ik heb vannacht ook geen oog dichtgedaan omdat ze zo nodig achter elke rotjes voor ons huis in de bosjes moeten gooien. Nu hebben we ook gezellig een kampvuur van afval midden op straat :S Vuurwerk is leuk, maar wacht gewoon even tot 12 uur aub!
ik vind siervuurwerk mooi om naar te kijken, dat geknal dat vind ik zon onzin maar goed dat is mijn mening... wat ik wel vervelend vind is dat ze hier al weken aan het knallen zijn, nu viel het eerst nog mee maar vanmorgen begon het al sochtends en hard en veel! leek soms wel of het hier op plaats was.. en aan de straatkant waar mn dochtertje slaapt de hele dag hoop herrie van gillende kinderen en geknal en pijlen, en mn dochter is er vandaag 2x van wakker geworden dat vind ik dan wel minder.. maar 1 voordeel waarschinlijk zal ze vanavond weinig last hebben we slapen bij mn schoonouders ivm dat hun dan ook drankje kunne nemen ipv ons naar huis te brengen, en hun wonen in een buitengebied dus het zal daar veel minder knallen dan hier... ergens jammer dat we weinig zullen zien .. maar van de andere kant voor haar wel fijn zeker omdat ze vandaag weinig overdag heeft kunnen slapen..
Onze hond brachten we eerder altijd naar een pension, buitenaf dus daar werd nauwelijks geknald. Tja en voor je kleine dreumes het is idd een leeftijd waar ze snel wakker worden. Maar volgend jaar of over 2 jaar wordt het beter, en vind je het voor je kind wel leuk
waarom? het is toegestaan vanaf 10 uur smorgends dus ja degene wie het leuk vinden doen dat ook! ikvind het ook zo'n onzin dat de mensen zeuren om die 1ne dag per jaar! jeetje dan slaap je kind wat minder. of dat is je hond bang. het is maar1 dag! mijn hond is ook bang maarja ik probeer het haar zo makkelijk mogelijk te maken, en denk maar achh morgen is het weer over en is ze het weer vergeten!
Omdat het toevallig maar een dag per jaar is hoef je het toch nog niet perse leuk te vinden. Jeetje, vind er nou eenmaal zelf niks aan al was het maar een kwartier per jaar. Dat wil nog niet zeggen dat ik het die pubers niet gun. Pak ze heus hun vuurwerk niet af. Vind het gewoon zelf irritant dat geknal.
Ja het hoort er nu eenmaal bij.. Tis maar 1 dag per jaar. Ja tis niet leuk dat beestjes bang zijn, maar daar doe je weinig aan. Je eigen dieren honden en katten, zoveel mogelijk binnenhouden.. En ja de wilde dieren, de zwerfdieren enzo. Tja als ik daarover wakker moet gaan liggen.. Denk dat het razende verkeer van tegenwoordig ook niet echt lekker voor ze is.. Zullen we dat dan ook meteen maar afschaffen, en alles weer met paard en wagen laten gaan.. Vuurwerk, en ook knalvuurwerk hoort nu eenmaal bij oud en nieuw.. Tis maar 1 dag..
Ik word beetje schijtziek van die rotjes en andere harde knal dingen >.< hoop dat paar van die gasten hun flerken kwijtraken want ze schieten gewoon op ons raam, en in de hondenstront bakken >.> etters echt...
Ik vind er ook geen bal aan, ik snap ook echt niet wie vuurwerk met oud en nieuw bedacht heeft en wie bedacht heeft dat het de hele dag mag. Waarom niet gewoon van middernacht tot 1? En onze kinderen slapen waarschijnlijk gewoon door, we hebben geen huisdieren, ik ben ook niet echt bang voor vuurwerk. Maar ik vind er gewoon geen bal aan, dat harde geknal. Dat kan toch?
Die knallers hoeven van mij ook niet, siervuurwerk is wel mooi. Ik vind dat ze rotjes en dergelijke af moeten schaffen, alleen sier.
Sorry, maar die opmerking van hun flerken kwijtraken zou ik liever verwijderd zien worden door je. Dat je het irritant vind oke, dat moet je zelf weten, maar ik vind dit soort opmerkingen toch echt te ver gaan alleen omdat er iemand rotjes aan het gooien is.
