreem is zuig ik nog een keer.

Ben per dag zo 2 uur echt met het huishouden bezig en doe natuurlijk veel dingen even tussen door, bij elkaar zullen het heel wat meer uren zijn.

Heb hier niet echt een schema voor de extra dingen die doe ik als het nodig is.

Alleen voor de ochtend heb ik een schema:
    Afstoffen, wc, keuken opruimen, honden kleden uit schudden, stofzuigen en dweilen als het nodig is, soms elke dag soms 2 keer in de week.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier is het schema zo:
    Weekend:
    boven stofzuigen - bedden verschonen - konijnenkooi (ik) en aquarium (manlief) - boodschappen doen
    Vrije dag man: strijken (hoewel dat er opvallend vaak bij inschiet ;))
    Mijn vrije dag 1: boven stofzuigen en poetsen, inclusief badkamer (de ene keer wat uitgebreider dan de andere keer).
    Mijn vrije dag 2: Beneden poetsen en wc uitgebreid schoonmaken. Eventueel dweilen

Elke dag: beneden stofzuigen (met dank aan iRobot) aanrecht, eetkamertafel en salontafel schoonmaken, wc vlug schoonmaken.

Wassen doe ik niet op een bepaalde dag maa een beetje tussen de bedrijven door. (En heb soms een enorma achterstand).

Maar ik moet zeggen dat dit nu vooral het schema op papier is. Het heeft een rijd goed gewerkt zo, maar op het moment is het druk op mijn werk, chaos in mijn hoofd en een puinhoop thuis. Binnenkort maar eens samen met manlief proberen om het huis weer helemaal aan kant te maken en het dan weer bijhouden.

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Huishouden hier gaat wel redelijk. Voor het oog is alles netjes.
    Ben alleen superslecht in het opvouwen van de was en het strijken. Er ligt nu toch een berg op mij te wachten maar heb er gewoonweg geen zin in.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Iedere dag:
    stofzuigen
    dweilen
    aanrecht plus afzuigkap
    toiletten

1 keer per week: (wisselt een beetje welke dag wat)
    badkamer
    boven stoffen en bedden verschonen
    beneden grondig stoffen
    keuken
    badkamer

wassen, strijken etc gaat tussen de bedrijven door..

7. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    beneden doe ik elke dag alles vind ik makkelijk en ben zo klaar omdat alles dan goed word bijgehouden :D

boven doe ik 2 keer per week of vaker als het nodig is.

bedden verschonen 1 keer per week.

strijken doe ik op zondag en woensdagavond.

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik probeer het zo schoon mogelijk te houden in huis
    stofzuigen beneden iedere dag af en toe 2 keer per dag
    dweilen iedere dag
    stofvegen ook iedere dag
    wc ook iedere dag chloor erin en doekje erover 1 keer per
    week tegetjes enzo ook
    kleren wassen bijna iedere dag
    bovenpoetsen 1 keer per week dan ook bedden verschonen en douche poetsen
    keuken ook iedere dag even doekje erover

heb 2 kids en 2.5 dag werken als mijn man op die dagen optijd
    thuis is doet hij het huishouden
    probeer het iedere dag bij te houden dan is het niet zoveel werk

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Het is ook niet mijn hobby, kan me wel wat leukers bedenken :D.
    Maar het is toch iets wat gebeuren moet dus ik probeer ook in zo weinig mogelijk tijd, het zo schoon mogelijk te maken.
    Ik stofzuig iedere dag de woonkamer en de keuken. De slaapkamers en gangen stofzuig ik 2x in de week. Om de dag stof ik alles af. De woonkamer en keuken dweil ik 2x in de week, de rest 1x. Wc maak ik 1x in de week grondig schoon maar ik ga er wel dagelijks met een doekje langs. Badkamer doe ik ook maar 1x in de week. Verder draai ik wel dagelijks minimaal 1 was, vaak wel 2. Bedden verschoon ik 1x in de week, strijken doet vriendlief 1x de week. En verder doe ik dagelijks of 2 maal daags de afwas en maak ik de keuken schoon. Ben gemiddeld zon uur per dag bezig met schoonmaken en tussendoor natuurlijk regelmatig een doek over de tafel en het speelgoed weer bij elkaar dus opruimen kost me ook wel 1uur per dag denk ik.

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik ben er heel slecht in maar houd mij echt aan me schema :)

Maandag:
    beneden verdieping schoonmaken (keuken, woonkamer, wc en hal)
    Dinsdag:
    Slaapkamer oudste 2 kinderen
    Woendag:
    Andere 2 slaapkamers
    Donderdag:
    Badkamer en wc beneden

- elke dag stofzuigen
    - om de dag dweilen

Zaterdag en Zondag:
    de was... (moed en energie ervoor is alleen HEEEL ver te zoeken) Zaterdag was ik en hang ik 3 wasjes op (ik heb een droger maar vertik het om dat ding vaak te gebruiken hihi)

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

op maandag eerst de was daarna allerhande klusjes, (wc, kamer stoffen en zuigen, dweilem beneden -niet elke week- keuken doen etc) dinsdag ook, woensdag de bovenboel, donderdags en vrijdags ben ik niet thuis, zaterdags zuigen.

