hier ook gegooi met sneeuwballen, ach ik vond het niet zo erg omdat de moeder gelijk naar buiten kwam en er wat van zei, tot er met vuurwerk werd gegooid, ik kon dat ding nog net wegkaatsen, boos dat ik was! welke mongool gooit er nou vuurwerk naar iemands hoofd!
Werkelijk wat kan een sneeuwbal nou echt aanrichten? Ik maak mij er dus totaal niet druk om. Desnoods ga ik mee doen en oja mocht je er van af willen vraag ze iets positiefs voor je te doen in ruil voor wat centjes ofzo, moet je kijken hoe snel het voorbij is.
nou ja, Babsie, een flinke sneeuwbal of een kleine ijsbal kan al gauw je raam verpesten. Plus dat er vaak steentjes oid in zitten wat krassen op je auto/raam maakt. Tegen je voorhoofd doet het ook knap zeer Daarnaast vind ik het gewoon niet kunnen, ook al richt het geen schade aan: je gaat niet express naar andere mensen gooien of hun huis bekogelen, alleen omdat je het leuk vind. Zodra er sneeuw valt, gebeuren er dit soort dingen. Maar ik vind "per ongeluk" mijn raam raken héééél wat anders dan er expres op proberen te mikken
afgelopen februari had het hier zo gesneeuwd, ik moest autorijden en een hele grote groep jeugd die een dag vrij hadden begonnen alle auto's die voorbij reden te bombarderen. nou ik met mn zwangerschapshormonen helemaal overstuur, ze knalden bijna mn ruit eruit, uitgestapt en kreeg een lading harde sneeuwballen naar me toe, ik schreeuwen en half huilen, zag 1 van die jongens dat k dikke buik had, helemaal geschrokken want dat moest toch niet... nou ja toen was het al te laat. ik kon niet meer verder rijden, zo stond ik te trillen. mn vriend moest toen ook uitstappen en verder rijden. aqchteraf voelde ik me zo dom dat ik niet gewoon door was gereden, maar op het moment zelf was ik zo boos en beschermend voor mn baby in de buik. voel me nog dom nu ik er aan terug denk...
whaha nou die van mij valt ook niet in de categorie "klotekinderen" . Ach hij is enthousiast door de sneeuw en tja aangezien mama niet naar buiten komt dan maar proberen te mikken op haar terwijl ze bij het raam staat ( geen 1 die raak zou zijn geweest). Manlief ging naar buiten werd ook bestormd door hem en zijn vriendjes, hij ging gewoon gezellig meedoen...ze haakten al snel af
Nou het was even rustig geweest...... Maar net begon het weer! Eerst een sneeuwbal tegen de raam daarna belletje gelel (in de hoop dat ik naar buiten kwam natuurlijk maar zowiezo als er iemand na 20.00 aanbelt en ik ben alleen thuis dan doe ik niet open) daarna weer een hoop sneeuwballen tegen de raam Rustig ademhalen en gewoon verder met internetten en t.v kijken En nee het is niet alleen bij mij thuis ook bij beide buren, al zijn ze bij de ene buren wat voorzichtiger ermee omdat ze weten dat de buurman thuis is (dat is altijd het rare he als ze weten dat er een man thuis is dan doen ze ineens voorzichtiger) Ow en iemand die zich afvroeg wat een sneeuwbal kan aanrichten? Nou een hoop! Vorig jaar ergens schijnt er bij een van de buren namelijk een raam te zijn gesneuveld! Ik neig er toch na om morgen eens bij de moeder langs te gaan en eens te vragen of zij haar kinderen nooit heeft geleerd om niet tegen andermans ramen te lopen smijten met sneeuw (en nogmaals: als het er 1 of 2 per ongeluk zijn vind ik niet erg maar echt zo'n 10 - 15 achter elkaar? en dan meerdere keren op een avond? (terwijl ik niet meer naar buiten ben geweest en ze heb genegeert) zal zijn moeder ook niet leuk vinden als ze dat bij hen thuis deden!) Ow en we zijn allemaal jong geweest dat klopt! Maar ik heb never nooit geen sneeuwballen (in dit geval zijn het echt ijsballen) tegen andersmans ramen lopen smijten! Mijn ouders hebben mij geleerd om niet zulke dingen uit te halen en van andermans spullen af te blijven... En oké als je jong bent ( 3 - 7 ) kan ik me er misschien nog iets bij voorstellen maar komop jeugd van 12 - 16 die zouden toch zeker moeten weten waar ze mee bezig zijn!
