Stoppen met roken

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    #1 stampertje, Oct 8, 2010
    Last edited: Oct 8, 2010
    Ik zou dinsdag stoppen met roken maar heb woensdag en donderdag toch 1 sigaretje opgestoken. Ik weet dat het niet hoort als je stopt met roken maar ben wel trots op mezelf dat in 4 dagen maar 2 heb opgestoken dus ik wou het even hier vertellen.

Liever geen reacties over weet je hoe slecht het voor de baby is enz.

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    das best knap inderdaad!!!!!!! mag je echt trots op zijn!!!

ik ben gestopt toen ik de positieve test eindelijk in handen had...
    kwam van een pakje per dag , naar 0 per dag!
    ben daar ook nog steeds erg trots op...
    al heb ik natuurlijk wel een goede motivatie om te (blijven) stoppen!!!

SUCCES!!!! JE KUNT HET!!

3. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Heel goed meid..is beter voor je kindje en natuurlijk ook voor jezelf.

Ik ben zelf 5 maanden gestopt geweest bijna en nu rook ik alweer 2 maanden :( heel stom maarja eens verslaafd altijd verslaafd.

4. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wel goed van je!!

ik heb dat ook een week of 3 volgehouden, 1 sigaret per dag
    maar nu rook ik weer als vanouds :(

ik wil ook stoppen!!

5. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    oo hahaha ik zie nu pas dat je zwanger bent Maartje!
    mijn motivatie om per direct te stoppen was dat ik zwanger was....

ik had niet in de gaten dat je ook zwanger bent!

Ik ben er op tegen , op door roken tijdens de zwangerschap. Vandaar dat het voor mij ook gemakkelijker ging om in 1x mn pakje weg te gooien...
    maar ik mis het wel hoor!!!! ooo wat heb ik soms zin in een sigaret!
    ik hoop echt dat je omwille van je kindje stopt!!
    vind het al heel knap hoor dat je zo geminderd bent....!!!
    je moet maar zo denken; elke sigaret die je niet rookt is weer beter voor je kindje!!

HEEL VEEL SUCCES!!!

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De vk heeft gezegd dat als ik echt behoefte eraan heb moet roken ivm stres en dat iedere sigaret die ik laat staan al goed is.
    (dit is het laatste wat ik erover vertel ivm zwangerchap)

7. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ok sorry hoor , zo bedoelde ik het niet....

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Super dat je je best doet om te stoppen! "YES YOU CAN"

En jammer dat je niet met je neus op de feiten gedrukt wil worden, want al is de waarheid hard, hij is wel waar en daarom doettie ook pijn om te horen ;)

9. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

En dus heb jij een excuus om er weer 1 op te steken.
    Vind het niet goed dat ze dit advies geeft.
    Gewoon stoppen.;)

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ik had de behoefte ook zoooooooooo vaak... en nog steeds....
    maar ja dat is voor mij geen reden om er 1 op te steken..... dan maar wat meer gestresst... en trouwens die stress is nu helemaal weg... ben in de 4e week van mn zwangerschap gestopt en had miss 4 weken last van wat meer stress , door het niet-roken.....
    de gezondheid van ons kindje gaat voor!
    zou het mezelf nooit vergeven als er wat zou zijn en dat zou kunnen komen door het roken....

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Nou ja, toch goed van je dat je nu alsnog probeert te stoppen met roken. Beter laat dan nooit.

Het is natuurlijk wel zo dat als je zo'n topic opent met je banner eronder dat je zwanger bent, je ook reacties kunt verwachten mbt roken en zwangerschap. Ook al wil je alleen maar vertellen dat je de laatste dagen veel minder hebt gerookt.

Ik zou zeggen: doorgaan met stoppen. Als je het kunt doen met 1 sigaret per dag, kun je ook helemaal zonder. pak een stuk zoethout en ga daar op knagen, ga een stuk lopen of whatever. Je zult zo trots op jezelf zijn! Echt, ik weet waar ik over praat, ik rookte tot een paar jaar geleden ook flink, soms wel 1,5 pakje per dag. Toen we zwanger wilde worden, heb ik de sigaretten van de ene op de andere dag aan de kant gegooid en er nooit meer een opgestoken. Het was best soms moeilijk, maar de voldoening van het stoppen was steeds groter dan de voldoening van die ene peuk. En stress? Ik zou meer stress hebben van de wetenschap hoe slecht het is voor het kindje dan stress omdat ik zo nodig een sigaret moet hebben... vind het ook een slecht en slap advies van je VK, sorry.

Heel veel succes!

12. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    En zo is het ;)

Kom op, je kunt het! Nu gaan tellen hoeveel dagen je niet rookt. Als je vandaag niet rookt en je wilt er morgen 1 opsteken moet je maar denken dat je weer overnieuw moet tellen, zonde toch? Hoe meer dagen je niet hebt gerookt hoe makkelijker het wordt want anders moet je weer helemaal overnieuw tellen en dat is jammer. En natuurlijk voor het kindje, het is zoooo zonde voor hem/haar, want je wilt toch het beste voor je kind?

Dus zet hem op!

Share This Page