wie heeft ook vaarbewijs 1? Vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Tord, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik ben bezig met vaarbewijs 1. Over het algemeen lukt het best goed, maar ik zou graag op een andere manier een uitleg zien van hoogtes en dieptes berekenen als in mijn boek.

Kan iemand hier dit misschien heel goed uitleggen op papier, of heeft iemand misschien een goede link?
    Ik zou er heel erg blij mee zijn!

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hm kan je niet helpen, ben zelf gezakt omdat ik er ook geen kont van snapte hihi
    ik snapte heel veel dingen niet, mijn vriend wel die is min of meer ook op gegroeid op de boten van zijn peetvader.
    kan je niet een paar keer mee met iemand voor de kennis?

ach mijn vriend heeft hem en de boot staat nu tekoop.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Mijn man weet veel. Maar hij slaapt nu al dus kan pas morgen iets vertellen.

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Jeetje Anica wat zonde! Wil je het niet nog eens proberen?
    Bosi, als je eens na zou kunnen vragen... zou heel lief zijn :).

Bedankt meiden!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ga het morgen vragen. Kun je me helpen herinneren? Ik vergeet soms weleens wat ( ontzwangeren, nog twee weken, ha ha)

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb deel 1 en 2, wat wil je precies weten?

edit: niet alles gelezen, ga even voor je zoeken!

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Haha, heb even gekeken op mijn pasje, heb het op 25/3 2002 gehaald, hele tijd geleden alweer.
    Wat snap je niet? Ik heb destijds van deel 1 alles uit het boek geleerd, gewoon uit je hoofd knallen want meer is het eigenlijk niet. Deel 2 is een stuk moeilijker met al die berekeningen van stromingen en windrichting enz.
    Maar goed, als je nog iets wilt weten geef je maar een gil ;)

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Het is deel 1. 90% is inderdaad gewoon leren, dat is het probleem niet. Maar in mijn boek staat zo raar uitgelegd hoe je de hoogte en diepte moet berekenen, welke margen je hebt als je onder een brug doormoet enzo met NAP, WW enz. Dus ik ben op zoek naar een duidelijke omschrijving van deze "rekensom".

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb het destijds uit het boek geleerd. Wel nu net even gegoogled maar vind alleen teksten uit de wateralmanak of specifieke wad-berekeningen of van de westerschelde en zo.
    Heb je ook een cursus erbij of doe je het helemaal alleen?
    En heb je/hebben jullie ook al een boot? :D Welke?

10. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    nee ga het niet nog een keer proberen, ik kan namelijk echt niet leren, krijg dingen heel moeilijk in mijn kop en ik ben echt niet dom ofzo hihi maar het lukt me gewoon niet.

en de boot staat al 2 jaar tekoop, heel jammer maar is niet anders.
    we hebben 2 honden, een kleine meid en geen tijd.

11. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Hoi Tord,

Mijn hubbie is met deel 1 en 2 bezig en moet de 27e examen doen.
    Hij wil het je best uitleggen want het is een kwestie van heel goed lezen en dan uittekenen wat je gelezen hebt.
    Er is geen kant en klare formule met hoe het moet doen en dat heeft puur te maken met de verschillende waterpeilen, brughoogtes, sluisdieptes enz.
    Maar als je het misschien iemand ziet doen is het wat visueler.
    Wij wonen vlak onder Utrecht, je bent van harte welkom.:)

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    als ik mn boek vandaag of morgen vind (midden in verhuizing/verbouwing) wil ik je wel helpen?
    vind het lastig om ze uit mn hoofd voorbeeld te geven hoe het zit, maar ik snap het wel;)

13. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    of je moet even een verhaaltje uit jouw boek hier neerzetten? dan kan ik er ff naar kijken;)

14. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik heb ook mn vaarbewijs 1. En geef maar een voorbeeld. Dan zijn er allicht dames hier die uitleg kunnen geven en wie weet ik zelf ook wel hahah. Vriend is nu bezig met 2. Dus daar kan ik t ook aan vragen.

15. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Goh wat leuk dat er hier zoveel zijn met een vaarbewijs, had ik helemaal niet verwacht eigenlijk!

16. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik sta er ook van te kijken dat er toch een aantal hun vaarbewijs hebben. Wel leuk. Dus als we kunnen helpen...geef maar een voorbeeld.

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    als schippersvrouw-zijnde heb ik weinig keus he;)

18. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ja dat klopt inderdaad. Hier een man leren kennen met een boot en die zei: schat, als jij nou ook eens je vaarbewijs haalt.... dan haal je er gelijk deel 2 bij want dat heb ik niet.... :D
    En dus was ik de pineut maar ach, ben stiekum wel trots dat ik deel 2 ook heb want als we op zee varen kan ik het nooit laten om te zeggen dat hij dat wel kon vergeten als ik niet naast hem zou zitten haha.

19. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    die opmerkingen ken ik... als je dan toch (nog) bezig ben, doe die dan ook gelijk:D;)

20. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    bedankt voor de hulp allemaal! Ik heb de tekst nog 10 keer doorgelezen en het antwoord terugberekend naar het vraagstuk. Nu is het me eindelijk duidelijk :).
    Volgende week vrijdag ga ik examen doen, heb er een goed gevoel over maar het blijft wel spannend nog. Ik laat het hier zeker even weten, naderhand!

Share This Page