Zoooo klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh wat ben ik pissig zeg...de laatste tijd kom ik alleen maar chagerijnige koppen tegen in de winkels. Niemand je normaal wil helpen if zelfs normaal te woord wil staan

    Gister ben ik in de regen helemaal gaan lopen naar een keukenzaak hier in de buurt loop ik naar binnen staat et overal vol met dozen...ik zie een man die de vlier aan het dweilen is met zn rug naar me toe. Ik ben op zoek naar een keukeblad ben ben ik hier goed? Want dacht dat ik de verkeerde ingang had genomen. Zegt die man ja wij zitten midden in een verbouwing dus een aantechtblad kiezen gaat nu niet...hij draait zich om en gaat verder met dweilen. Ik zeg er stond niets op jullie site, zegt ie nee klopt ga ik er vanavond even op zetten (zonder me aan te kijken) niet eens sorry voor het ongemak u kunt over zoveel weken terugkomen enz.
    Hij is notabene de eigenaar! Want ik had n gezicht op de site gezien met een slogan van 'service bieden bla bla bla'
    Ik ben gewoon weggelopen heb er niets van gezegd maar daar heb ik nu ontzettend veel spijt van!

    Voorbeeld twee ik mail een bedrijf die keukenbladen overspuit en vraag wat het zal kosten, mail ie me terug met 500 euro voor een aanrecht van 4 meter. Ik mail terug met dat ik het aanrechtblad verkeerd opgemeten heb en dat het een halve meter korter blijkt te zijn wat zullen dan de kosten zijn? En hij rekent 35 euro reiskosten terwijl hij op 10 minuten rijden van mij vandaan zit dus ik vermeld dat ik die kosten hoog vind en dat je voor 500 euro een nieuw blad kan kopen. Wat is de prijs die u mij kunt bieden? Zijn reactie:

    Koop dan een nieuwe!

    Precies zo geschreven thats it. Ik mail hem terug met

    Wat een uiterst onaardige en onprofessionele reactie.
    U had ook gewoon kunnen aangeven wat dan de prijs zou zijn aangezien ik had aangegeven dat mijn werkblad korter is dan wat ik in eerste instantie opgegeven heb. U had ook kunnen zeggen dat het overspuiten voordelen met zich meebrengt omdat je minder rommel hebt.
    Zo nu weet u wat u de volgende keer kunt antwoorden om een klant NIET direct weg te jagen want ik was daadwerkelijk geïnteresseerd.

    Goede dag

    Ben ik nou gek? Verwacht ik teveel of is iedereen mega onprofessioneel ?
    Het is tegenwoordig meer een uitzondering dat men klantviendelijk is dan dat het een regel is.
    Kunnen jullie daar ook zo aan ergeren??
    Zo pffeeewww ff mn hart gelucht
     
  2. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boos zijn + snel typen op telefoon = veel schrijffouten sorryy
     
  3. Ik verbaas me er ook steeds meer over in sommige winkels. Soms lijkt het wel alsof ze niets wíllen verkopen. Gelukkig kom ik ook nog leuke medewerkers tegen, haha!
     
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Heb er ook weleens een topic over geopend. Ik ben het helemaal met je eens. Alsof ze genoeg geld hebben en geen klanten nodig hebben. Je hebt een goede mail teruggeschreven. Echt belachelijk zoals ze doen.
     
  5. rums

    rums Niet meer actief

    Aj heel bijzonder dat ze zo reageren. Uit ervaringen weet ik dat je zoiets niet moet doen als proffesional omdat het je klanten kan kosten.
    Jij gaat nu tegen familieleden je slechte ervaringen vertellen en zo gaat dat door (is logisch dat je dat doet)
    Ik denk dan dat het vast heel goed gaat met de zaken als ze zo kunnen reageren.

    Ben benieuwd of hij nog reageert op je mail.
     
