Ik moet effe mn frustratie kwijt, ik heb vorige week aan mn projectleider verteld dat ik zwanger ben.Hij heeft begrip voor de situatie zegt ie maar die is volgens mij nog ver te zoeken. Ik heb het al gehad over minder werken dat ik straks als de baby er is geen 5 dagen wil werken, toen zei ie : je nieuwe collega werkt 10 uur op een dag en is dan de 5e dag vrij.(lekker kort door de bocht). Ook ben ik soms nogal misselijk op het werk , de laatste keer bij het afdelingsoverleg moest ik de vergaderruimte uit sprinten om de wc te halen. Nu heeft ie me bij een andere vergadering ook uitgenodigd wat niet eens over mijn projecten gaat, en waar een stel belangrijke piefen bij zijn.Ik heb gezegd dat ik daar liever niet bij ga zitten omdat ik dan bang ben dat het dan straks weer zo gaat als bij het afdelingsoverleg. Hierop antwoorde meneer: Als jij niet kan functioneren moet je je maar ziek melden. En nu kijk ik net in mn mailbox en vraagt mnr of ik mijn verlofbriefjes wil inleveren voor de dokter/vk bezoekjes grrrrrrrr
ik begrijp het soms ook niet! Ze hebben alle begrip voor je als je zwanger bent tot het er op aan komt! :x Zouden ze jaloers zijn of zo? Daarom dat ik zelf een zaak ben aan het opstarten ben ik binnekort lekker mijn eigen baas hou je goed!
heb je een vast contract of werk je er nog niet zolang??? zolang jij je werkzaamheden nog naar behoren uit kunt voeren moet je gewoon gaan werken, maar als je idd niet meer kunt functioneren naar behoren zul je je toch ziek moeten melden.... succes
lekker eigen baas zijn is leuk meid, maar ook zeer zeker niet alles... heb je jezelf al een beetje berekend wat je maandelijkse inkomsten zullen zijn? wie je belastingaangifte's e.d gaat regelen, houd jezelf de boekhouding bij (kwartaalaangifte's) en besteed je enkel de jaarlijkse aangifte uit ???er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden als je voor jezelf wilt gaan beginnen, zo moet je ook voor je eigen potje zorgen straks als je niet meer kunt werken ivm je zwangerschap, geen instelling waar je bij kunt aankloppen tenzij je je eigen goed verzekerd hebt, maar dat kost bakken met geld, en dan heb je altijd nog een wachttijd voor je eindelijk eens een keer geld krijgt.. kijk er niet al te zonnig tegenaan want iemand met een contract heeft toch altijd meer zekerheden (qua inkomsten) dan iemand die (net) voor zichzelf is begonnen, en helemaal als je nog niet alles op poten hebt... succes in ieder geval, zijn er dingen die je wilt weten mag je altijd een pb'tje sturen