Hoi meiden, Welke opleidingen heb je nou precies nodig voordat je een gastouder kan worden? Ik ben een beetje aan het kijken hoe het zit als je je inschrijft bij de kvk en dan gastouder wordt. Dus dat je startersaftrek hebt ed. En dat de ouders kinderopvangtoeslag krijgen. Het is de bedoeling uiteindelijk een soort kinderdagverblijfje te worden voor max 5 a 6 kindjes, ik heb een hele mooie ruimte aan huis namelijk waar nu al vaak kindjes uit de buurt komen spelen. Ik wil er wat professionelers mee gaan doen Maar op elke site staat wat anders qua opleiding/certificaat. Waar begin ik nou mee? Alvast erg bedankt voor het meedenken! Groetjes Marijke
In ieder geval; Minimaal MBO- niveau 2 (verzorgende of iets gelijkwaardigs) Kinder EHBO En dan moet je woning nog aan allerlei eisen voldoen, brandblusser, rookmelder, traphekjes etc... Dat MBO heeft mijn gastouder via bureau gedaan, gratis en was echt heel makkelijk en weinig werk, mapje opdrachten maken en 2 toetsen (nederlandse taal en overige dingen, veiligheid, omgang met kinderen etc.).