Volgens mij staat deze er nog niet tussen. Ik weet het nog niet. Krijg de hele familie over de vloer met bij elkaar 5 kinderen tussen de 1 en 7jr. Bij elkaar 7 volwassenen. Wat staat er bij jullie op het menu?? Wie weet kunnen we elkaar aanvullen, ik ben benieuwd!
mijn verzoek tot kipnuggets is helaas afgewezen (heb een ernstige nuggetsverslaving sinds mijn zwangerschap). eet geen een dag thuis, dus gaat een verassing worden voor me. maar 27 december: kipnuggets!!
1e kerstdag bij schoonouders: (6pers) voorgerecht :zalmpakketje (wij) hoofdgerecht: kabeljauw, groenten, en aardappelgarnituren. (souders) nagerecht: vanillemousse met vruchten en portsausje (szusje) 2e kerstdag bij mijn ouders: (9pers) mosterdsoep (ik) en groentesoep (mam) + stokbrood kippeborststuk, rollade, aardappelkroketjes en puree en veel groente nagerecht: ijs (viennetta en stracciatella en slagroom) +bij beide ouders 's ochtends eerst uitgebreid ontbijten/lunchen.
Hajhaj meiden, Ik heb geen idee wat er op het menu staat voor kerstmis! We eten namelijk bij schoonmams &schoonpaps Maar ik hoorde al speculeren over zalmfilet enzo(A). Daar ben ik helemaal weg van! Dus doe even mee hopen meiden Kuss &liefs
haha wij hebben een super uitgebreid kerstdiner... 1e kerstdag hier thuis met schoonvader (jippie NOT) gaan we Gourmetten 2e kerstdag bij mijn familie.....gaan we (tadaaaa) gourmetten... Vind dat wel heel gezellig vorig jaar hadden we heen heel menu met kalkoen en alles maar dat is niet aan mij (zeker een vegetarier) besteed.....nee heb nu al weer zin in de gourmet.....zonder gerookte zalm voor mij helaas :s hahah
Haha, ik wil graag zalm! Maar gourmetten is idd ook heel lekker, orgineel ook hoor Maarre, 2e kerstdag is voor ons nog een verrassing! Ik denk dat we sowieso 's avonds wat gaan drinken met een stel vrienden! Maar zeker weten doen we het nooit! Aangezien mijn vriend vaak van de last minute afspraken is Kus &liefs
Bij m'n schoonouders heel veel vis (zijn katholiek) op kerstavond. Heb ik geen fuck aan, ben vegetariër. Dus ik zal wel mijn eigen vega stukkies meenemen en veel Poolse salade eten met mayo, erwtjes, wortel en appeltjes. Dan bij mijn ouders ik denk boontjes, aardappelkroketjes, puree, witlof met kaas uit de oven, vleesvervangertje en bergen met ijs. En veel toast met kruidenboter. Tweede kerstdag gaan we een patatje halen denk ik.
Pppfft ik zit al vol als ik er aan denk... 1e kerstdag bij mijn ouders varkenshaas met allemaal groente. Soep vooraf natuurlijk en een dame blanche (JUM! ) achteraf. 2e kerstdag lekker thuis, heb een super gourmetschoutel samengesteld 3e kerstdag ( zucht ) bij de opa en oma van mijn man. Ook een heel menu, geen idee wat allemaal. Daarna hoef ik denk ik een week geen eten.
@Aszz Ik snap jouw punt.. Mensen slaan ook altijd in met Kerst alsof er een WO III komt ofzo! Ik weet niet maar op 2e kerstdag zijn de meeste winkels al wel gewoon weer open! Maar goed, eten heb je iig in die 2dagen gedaan voor 2weken! Kus &liefs
Wij eten 1ste kerstdag s'middags warm bij mijn schoonouders.. Soep met stokbroodjes en varkenshaas/kip/rollade/ salade en verse pudding met vruchtjes na.. Jummie! 2e kerstdag ga ik met mijn werk uiteten.. Vooraf kippensoep, daarna zalm met aardappeltjes en verschillende groenten en na een heerlijke cappuchino.. Is allemaal al geregeld..
Snap die heisa nooit zo om kerstdiners... Al dat ge(vr)eet en die afschuwelijke drukte dagen van te voren overal... Hier al jaren de goede gewoonte om helemaal niets aan kerst te doen, behalve lekker om vier uur al aan een wijntje zitten dan. Vermoedelijk wordt het iets als: dag 1: brood met omelet dag 2: bij mijn ouders... friet, sla, en vleesvervanger dag 3: weer heerlijk thuis & gewoon boerenkool ofzo.
Goed zo niet teveel inslaan Meeste bleef bij ons toch altijd staan tot volgend jaar Kerstmis.. &Rarara, dan was het over de datum:O!
helemaal mee eens. kerst lijkt tegenwoordig meer een freetfestijn als waar het werkelijk omdraait maar goed dat terzijde. en iedereen moet doen wat ie wil verder eerste kerstdag: of ouders komen hier of wij daar ( zijn we nog niet over uit) maar dan is het gewoon aardappels, lekker stukje vlees en groente, ijstaart 2de kerstdag wil ik denk ik lekker met zijn drieen fondeuen ofzo 3de kerstdag: pfff frietje? chinees? brood?
kerstavond komen ze bij ons rond 8 uur en maken we tappas hapjes en een wijntje erbij 1e kerstdag gaan mij man en ik gourmetten 2e kerstdag bij mijn vader en zijn vriendin eten. ik heb dit jaar niet bakken vol met chocola en snoep heb 1 doosje verse slagroomtruffels bakken zelf een heerlijke cake.(lekker met kerst de geur van vers gebakken cake/brood) tussende middag lekker ragout in een bakje smorgens ontbijtje met croissantje en broodje en lekkere vleeswaren
3e kerstdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik vind 2 al genoeg hoor! gewoon zondags de winkels open is een heel normale zondag en zeker geen kerst meer
Heerlijk kerst, lekker gezellig met zijn allen aan tafel, en heerlijk in de keuken staan. Eerste kerstdag met schoonouders + mijn vader + zijn vrouw bij ons thuis: voorgerecht: Trio van vis, bestaande uit een venkelsoepje met hollandse garnalen, tartaar van tonijn en een papillot van gerookte zalm gevuld met zure room Hoofdgerecht: gebraden rosbief, knolselderijpuree, stoofpeertjes en nog een groente Nagerecht: limoentaartje van mascarpone met een coulis van rode bessen. Mjammie!
Heel makkelijk. Eerste kerstdag zijn we bij mijn schoonouders en is het standaard gourmetten (helaas halen ze vlees bij een niet zo lekkere slager, maar dat heeft weer een voordeel dat ik mij niet zo vol eet). Tweede kerstdag zijn we lekker thuis met zijn drieen en wordt het waarschijnlijk gewoon gewoon pannekoeken.