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

o ja, bij extra tijd klusjes als ramen zemen, buitenboel en tuin doen, bijkeuken schoonmaken en opruimen, altijd wel wat te doen.

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier is maandag poetsdag. Alles afstoffen, vloer schoon en de wc grondig poetsen. De keuken doe ik iedere dag na het eten. Boven 1x per week stofzuigen dweilen en stoffen. De badkamer doe ik dan meteen ook en de douche schrob ik als ik eronder sta anders kom ik er niet goed bij. Verder doe ik de wc om de dag even met een doekje.

Stofzuigen ook tussendoor, moetw el met een hond en knoeiende kids.

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij wonen op een flat met 3 katten, een vogel en 6 cavia's en daardoor zuig ik iedere dag.

Mijn schema:

Maandag: Stoffen, zuigen, dweilen
    Dinsdag: Wassen, wc, zuigen, bedden verschonen
    Woensdag: Wassen, vouwen, strijken, zuigen
    Donderdag: Stoffen, zuigen, dweilen, badkamer
    Vrijdag: Zuigen, wc, keuken

Verder krijgt de keuken iedere avond na het koken een doekje. Denk dat ik per dag zo'n 1,5 a 2 uur met het huishouden bezig ben...

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Elke dag stofzuigen ivm verharen hond en 2 katten (beneden en boven want je neemt het ongemerkt mee aan je sokken)
    2x per week dweilen, als het heeft geregend vaker ivm modderpoten van de hond en kruipend kind
    De was elk weekend en woensdagavond ook een wasje
    De badkamer elke week grondig
    De bedden elke week (heerlijk zo'n fris schoon bed!)
    De keuken elke dag en 1x in de week grondig
    De wc's om de dag
    Kattenbak elke week, zitten goede kattenbakkorrels in dus het stinkt niet.
    Konijnenhok elke week.
    Aquarium was ook elke week maar die gaat weg *YAAAAY!!!! :D*

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pfff nou als ik al die schema's zie word ik al moe hahaha.

Ik houd ook heel erg van een net schoon huis maar ik hou me totaal niet aan een schema. Wel wekelijks de bedden verschonen en bijna dagelijks wassen en bijna dagelijks stofzuigen, maar verder doe ik het zoals het me uitkomt.

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb niet echt een vast schema. Wel wil ik alles sowieso 1x per week gedaan hebben. Stofzuigen en het toilet uiteraard vaker.
    Scheelt, dat wanneer je je huishouden goed bijhoudt, dat het minder werk is, dan dat je het niet bijhoudt en dan grondig door het huis heen moet gaan!

18. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Als er een prijs was voor de slechtste huisvrouw van het land, zou ik 'm winnen. Echt, ik ben een ramp. Hoopte dat het beter zou gaan nu ik zwanger ben, maar tot op heden.. pffff... Vriendlief en ik hebben dit weekend het hele huis aan kant gemaakt, met de bedoeling om het NU ECHT bij te gaan houden. Je raadt het al, dat is geen nieuw voornemen, heb ik al minstens tien keer gehad:D
    Maar.. het idee dat er straks een baby rondkruipt helpt wel. En ik kan maar beter nu vast wennen aan het nieuwe huishoudschema.. Het idee dat de baby straks last heeft van de kattenharen vind ik verschrikkelijk. En ja, ik hou ook van een schoon huis. Heb alleen zo'n ontzettende hekel aan poetsen...

Schema tot aan dit weekend:
    Stofzuigen 1x per week (echt kansloos weinig met twee verharende katten, die niet buiten komen
    Stoffen hooguit eens per twee weken
    Badkamer 1x per maand
    Boven stoffen en stofzuigen, 1x per maand.

Echt niet goed! Vanaf nu vaker! echt echt echt!!!

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @kawaii

Misschien moet je ff Google hoe slecht katten haren voor baby's zijn, hoop dat dat helpt.

20. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mijn schema:
    maandag: Stofzuigen, keuken grondig, wc in de chloor zetten, wasje draaien. even doekje door de woonkamer , katten bakken verschonen
    dinsdag: wc grondig, Slaapkamers stofzuigen en dweilen en het normale stofzuigen. Was draaien
    woensdag: Woonkamer grondig oftwel stofzuigen dweilen doekje over alles halen
    donderdag: stofzuigen, wassen, kattenkamer doen (houd in krabpaal schoonstofzuigen grondig, Stofzuigen dweilen en kattenbakken doen)
    Vrijdag: stofzuigen, wassen, badkamer grondig.

de wc doe ik elke dag met chloor.
    wassen doe ik ook vrijwel iedere dag zoals je ziet.. soms een dag niet nodig..
    Bedden verschonen 1 x in de week.

Met mn winter en zomer opruiming (lees: alles schrobben en uitzoeken) ben ik wel meer bezig en langer.. dan haal ik de kledingkasten leeg, maak ze schoon was de kleding en leg de winter/zomerkleding in de kast. ruim alle voorraad kasten op en haal dr een doekje doorheen.. ben echt een schoonpoetser haah

Deel Deze Pagina