Je had het niet helemaal goed verwoord. Ik begreep het ook als: laat haar maar lekker in haar eiegn sop haarkoken, denk dat bootsje dat ook zo begreep. Denk dat je tip wel goed is idd. Wat ontzettend erg voor je buurmeisje en ook dat niemand er verder wat aan wil doen. Zou toch echt de politie in blijven schakelen als je hoort dat het uit de hand loopt. Moeten ze zelf maar horen of dit normaal gedrag is. (Mag hopen van niet). Dit moet voor jullie idd ook erg zijn steeds aan te horen.
Ja, zo denk ik er zelf ook over, maar ik heb mijn gezonde verstand nog en niet iemand die me geestelijk mishandelt, intimideert etc. Makkelijker gezegd dan gedaan als je zelf niet in zo'n situatie zit.
Oh vandaar. Met nie mee bemoeien bedoelde ik niet in hun gezicht.. Straks spannen ze ineens samen, gekke lui, Maar dat ze advies wilt over wie ze kan bellen of doen wel goed! hopelijk zo beter verwoord
ja ik snap hem nu haha ik dacht dat je bedoelde dat ts helemaal niets moest doen.. net doen alsof ze niets hoort en ziet..
Ik zat helaas ook in zo'n situatie! Maar dan met een vader. Ik weet dus heel goed hoe dit meisje zich moet voelen. Ik was dan ook op mijn 18ede deur uit!
Ik snap op zich wel dat ze bang is om daar weg te gaan. Ze heeft geen werk of wat dan ook. Geen vrienden, geen verdere familie (naar wat ik hoorde is er nog een andere dochter, maar daar hebben ze geen contact meer mee). Ze heeft niemand om te benaderen voor bescherming of steun. Meisje zelf is trouwens ook psychisch ontspoord, maar dat is natuurlijk niet zo gek. Volgens mij is ze compleet geïsoleerd en daarom heel moeilijk aan te spreken. Nu ik dit zo allemaal zit te typen besef ik me pas hoe serieus dit eigenlijk is.. toch maar weer de politie erbij halen als het uit de hand dreigt te lopen.
Ja zou de politie ook blijven bellen. En je kunt de wijkagent benaderen via de email en het verhaal voorleggen.
Is het AMK hier nooit eerder voor benaderd toenhet meisje nog niet meerderjarig was? Want als ik dit zo hoor is het een lang lopend probleem. Dat zal dus ook niet 1-2-3 stoppen. Ik denk niet dat je meer kunt doen dan blijven bellen met de instanties. Als je moet gaan overleggen met je burenom "eruit te komen" van de woningbouw, dan zou ik proberen om de ruzies niet te benoemen. En zeker niet dat je de inhoud hoort en de politie belt oid. Als je het hebt over "geluidsoverlast" lijkt mij het persoonlijk iets veiliger zeg maar. Als de buurvrouw het in dr hoofd krijgt dat jij verantwoordelijk bent voor alle politie bemoeienis, lijkt me dat niet een prettig idee.
Er is toch ook een steunpunten huiselijk geweld?! Lijkt me dat dit dan daar onder valt. Misschien hebben zij tips....
Lawaaiklachten gaan via de woningbouw. De meeste woningbouwen hebben er een heel protocol voor, waarbij je eerst de buren zelf aanspreekt, daarna eventueel met een bemiddelaar erbij gaat praten en dan als laatste mogelijkheid kunnen ze zelfs die mensen uit huis zetten...