Is dit spruw?

Discussion in 'Borstvoeding' started by nikie86, Aug 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb het idee dat mijn zoontje spruw heeft en ik dus ook besmet ben. Hij heeft een wit tongetje sinds een dikke week en drinkt wat moelijker dan daarvoor. Ook als hij aangelegd wordt en begint te drinken voel ik (mes)steken in mijn borsten. Ook mijn man heeft een soort van ontsteking aan zijn geslachtsdelen sinds een aantal dagen en heb t idee dat zijn antibiotica kuur niet aanslaat omdat spruw een schimmelinfectie is. Ben bang dat het allemaal met elkaar in verband staat. Kan dit? En zo ja, moet er iets tegen spruw gedaan worden? En wat kan er voor mij en mijn man gedaan worden?

2. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    kan je het witte wegvegen in zn mondje?
    Zou in ieder geval morgen naar de ha gaan. Of dat het van manlief ook in verband staat weet ik niet. Maar toen de kinderen en ik spruw hadden zat ik jankend te voeden van de pijn

3. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de steken zijn best pijnlijk :( had jij er medicijnen voor gekregen?? Ik las ergens dat je je man ook evt kan besmetten via de seks...mocht je de schimmelinfectie al hebben. Ik heb het nog niet geprobeerd weg te vegen maar hij had ook al wat venkelthee op en nog steeds zat t witte. Dit is zo al bijna een week dat ik dat op zn tong zie

4. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    kreeg idd medicatie ervoor. Eerst iets van een soort drankje wat je bij baby in de mond en bij je eigen op je tepel moet done, maar die werkte niet goed, daarna soort gel gekregen, ook voor in mondje en op tepel

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja je moet wel iets aan de spruw gaan doen (pfff echt veel mensen krijgen ermee te maken zeg, wij ook). maar nystine zul je wel krijgen... kun je proberen > maar dan ipv 4x, 8x maar dan de helft van aanbevolen geven.
    ook kun je gentiaan violet proberen, werkt vaak beter.
    die gel, mag pas vanaf 4mnd (daarmee ging het hier uiteindelijk weg) oh en alles heel goed en heet wassen!

6. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    nog naar de ha geweest?

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook 1x spruw gehad, waarschijnlijk ten gevolge van mijn antibioticakuur!! Een schimmelinfectie steekt vaker de kop op als je antibiotica hebt gehad...

Je verhaal klinkt wel erg als spruw, dus zou er zeker mee naar de HA gaan. Hier klakte hij ook heel erg met drinken en zag je zo'n witte 'plak' op zijn tong...
    Hier ook Nystatine gehad omdat hij nog jonger was als 4 mnd. Ipv 4x per dag 1 ml gaf ik na iedere voeding (=8x) een 0,5 ml en dat spoot/smeerde ik dan op zijn tong en wangzakken.
    Na bijna 14 dagen was het weg en is het weg gebleven...

Had Gentiaan Violet besteld, maar uiteindelijk niet meer nodig gehad.
    Maar dat schjint ook goed te helpen!

Oh en als je man ook denkt dat hij een schimmelinfectie heeft ipv een ontsteking dan zal die antibiotica niet helpen, integendeel.

Share This Page