grrrr. nieuwe buren...

Discussie in 'De lounge' gestart door loesjej, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik lees ook in je verhaal dat je wat het meegemaakt.. wat terug komt?

je bent erg zwart/wit, het lijkt erop dat er voor jou geen middenweg is.

Ga toch gewoon naar ze toe, desnoods stel JIJ je voor bij dit soort mensen. :)
    Het kunnen best leuke buren zijn waar je over een jaar een glas wijn mee drinkt.
    Maak het jezelf niet zo moeilijk ;)

Slaap lekker!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gewoon een bloemetje of doos bonbons kopen en ze welkom heten in de buurt. :) Kan je gelijk een praatje maken en even diplomatiek beginnen over wat je dwars zit. Misschien is het wel "ruwe bolster.....blanke pit" type en hebben die mensen een hart van goud. Wat dat betreft kan je idd niet op het uiterlijk afgaan. ;) Begrijp wel dat je angstig bent vanwege vervelende ervaringen met buren in het verleden blijkbaar, maar dat wil niet persé zeggen dat deze mensen ook zo zijn. Geef ze in elk geval een kans! Grote kans dat het heel erg meevalt.

3. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land

Jij zegt het precies goed! :) haha, ik kon mijn woorden vandaag niet goed vinden :)

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dan begin je het eerste gesprek er nog niet over, je kan toch ook gewoon eerst een praatje maken over hun nieuwe huisje ofzo ? Of je voorstellen als nieuwe buur, dan kijk je gewoon hoe het gesprek loopt en loopt het vlotjes dan kan je het zeggen en loopt het anders dan wacht je gewoon nog even ...

Gewoon een praatje maken lukt je toch wel ?

5. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik vind persoonlijk dat je heel bevooroordeelt reageerd.
    Als je direkt al begint te zeiken over je buren dat zegt meer over jou dan over je zogenaamde tokkie buren. Ik snap het probleem niet ze moeten de boel toch klaar krijgen of ben jij geruisloos verhuisd?
    Doe niet zo moeilijk zal wel snel over zijn en als ik die buren was en ik woonde naast zo'n bekrompen buurvrouw was ik net zo ongelukkig als jij.

6. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0

ik kan niet slapen dus...

LEES!!!!!!!!!!!!! ik heb ook een tattoo :$:$:$:$ en geen polo...:$ schokkend???

7. chantal1984

@Loesej: Kan je wel een gewoon gesprek met die mensen aan ? Durf je dat wel ?

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dus ben je ook bang voor jezelf????

Je snapt niet wat wij bedoelen meid...je doet een beetje kortzichtig namelijk!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is nog maar drie dagen. Even door de zure appel heenbijten. Iedereen zit in de shit als ze net verhuisd zijn. Probeer het van hun kant te zien.

Wij zitten hier met nieuwbouw en we hebben nog geen tuinen. De eerste 4 dagen zaten we helemaal op de kijk, zonder gordijnen en een grote pui, een kleine tuin en iedereen die langs kwam kéék ook gewoon. Heel onrustig wordt je ervan.
    Daarna kregen we wel gordijnen, maar dan nog, iedereen probeert bij je binnen te kijken. Daarnaast zitten wij op de hoek en grenzen we aan de parkeerkoffer. De buren en verderop en al hun bezoek en mensen die kwamen helpen, liepen gewoon door de tuin heen, want dat was korter. Ondanks dat onze tuin gewoon een hoop zand was en het paadje achterlangs al wel betegeld was.
    Nou ja, niet iedereen deed het, maar wel een hoop.

Ik vond het in het begin ook niet fijn, maar zo was de situatie nu eenmaal. Wat ik heb gedaan: Zwaaien! Gewoon vriendelijk zwaaien en bij jezelf bedenken dat het snel over is. We zijn nu 4 maanden verder en we hebben eindelijk een tuinmuur aan de zijkanten, dus niemand loopt meer door de tuin. Aan de achterkant is het nog wel open en aan de zijkant zit de poort er nog niet in, dus ik zit nog wel in de kijk, maar dat maakt niet uit. Nog even en we hebben echt een tuin ;)

Ik hoop dat je dit snel los kunt laten, want hoe meer je je er aan gaat storen, hoe slechter het is voor de band met je buren. En je weet: Beter een goede buur dan een verre vriend!

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    whatever, je snapt het niet tot je in een soortgelijke situatie komt, en als dat onverhoopt zo mag zijn dan wens ik dat jullie bek dan net zo groot mag zijn als nu
    toedeloe
    :p

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het punt is dat je er een probleem van maakt, dat ze tattoo's hebben, vet haar e.d. Maar niet iedereen met tattoo's is een 'aso'.. ik heb er zelf één en mijn man is bezig met zijn 5e en eind juli komt de 6e erbij.. Ik denk dat daar iedereen over valt.. Je oordeelt over de mensen aan hun uiterlijk.. Dus mensen met tattoo's zijn asovolk (even samengevat).. En ik denk dat als je wat minder naar de buitenkant kijkt en wat meer naar de binnenkant, je het een stuk makkelijker maakt voor jezelf..

Nogmaals, mijn man ziet er echt aso uit met die tattoo's als hij in de zomer zonder shirt op ons bootje zit, of met de buren achter het huis, maar het is echt een lieverd..
    Wat ik probeer te zeggen is, hoe iemand er ook uitziet (zoals mijn man) het zegt niet altijd iets over de binnenkant..

12. IdaDida

IdaDida Lid

26 jan 2009
    33
    0
    0
    Utrecht
    Draga, je neemt me de woorden uit m'n mond.

13. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    hear hear!!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou ja zeg! :$:$:$

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.148
    113
    Home

dan proberen we je te helpen door tips te geven en dan ga je zo reageren.
    lekker kinderachtig.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

Begin eens gewoon met een praatje. Laat al die dingen even liggen, eerst kennis maken. Dan weet je ook meteen wat voor types het zijn en kun je later bedenken of en hoe je er alsnog wat van gaat zeggen. Geeft ook een betere indruk dan meteen in het eerste gesprek al beginnen met 'zeuren'. Kan ook zijn dat ze buurvrouw er dan zelf over begint: "Sorry dat we steeds over jouw paadje lopen, maar ons paadje ligt nu nog open..."
    Dat zou toch al veel schelen?

17. chantal1984

Zo'n grote bek als dat je nu hebt zo'n grote bek moet je hebben tegen je buren en niet tegen ons die je allemaal willen helpen,
    heb je nu al denk 4 keer wat gevraagd en je geeft gewoon geen antwoord.. Wil je wel hulp / tips of heb je gewoon zin om ff te zeiken ?

18. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    chantal AMEN zeg jeetje

19. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Jeetje,

typisch hoor.. een meid met een grote bek maar weinig wol. ;)
    sorry hoor, maar lees eens terug hoe jij reageren kan, en gal spuugt op een forum.
    Maar wel in je broek poepen om een paar bouwvakkers?! kom op meid, schop jezelf eens onder je kont!

20. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Oh, en ff ter aanvulling.

Ik durf echt wel met mijn buurvrouw te praten hoor! met of zonder tatoeages.
    Met mijn bek is niets mis :)

Deel Deze Pagina