Mijn kleine meid is nu bijna 1,5 jaar oud en ze is vanaf half oktober al aan t kwakkelen. Ze heeft toen een aantal dagen hoge koorts gehad die steeds tegen de 40 gr zat, verder had ze helemaal geen klachten. Na een week was ze opgeknapt en na een weekje koortsvrij te zijn geweest kreeg ze weer koorts. En weer verder geen andere klachten. Ditzelfde heeft ze daarna nog een x gehad en nu heeft ze vanaf zondag weer koorts. Zondag was t 38 gr, gisterenavond 39,1 en nu vanmorgen om 10 uur alweer 39,3. Weer heeft ze verder geen klachten en ze eet en drinkt goed, is vrolijk maar wel wel wat hangeriger dan anders. Telkens wanneer we naar de ha gaan kan hij niks vinden en worden we afgescheept met helzelfde verhaal dat het wel een virusje zal zijn en we het maar moeten aankijken..... Het kan toch niet zo zijn dat mijn kleine nu voor de 4e x in 6 weken weer een virusje heeft?????? Wie heeft ook weleens zoiets gehad met de kleine??? Vanm heb ik weer een afspraak met de ha en ik ga niet eerder weg dan dat ze een verwijzing voor bloedprikken heeft gekregen.
weet je zeker dat het niet met tanden te maken heeft? mijn dochter had dit namelijk ook en zei was dus met 4 kiezen en 2 tanden tegelijk bezig succes
Ze moet alleen haar laatste kiezen nog krijgen, maar dan hebben ze toch niet steeds van die hoge koorts van 39 gr en hoger????
nee voor tandjes en kiezen mogen ze verhoging hebben maar niet 40 graden koorts hoor! ik zou ook bloedonderzoek eisen of een doorverwijzing naar een kinderarts.....sterkte!
Jeetje, lastig. Eva heeft van zichzelf eigenlijk altijd wel een hoge temperatuur, 's ochtends 37 graden en 's avonds vaak rond de 38 graden, dat zou dus bijna koorts zijn, maar bij Eva vind ik dus van niet, die temperatuur hoort bij haar. Nu heeft ze in anderhalve maand wel haar laatste 4 kiezen doorgekregen, dus misschien is haar temperatuur daardoor wel wat aan de hoge kant telkens. Maar het kan dus best wel dat de basistemperatuur van jouw dochter ook wat aan de hoge kant is. Daarbij kan telkens een ander virusje wel volgens mij, zeker als ze nog maar net hersteld is, is ze gevoelig om weer wat anders op te lopen. Persoonlijk zou ik niet zo snel ongerust zijn als Eva in de winter wat vaker verhoging of koorts zou hebben. Aan de andere kant, bloedprikken is toch ook een kleine moeite...
We zijn vanm nadat we bij de ha waren geweest, naar het het zh gegaan om bloed te prikken. Donderdag weten we de uitslag. Komt hier niks uit, dan gaan we een afspraak maken bij de kinderarts voor verder onderzoek. Vanm had de kleine toen ze wakker werd zelfs 40.1. Ben benieuwd hoe het morgen weer zal gaan. Hopelijk knapt ze op voor vrijdag anders kunnen we ook nog niet de vacc voor de mex griep halen. Bedankt voor de reacties meiden!!!!