O meid wat balen! Wij hebben het ook meegemaakt! Wj hadden na over en weer bieden ook een akkoord! Beide partijen gingen akkoord met het bod, maar de verkopende pertij vroeg 3 dagen de tijd om een definitive beslissing ivm kopen van een ander huis. Beld de makelaar na 3 dagen: "heb slecht nieuws: de verkopers willen toch maar niet verhuizen!!!!!!" Nou echt, ik werd kwaad! Zoveel tijd en blijschap, in ons hoofd al helemaal ingericht, maar nee hoor, ze hadden twijfels en besloten toch maar niet te gaan verhuizen! Makelaar was ook boos, die heeft meerdere rondleidingen gehad en ook die biedingen heen en weer... Wij hebben nu in dezelfde wijk een ander huis gekocht en wonen er ondertussen alweer 3 maanden. Achteraf is dit een mooier huis, dus wat dat betreft geluk, maar toch, wij zagen ons daar echt wonen! Mensen wonen er trouwen sind nog, en het huis staat niet meer te koop..debielen! hahaha
Het is toch wat he..pff! Ik zit de hele dag al te malen,zou er nu echt niets geregeld kunnen worden? Wij gaan in ieder geval niet nóg meer betalen,vinden het wel prima zo. Mijn vader zegt dat ik naar NVM moet bellen om te klagen,hij zegt dat de makelaar dit had moeten weten vóór hij het huis op de markt bracht. Ik ga dat niet doen (heeft toch geen zin) maar zal morgen wel aan de makelaar vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren.. Volgens mij is het wel de bedoeling dat een makelaar op de hoogte is van dit soort zaken maar wie zal het zeggen..
Je kan er niet zoveel aan doen. Er is nu eenmaal een wet dat ieder zich terug kan en mag trekken tot er een voorlopig koop contract getekend is. En zelfs daarna mag je tot 3 dagen na tekenen, het voorlopig koopcontract ontbinden, zonder kosten. Na die 3 dagen is de partij die zich bedenkt, 10% van het bod kwijt aan de andere partij. Dus je heb gewoon geen poot om op te staan, hoe lullig ook, maar tis gewoon een rot streek, mensen lekke rmaken met niks!
Ja precies,ik weet ook dat we er niets aan kunnen doen maar ik vind het wel belangrijk om m'n zegje te doen bij de makelaar. Toch even laten weten dat we niet blij zijn met deze gang van zaken.
De makelaar zelf kan hier helemaal niets aan doen...hij zal er zelf echt net zo van balen als jullie. De makelaar hoeft niet op de hoogte te zijn van financieringen/hypotheken. Hij gaat er vanuit bij een aan- en verkoop dat dat geregeld is. (Een vriend van ons is makelaar) Wel hartstikke balen voor jullie hoor....
pff wat lullig... en dan hebben ze ook nog de makelaarskosten + de kosten van de boete voor het uit de verkoop halen... Gelukkig zijn er nog een boel andere huizen te koop en misschien vind je nog wel een veel mooier huis!
Miekie, dat hoeft trouwens niet persé. Het is maar net wat je in de voorwaarden laat zetten. Wij hebben die 10% clausule eruit gelaten (wij waren de kopers trouwens )
Helaas hebben we alle potientele huizen al wel bekeken/bezocht en zat er niets meer voor ons bij.. Per 1 augustus vervalt ook nog eens de mogelijkheid om de verbouwingskosten mee te financieren en daar willen we echt heeeeel graag gebruik van maken.
Update: De verkopende partij had blijkbaar een hypotheek bij de DSB bank en zijn dus gedupeerden van het faillisement. Dat zou een deel van het probleem zijn.. De makelaar ging contact leggen met een curator/iemand die de belangen behartigd en zou ons weer wat laten weten. Ik heb er een hard hoofd in maar blijf ook een beetje hoop houden..
Laatste update (voor wie het wil weten): Het huis wordt niet verkocht.. Die mensen blijven met zoveel schuld zitten dat ze het huis niet kunnen verkopen,echt balen! We zijn inmiddels alweer druk op zoek naar iets anders,hopelijk hebben we snel iets gevonden! Dit topic mag dicht..