Zo vaak is inderdaad vervelend! En dat is ook treiteren helemaal op die leeftijd. Ze willen je gewoon uit de tent lokken. Goed dat je er niet op gereageerd hebt, want dat vinden ze alleen maar mooi. Je kunt inderdaad wel even langs de moeder gaan, maar of het zou helpen?
Den Haag staat er nogal om bekend dat sommige wijken behoorlijk aso zijn. En ja natuurlijk is Den Haag niet de enige, duh, maar ik probeer te zeggen, stom dat die gleufies er niet bij Chantal haar woonplaats al in zitten. En dat ze hier in Den Haag er al inzitten voor 5 december bijvoorbeeld. Ff iets meer rekening houden met hooligan achtige figuren en kwajongens hier in die mooie stad achtah de duineh.
Hier ook sneeuw gevechten met kinderen, moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel leuk vind. Bij ons voor is een ruim grasveld waar de kinderen nu een iglo aan het bouwen zijn, echt heel leuk allemaal. Gisteren begonnen er ook een paar met sneeuwballen te gooien, ik was buiten met mijn zoontje van 4 en een vriendje van hem en zei tegen hun dat ze maar tegen ons raam aan moesten gooien. Een sneeuwbal van een kind van 4 brengt geen schade aan. De buren kwamen ook buiten en in een paar seconden waren die ook bezig om sneeuwballen te gooien. De grotere jeugd die toen voor bij kwam vonden er toen niets meer aan om te gooien omdat het hier mocht, hahahaha. Ik vind het leuk voor de kinderen de sneeuw alleen de wegen om te rijden vind ik verschrikkelijk.
hmm,,, ook ik hoorde tot een aantal jaar geleden tot dat rot tuig (A) en idd bij de hks van de hoek bijvoorbeeld.. daar was het het leukste.. die kwam dan naar buiten met een kopje heet water en zei dat het warme olie was.. en wij maar der uitlachen.. achteraf schaam ik me der wel voor.. maar juist door dat ze ging reacheeren werd het leuk.. en de jeugd van nu zal het echt niet in hun hoofd halen bij mij sneeuwbalen te gooien dan liggen ze namelijk met hun neus zelf in de sneeuw.. en dat weeten ze denk ik heel goed waar ze het wel en niet kunnen doen.. heeft trouwens niks met opvoeding te maken soms hoor invloed van vriendjes is ook heel belangrijk.. ow en trouwens hier op goeree overflakkee al veeeel ilegaal vuurwerk dat vind ik veel vervelender zeker voor me arme hondje.hier zijn de briefenbussen al gesloten kunt alleen nog binnen brengen
't Is wel vervelend als ze zo de hele tijd door blijven gaan, ja. Wij hebben er gelukkig helemaal geen last van in het buitengebied (al is onze brievenbus zondag spoorloos verdwenen en kan het natuurlijk een kwajongensstreek geweest zijn) Ik heb wel erg moeten lachen toen ik twee jongens van een jaar of 15 zag lopen en een van hen probeerde een sneeuwbal tegen de bus te gooien. Hij gleed zelf zo onderuit
hahahahah je echt vreselijk is dat. ik ken wel een gekke meid die een keer met een honkbalknuppel achter die kinderen is aangerend. alleen om ze bang te maken hoor maar moest wel lachen toen ze dat vertelde en ik zou het ook zo doen als dat bij mij gebeurde.