Ik heb net kruidenboter gemaakt, van roomboter, peterselie en knoflook. Het was best lekker, maar toch ontbrak er wat naar mijn gevoel. Hoe maken jullie de kruidenboter ?
Roomboter paar minuten laten mixen in de keukenmachine, dan verse (!) bieslook, knoflook, zout, peper, maggi en eventueel wat chili/sambal. En voor de verandering wel eens een fijn gemalen rode puntpaprika (zoet). Mmmmm...
Wij hebben van de makro een pot poeder wat bij de smeer boter moet. Is echt hele lekkere! Vaak nog lekkerder als in restaurants! Natuurlijk gaat niks boven echte verse maar deze is zo gemaakt dus handig om in huis te hebben Oh en dan maak ik ook altijd zelfde recept als angellove.. Verse bieslook knoflook peper zout en die paprika erbij is zeker een aanrader!
Provençaalse kruiden en wat Cajun kruiden om het een beetje pittig te maken. En wat grof zeezout. Vaak neem ik een goedkoop kuipje kruidenboter als basis.
Ik koop meestal gewoon een bakje "zelfgemaakte" bij de slager van de AH Zelf maken kost denk ik duurder en kost toch wel wat tijd. Maar nu ben ik geen keukenprinses moet ik zeggen hihi, dus daar zal het wel aan liggen
Zeezout ipv. gewoon keukenzout/tafelzout is nog lekkerder! Verder als hiervoor beschreven, al maak ik 't ook wel eens even vlug; - boter - knoflook (veeeeel, jammie!) - peterselie (diepvries, uit zo'n doosje) - zeezout
hmmm ik heb zo een lekker recept 1 pakje roomboter 4 tenen knoflook sap van een halve citroen en flink wat bieslook dit goed door elkaar prakken en een nacht in de koelkast zetten volgende dag op tijd eruit halen en hij is zo lekker, ik sta erom bekend en maak deze altijd krijg alleen maar complimenten (4 tenen is een gemiddelde smaak zelf houd ik van 1 extra )
Mijn schoonzusje had altijd zon potje met kruiden, die hoefde je alleen maar bij de roomboter te doen. Was ook erg lekker
Me 2! Op 1 pakje roomboter van 250 gram 2 zakjes met nog wat knoflook en extra bieslook. Krijg er altijd complimenten over.
wij hebben poeder van de sligro. hoef je alleen zelf boter bij te doen en is eigenlijk best wel lekker en zooooooo makkelijk