  6. Tines mam van 2

    Tines mam van 2 Bekend lid

    11 feb 2013
    973
    0
    0
    snap helemaal wat je bedoelt.
    het is belachelijk hoe winkeliers en bedrijven met hun klanten om gaan tegenwoordig.

    ik heb het regelmatig dat ik me groen en blauw erger in de supermarkt bij de kassa.
    als het bv smoordruk is met lange rijen doen die meiden rustig aan.

    en zitten met een chagerijnige kop achter die kassa.
    er kan met moeite goeiemorgen vanaf en een prettig weekend kennen ze niet meer.
    en daar breng je dan elke week 80 euro heen

    of dat ze je helemaal geen aandacht even en het druk hebben met een colegaatje en alle ins en outs van een wilde stapavond vertellen. sorry hoor maar daar heb je volgens mij je pauzes voor denk ik dan,
     
  7. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Jeetje, dat is wel heel onaardig en onprofessioneel.
    Tsja ze zullen het geld wel niet nodig hebben anders zouden ze wel op een fatsoenlijke manier reageren.
     
  8. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde echt mijn aanrechtblad laten overspuiten ook al was het even duur als een compleet nieuw blad maar nu verpest die sukkel het voor me, gun die gast geen cent meer
     
  9. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Koop bij ikea is beter
     
  10. flowersoflove

    flowersoflove Bekend lid

    15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Dit maak ik ook zó vaak mee, schandalig..
     
  11. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik denk dat de klanten van tegenwoordig ook niet allemaal meer netjes en vriendelijk zijn hoor!
    En dan bedoel ik niet TS in haar voorbeelden natuurlijk.
    Maar hoe vaak ik in winkels gezeik en gezeur hoor vanuit klanten tegen winkelmedewerkers om flauwe pietluttigheden, sommige mensen zijn nooit tevreden!
    Klant is koning, maar de klant heeft zich ook te gedragen.
     
  12. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Gewoon ikea if bouwmarkt (multimade) zijn uiterst behulpzaam!
     
  13. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Nou ja zeg...ik vind het gewoon schandalig hoe je behandeld bent!
    Ze zouden verdorie blij moeten zijn denk ik dan.
     
  14. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand of ze het bij de IKEA ook monteren voor je?
     
  15. BB88

    BB88 Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Klopt wat Koon ook zegt hoor; klanten zijn ook niet altijd vriendelijk naar je.
    Ik werk zelf in een winkel en soms word het mij ook moeilijk gemaakt vriendelijk te blijven.
    Echter hoe jij behandeld bent vind ik wel opmerkelijk, omdat je gewoon een normale klant bent met een vraag.
    Ik vraag ook vaak, kan ik u helpen, mag ik u adviseren, etc om vriendelijk het eerste contact te leggen met mijn klant.

    Volgens mij monteren ze wel bij de IKEA, als je t aanvraagt, maar t kost volgens mij wel meer. (misschien kun je ze bellen?)
    Succes!
     
  16. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Klopt, klanten kunnen er ook wat van. Maar als winkelmedewerker zou je dan toch juist blij moeten zijn met eindelijk een vriendelijke klant. ;) Mijn neef heeft het eens gezegd tegen zo'n chagrijn: 'sjee, als je je werk niet leuk vindt, zou je beter iets anders kunnen zoeken?' :D
     
  17. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Als ze je wat kunnen verkopen wel ja. Maar als je achteraf een klacht hebt over je blad, geven ze niet thuis. Wij hebben één van de duursten die ze daar hebben, kostte ons 2200 euro. Maar de klacht oplossen, ho maar! Naderhand nog een enquete gekregen, ook nooit meer wat op gehoord. Wij zijn nog niet klaar met ze. En onze rechtsbijstand ook niet denk ik ;)
     
  18. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie dat de Ikea afwijkende maten heeft helaas...verder nog tips voor een leuke keukenzaak waar ze wel klantvriendelijk zijn
     
  19. Koon

    Koon Niet meer actief

    Kunnen ze bij ikea niet op maat maken?
     
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    3.158
    2.542
    113
    Ik moet zeggen... Ik werk zelf in een woonwarenhuis, waar de druk voor de werknemers steeds hoger wordt en betrap mezelf er vaker op minder klantvriendelijk te zijn! Is natuurlijk niet goed, zeg ook niet dat dit overal het geval is... Maar bij mij is het vaak de stress van de drukte dat ik niet overal iedereen de juiste houding geef...

    Maar als het rustig is... En als ik het verhaal van TS zo lees zijn dat wel hele rare reacties idd! Kan me voorstellen dat je daar pissig van wordt! :(
     

Deel Deze Pagina