Iemand een idee of dit koortsuitslag is? Zoonlief heeft sinds nu bijna 48u koorts/verhoging. Omdat hij zo weende van pijn in zijn mond zijn we gisteren bij de ha geweest: virale angina. Koorts is nu minder vandaag, maar nu dus die uitslag en wordt alleen maar erger: volledig rug, borst, bovenarmen en wangen. Bekijk bijlage 366877
het lijkt mij een kinderziekte te zijn .... rode hond. Rodehond - Wikipedia hierboven de link lijkt er fel op mijn broer heeft het vroeger ook ooit gehad daarom herken ik het meteen !
Hetgeen ik tegenkwam op google was dus ook rode hond. Maar dacht dat hij daarvoor gevaccineerd was? Hij heeft alleszins al zijn vaccins gehad.
mijn broer was er ook voor gevaccineerd volgens mij , zou echt niet weten wat het anders zou zijn ... misschein toch even terug naar de HA ?
Chloe heeft dit ook gehad en onze huisarts zei dat dit kan ontstaan en te maken heeft met het afweersysteem, dit kan zich op vele manieren uiten!
Had met de ha gebeld om te vragen of rode hond kon ondanks vaccin. Maar dat kon niet. Ha vertrouwde het niet en moest dadelijk langsgaan. Nu blijkt het roodvonk te zijn. Dadelijk kuur antibiotica gestart.
Nee dan is de uitslag niet zo fel aanwezig volgens de dokter. Hele buik en rug staan vol, bovenarmen tot aan de ellebogen en wangen. En dat verklaard ook zijn witte tong. En keel is zwaar ontstoken.
Wauw dat komt eigenlijk helemaal niet zo veel meer voor. Heeft hij ook zo´n aardbeientong? Rood met van die spikkels, lijkt op een aardbei? Wees voorzichtig, roodvonk is heel erg besmettelijk!
Ik heb eigenlijk niet op z'n tong gelet. Maar vanmorgen zei hij dat hij een melktong had, helemaal wit terwijl hij alleen wat water had gedronken. Manlief was dit opgevallen maar hebben er toen niet verder over nagedacht. Tot die hele uitslag er kwam. Dokter heeft z'n mondje en keel wel goed bestudeerd vanavond. We proberen heel goed op te letten met ons meisje, maar ze heeft toch zoonlief z'n tutje heel even kunnen bemachtigen met snel te zijn... Hebben vorig jaar al met 2 zieke kindjes kerst gevierd, dus ik hou er dit jaar ook maar rekening mee.
Ik weet niet wat het is want ik kan het niet zien Wil alleen maar zeggen dat het best rode hond kan zijn. aangezien ik zelf tijdens mijn eerste zwangerschap ooit was ingeent en hier niet voor beschermd was. voor dat we met de 2de begonnen mij opnieuw laten enten, Echter bij de 2de zwangerschap was ik ook niet beschermd, het blijkt dat mijn lichaam de antistoffen van deze injectie niet opneemt, dus je kan het wel degelijk nog krijgen ook al ben je ingeent, dat wilde ik zeggen,
Keelpijn/ontsteking in combinatie met rode uitslag dan is het eerste waar je aan denkt roodvonk. Roodvonk komt nog regelmatig voor. Nijntje, je mag gerust een foto sturen via fb, dan wil ik wel even kijken. De oudste heeft vorig jaar roodvonk gehad maar knapte gelukkig redelijk snel op van de antibiotica. Beterschap voor je mannetje!
Mijn dochter had dit een tijdje terug ook. Leek op rode hond volgens onze huisarts, maar daar was ze net tegen geënt. Al zegt dat niet alles idd... Het duurde bijna een week tot het weer wegtrok. Ze had er ook hoge koorts bij, dus de conclusie van de ha was koortsuitslag of een ander onbekend virus. We moesten het aankijken en gelukkig trok het vanzelf weer weg. Nu moet ik zeggen dat onze dochter bijna altijd koortsuitslag krijgt bij hoge koorts, maar dit zag er wel anders uit. Dat vond de ha ook, hij wist echt niet met zekerheid te zeggen wat het was, maar het kon in ieder geval geen kwaad.
De ha heeft hem gisterenavond nog gezien, maar toch bedankt. De antibiotica slaat ook al aan. Vandaag niet meer aan de 38 graden gekomen. Wel met momenten nog vuurrode wangen en idd een frambozen- of aardbeientong (weet niet meer hoe het heet). Kan roodvonk eigenlijk nog terugkomen of is het zen eenmalige kinderziekte? Dochterlief heeft weer de tut kunnen bemachtigen Manlief moest even opletten toen ik aan't koken was. Lees wel overal dat het voorkomt tussen 3 en 6 (volgens ene site) of 12 ( volgend andere site)