Zit even in een dipje

Discussion in 'De lounge' started by MvdW, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Vertelde ik hier van de week nog dat alles lekker rustig was en ik tot nu toe nergens meer last van heb gehad, nu zit ik weer met een giga dikke ontsteking :cry:

Heb te vroeg gejuichd, had het beter niet kunnen vertellen. Vandaag op het werk ging zitten en lopen erg moeilijk, vooral het zitten (ben receptioniste). Normaal moest ik woensdag de 25e weer bij de dermatoloog komen voor een laserbehandeling, nu kan ik gelukkig een week eerder. Ik hoop dat ik het een beetje vol ga houden tot en me woensdag.
    Mijn schaamlip is 3 keer zo dik als normaal...en verga weer van de pijn..!

Kom ik hier nou nooit vanaf? Ik weet het op het moment even niet meer :(

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Heb je (net als ik) Hidradenitis?

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

Haai Dushi,

ja ik heb net als jou Hidradenitis! Helaas... :(

4. MvdW

MvdW Niet meer actief

Heb jij er ook al lang last van dan? En wat doen de doktoren er bij jou aan?

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

:( balen meis.

Het is wel aan je cyclus gebonden, dus als je net hersteld bent van de ene krijg je weer een ander..... pfff.... ik ken het :(

Zo erg dat ik elke maand een laserbehandeling nodig heb is het bij mij nog niet, maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt.
    Dikke knuff van mij.

Groetjes,
    Danielle

PS. ben gestopt met anti-biotica. Vond niet dat het werkte..... ik moet verder afvallen, dan zou het minder worden.... tja... even afvallen :rolleyes:

6. MvdW

MvdW Niet meer actief

Dus het is wel aan je cyclus verbonden? Soms had ik al zo'n voorgevoel, maar ben er nu sinds september eigenlijk vanaf, daarna geen last meer gehad, en nu ineens wel weer....
    Hebben ze bij jou al behandelingen gedaan? Bij jou komt het dus ook nog steeds iedere keer terug?

Bedankt voor je knuff...hier een knuff terug :D

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Oeps, ehr.... het is bij mij ontstaan/ontdekt tijdens mijn zwangerschap, maar ik denk dat bij het stoppen van de pil en het zwaarder worden van de hormoonbehandelingen (IVF-ICSI) het zich openbaarde.

8. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ik ben ook gestopt met de antibiotica, en vond eigenlijk dat het wel hielp. Maar we willen graag zwanger worden dus dan wil ik die troep niet in mijn lijf hebben..

9. MvdW

MvdW Niet meer actief

Pff jeetje, en mijn dermatoloog heeft gezegd dat de kans groot is dat ik er misschien helemaal vanaf kan zijn als ik zwanger zou raken, maar dat is dus niet zeker als ik jou verhaal zo lees.
    Hij noemt het bij mij een hormonenkwestie.

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij de Hidradenitis vereniging (forum) heb ik allerlei informatie hierover kunnen lezen. Zo draag ik katoenen broeken. Maar goed, er zijn zoveel dingen slecht... veel suiker, roken (doe ik niet) overgewicht.

Hidradenitis gaat niet meer weg en er is nog geen wondermiddel voor.

Helaas
    :(

Groetjes,
    Danielle

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

Nee was dat maar zo inderdaad....scheelde een hoop pijn.. :(

12. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Ladies,

Ik sluit me bij jullie aan.
    Ik heb ff opgezocht wat de term precies inhoudt en ik heb het ook, ik weet het zeker!
    Ben er een keer voor bij de dokter geweest, vorig jaar ergens, en die zei dat ik trekzald moest gebruiken.. [-X
    Anyway, 2 weken geleden ook een grote ontsteking (tevens ook de ergste) gehad down daar.
    Héél pijnlijk, kon ook amper zitten/lopen.
    Ben er niet mee naar de dokter geweest, de pijn van verdovingen e.d. lijken me nog erger!

:rolleyes:

13. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meis,

ja het is heel vervelend allemaal, ik zit nu ook weer daarvoor in de ziektewet. Heb er net gisteren nog een stukje over geschreven.

Het onderwerp daarvan is; over 3 dagen heb ik mijn eisprong en dan overkomt me dit weer....

Liefs en jij ook heel veel sterkte er mee..

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn vriendin en haar moeder hebben dit ook. Schijnt erfelijk te zijn :(
    Mn vriendin heeft een tijd terug de plekken in haar lies laten weg halen. Ze is gestopt met roken en nu heeft ze voor zover ik weet al meer als n half jaar geen last.
    Was zo blij voor dr dat die ellende eindelijk op gehouden was. Maar dat betekent dus niet dat het voor altijd weg is?

15. Dushi

Dushi Niet meer actief

Nee helaas.

Het kan wel weer in een vorm van ruststand terecht komen. Als je lichaam hormonaal gezien weer wat stabiliseert.

Tja, zo rond je vruchtbare dagen zit je met een ontsteking. Als je zwanger wilt raken gaat dit dus pijnlijk zijn :oops: :( :rolleyes: tja, handig is dus anders.
    Vergeet vooral de jeuk niet als de wondjes gaan genezen...... Ow.... genant :p

Voor mij is het nu wel weer iets minder. Alleen ben ik nog niet vel over been, dus zeggen ze dat door de wrijving in je lies er nog nieuwe ontstekingen blijven ontstaan.

Sterkte allemaal.

Liefs,
    Danielle

16. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Hé Mandy,

Tnx.
    Ik heb je stukje gevonden ( over 3 dagen...)!

Echt vervelend dat je er nu door ook nog in de ziektewet zit.
    Ik hoop dat je de volgende maand meer geluk hebt!
    O:)

Liefs

@ Dushi: ooh, die jeuk ja, echt irritant! [-(

Share This Page