Ik vind het ook ontzettend vervelend, het is dan wel 1 dag per jaar, maar ik snap de lol er niet van om de hele dag al die knallers af te laten gaan. Loop ik met mijn dochtertje op straat en gaat er vlak bij ons een knal af waardoor mijn hele lichaam trilde en mijn dochter verschrikt in de wagen zat. Dat mensen dan hier weer zeggen niet zo zeuren, daar heb ik dan ook weer een hekel aan. Haha zie je nou ik word helemaal chagrijnig van die knallen!
Ik baal nu ook ff van al dat geknal... Mijn zoontje komt niet in slaap en ik zit dus nu te wachten tot ik naar de overkant kan gaan om gezellig met zijn allen wat te drinken. Elke keer lijkt hij te slapen maar wordt dus weer wakker als er een harde knal komt...Pffff
Ja, het is toegestaan vanaf 10 uur 's ochtends, daar kan ik mee leven. Maar waarom zijn ze hier dan al dagen aan een stuk bezig. Hier hangen overal briefjes "Vroeg geknald naar Halt" oid van de politie, maar ho maar dat ze er iets aan doen. Gisteren durfde ik niet eens naar het zwangerschapszwemmen omdat het park vol zat met jongeren die lukraak rotjes gooiden. Ik vind best dat er een strengere controle op mag zijn. In ruil daarvoor blijf ik op 31december van 10-24uur wel binnen en gaan ze hun gang maar, dan is het tenminste ook "maar 1 dag per jaar" zoals velen hier beweren. Ik kan me herinneren dat je vroeger aan de hand van het vuurwerk kon zeggen dat het 12 uur was (op een paar vroege rotjes na), ben ik de enige?
Heerlijk wakker vanaf 3 uur in de ochtend van het carbit schieten. Daar word ik dus niet vrolijk van. Zelf schiet m'n partner ook maar pas na 10uur. En ik heb ook zoals velen veel medelijden met alle beestjes. M'n katten zijn er ook helemaal vanaf.
Siervuurwerk met de jaarwisseling vind ik wel mooi maar hier ook al 2 dgn knallen,vandaag helemaal erg.De honden worden er heel onrustig van en zelf krijg ik er ook de zenuwen van,voor m'n gevoel lijkt het dan wel oorlog ipv feest!
tja ik denk ik dan gewoon anders over, ik bedoel je mag natuurlijk 3 dagen voor oudjaar al vuurwerk kopen, dus is het ook heel verleidelijk om alvast wat af te steken.. en ja ik deed het zelf ook! dus wie ben ik om nu tegen die jongens te zeuren.. enuhh ik heb er geen last van dat ik de deur niet uit durf! hier kijken zo ze zoiezo wel uit.. en doen ze dat niet dan zwaait er wat
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan knalvuurwerk. Er zijn van die irritante *** die vuurwerk richting de mensen gooien of onder de auto als ze langs rijden, nee dat is leuk.. En ook al is het maar 1 dag per jaar.. Hier hoor ik al wekenlang irritante knallen omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden. Jammer dat de politie niet strenger controleert. De hond is er ook niet erg blij mee en schrikt zich elke keer rot als er wat knalt. en JA ik mag dit erg vinden ookal is het maar 1 dag per jaar! Ik ben blij dat ik op dit moment bij mijn ouders in Belgie zit. Hier hoor je die irritante knallen tenminste niet heel de tijd.
1x per jaar kan ik best mee leven, maar heb al tot 2x toe een 100-knaller vlak voor het raam gehad, waarschijnlijk omdat 1 van mijn poezen toen net in de vensterbank zat. nou zijn de gordijnen toch al aan vervanging toe, maar ik vind het zo zielig voor mijn poezels!
Hier sliepen de kinderen lekker...totdat.....er brandweer auto's en politie auto's met loeiende sirenes de straat in kwamen! Ik keek naar buiten, ging in de tuin staan, en ik schrok me wezeloos! De school op de hoek van de straat hadden ze in brand gestoken! In korte tijd stond het helemaal vol. Uiteindelijk heb ik de meiden wel weer in bed gekregen maar ze vonden het toch wat eng. 8 Jaar geleden ging hun school in rook op, al was de oudste toen 2,5 maand en zat ze er nog niet op, maar ik blijf dit vreselijke dingen vinden, dat gesloop en gezeur!
Dat verklaart, na even googlen heb ik ontdekt dat Kampen een drama schijnt te zijn om je oud&nieuw door te brengen. Nu zijn ze dus al uren aan het carbidschieten voor mn deur. Ik heb ze al gevraagd om rekening te houden, maar nee hoor, gaan gewoon lekker door midden in de stad.